Carrefour nu o să mai vândă o băutură renumită din cauza creșterilor prețurilor. Ce alte măsuri o să ia lanțul de magazine
Începutul anului 2024 aduce schimbări semnificative în lanțul de hipermarketuri Carrefour, care a anunțat că va renunța la comercializarea produselor PepsiCo din cauza prețurilor în continuă creștere. Această decizie vizează produse precum Pepsi, chipsurile Lay’s și 7up și vine ca un răspuns la creșterile considerate „inacceptabile" ale prețurilor impuse de producătorul american.
"Nu mai vindem această marcă în urma creșterilor inacceptabile de prețuri"
Un purtător de cuvânt al retailerului a confirmat că, începând de joi, rafturile din magazinele Carrefour din Franța care găzduiesc produse PepsiCo vor afișa un anunț explicativ: „Nu mai vindem această marcă în urma creșterilor inacceptabile de prețuri".
Compania PepsiCo nu a oferit încă un răspuns oficial la această decizie surprinzătoare. În octombrie, PepsiCo anunțase intenția de a implementa o majorare „modestă" a prețurilor în acest an, având în vedere cererea solidă de pe piață.
De ce a luat supermarketul această măsură
Măsura Carrefour este parte a unui trend mai amplu din industrie, în care retailerii din diverse țări, precum Germania și Belgia, au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare ca tactica în negocierile de prețuri, confruntându-se cu o inflație semnificativă.
Un aspect important al acestei decizii este necunoscut încă: ce se va întâmpla cu produsele PepsiCo aflate deja pe rafturile Carrefour. Deocamdată, nu s-a furnizat informație cu privire la retragerea acestora de la vânzare.
Carrefour, fiind unul dintre principalii retaileri care contestă majorările de prețuri, a luat inițiative anterioare pentru a proteja interesele clienților. Anul trecut, lanțul de hipermarketuri a inițiat o campanie de avertismente pentru produsele care și-au micșorat dimensiunile, dar mențin prețurile sau le cresc.
În contextul inflației ridicate, Guvernul francez a impulsionat retailerii și furnizorii să înceapă negocierile anuale privind prețurile încă din luna ianuarie, cu două luni mai devreme decât procedura obișnuită. Datele preliminare arată că inflația consumatorilor a crescut cu 4,1% în Franța în decembrie 2023.
Această mișcare a Carrefour evidențiază încă o dată presiunile economice cu care se confruntă atât comercianții, cât și consumatorii în contextul inflației și creșterii generale a prețurilor.