Afacerea pe care un tânăr din Iași a pornit-o de la 0 și acum s-a îmbogățit: „Totul a plecat de la o depresie... Pentru noi, fiecare dolărel contează”
Digitail, startup-ul cu cel mai mare succes din Iași, care a obținut o finanțare de top în Europa în acest an, a fost dezvoltat având o mentalitate specifică buniciilor din România, a declarat co-fondatorul său, Sebastian Gabor, în cadrul Interviurilor Ziarul de Iași.
În decursul celor șase ani de activitate, compania condusă de Sebastian și partenera sa, Ruxandra Pui, a extins operațiunile pe patru continente, iar angajații lor din diverse țări trebuie să-și programeze ședințele conform fusului orar.
Digitail, un proiect intens finanțat
Digitail a obținut în mod consecutiv finanțări în valoare de 50.000 de euro, 220.000 de euro, 2,5 milioane de euro și, recent, 11 milioane de euro. Deși aceste cifre sunt impresionante, Sebastian Gabor crede că orice antreprenor care dorește să urmeze aceeași cale are șanse reale să le depășească.
„Mă uitam tot timpul pe TechCrunch (n.r. - o platforma web care se descrie ca “o proprietate media tehnologică de vârf, dedicată profilării obsesive a startup-urilor, revizuirii noilor produse Internet şi ştirilor tehnologice de ultimă oră”), vedeam toate, toate start-up-urile deja, parcă erau pornite, ideile toate erau făcute. Pentru că, atunci când citeşti pe TechCrunch, vezi doar partea de marketing.
Vezi ce ar vrea ei să se întâmple, nu neapărat ce se întâmplă în realitate. Ajunsesem în spirala asta, în care, dacă totul e rezolvat, atunci nu mai e nimic făcut în viaţă. Am intrat pur şi simplu într-o depresie de 3-5 luni, în care nu mai aveam chef de nimic. Rux îmi spunea să fac măcar ceva sport. Şi, într-un final, am început să dezbatem idei”, a declarat tânărul.
Referindu-se la "mentalitatea de bunici din România", Sebastian explică cu umor: "am urmat sfaturile buniciilor românești". Loialitatea este una dintre valorile fundamentale pe care Sebastian și Ruxandra le-au promovat în cadrul Digitail, un aspect evidențiat în fiecare aspect al afacerii lor. Ruxandra a fost alături de Sebastian în momentele dificile, inclusiv în perioada de depresie prin care acesta a trecut în căutarea unei idei de afaceri.
După absolvirea liceului Negruzzi, Sebastian Gabor a studiat Administrarea Afacerilor la Barcelona, iar apoi a fost implicat în mai multe proiecte antreprenoriale. Cu unul dintre acestea, a reușit să aibă 30 de angajați rapid, iar cu altul a atras 200.000 de utilizatori în doar două săptămâni. Cu toate acestea, au învățat lecții importante din eșecuri precum pierderea rapidă a utilizatorilor din cauza unor probleme tehnice.
Este esențial să rămâi în ton cu realitatea
Sebastian a învățat să aplice lecțiile din trecut în viitoarele sale proiecte, cum ar fi importanța concentrării asupra unui singur obiectiv. A conștientizat că, deși momentele de succes sunt excitante, este esențial să rămână ancorat în realitate și să își amintească de eforturile inițiale depuse pentru a câștiga primii clienți.
De la lansarea Digitail, startup-ul a atras atenția investitorilor și a obținut finanțări considerabile. În ciuda sumelor mari investite în afacere, Sebastian este conștient de valoarea fiecărui dolar și își amintește cu recunoștință de primele sale încasări.
În timp ce startup-ul și-a stabilit acum sediul în SUA, a început de la o clinică veterinară din România și a reușit să dezvolte produse globale.
Sebastian a urmat sfatul Ruxandrei și a început să practice sportul, considerându-l o modalitate importantă de a menține echilibrul și de a face față provocărilor din viață. În afaceri, se vede mereu într-o competiție cu sine însuși, încercând să învețe din fiecare experiență pentru a evolua.
În final, Sebastian și Ruxandra își doresc ca Digitail să continue să crească și să se extindă, iar întreprinzătorii tineri din Iași să găsească inspirație în povestea lor de succes. Detaliile despre contribuția Sfintei Parascheva la creșterea imaginii startup-ului și obiectivele lor de viitor sunt prezentate în "Interviurile Ziarul de Iași".