Ce dacă sunt adulţi, au dat în mintea copiilor!
„Nu daţi banii pe prostii, faceţi poze la copii!”, strigau pe plaja din Mamaia, Eforie Sud sau Nord, Venus sau Jupiter fotografii estivali în urmă cu treizeci de ani.
Şi ştiau ce zic pentru că o fotografie face cât o mie de cuvinte şi împiedică memoria să uite clipe frumoase din copilărie. Însă ce facem atunci când apărem ridicol în poze? Ne pozăm iar.
Ştiaţi că memoria umană poate cuprinde atâta informaţie cât 5.000 de calculatoare moderne ultra-performante? Adică peste 2,5 pentabiţi de date? Asta însemnând câte 2,5 milioane de gigabiţi de imagini de înaltă rezoluţie difuzate la TV timp de 300 de ani, au descoperit cercetătorii de la Universitatea de Psihologie Northwestern, California, SUA.
Însă, în ciuda faptului că miliardele de neuroni din creierul nostru formează de-a lungul vieţii lor peste 1.000 de conexiuni între ei, ajungând la mii de miliarde de interacţiuni cognitive, nu reuşim să ţinem minte pe termen lung decât foarte puţine informaţii. Şi asta din cauza faptului că odată cu vârsta acumulăm cunoştinţe şi „eliminăm treptat” amintirile dragi, înlocuindu-le cu unele afectiv similare.
Eh, dar fotografia „aia în care te-ai făcut de râs când erai mic” pentru că ori te-ai maimuţărit, te-ai scobit în nas, te-ai strâmbat sau pur şi simplu ai ieşit ridicol, nu o vei uita niciodată. Şi pentru a scăpa de coşmarul legat de poza cu tine de care au râs toate neamurile, toţi prietenii şi toţi vecinii, nu îţi rămâne decât un singur lucru de făcut: să o „repari” la maturitate.
Zeci de americani, australieni, britanici şi canadieni au răspuns „prezent” provocării venite din partea unui site şi s-au pozat în postura de... copii. Nu au putut da timpul înapoi, dar au retrăit pentru o secundă o clipă atât de dragă lor dintr-o copilărie atât de îndepărtată. Ce a ieşit este demn de cascadorii râsului!
Însă într-o lume în care la fiecare secundă sunt făcute peste 60 de milioane de fotografii, cu telefonul mobil, poze care surprind prezentul şi atât, câţiva nebunatici au inversat „efectul Google” (n.r. fenomen psihologic-cognitiv care se manifestă prin mutarea din memoria personală a amintirilor într-un spaţiu de stocare virtual şi interactiv). Cui îi pasă că între timp picioarele li s-au umplut de păr, le-au crescut bărbi sau şi-au depăşit părinţii în înălţime? Un copil rămâne copil atâta timp cât nu uită să se mai joace...
Şi atunci când statisticile de pe Internet arată că peste 76% din populaţia Marii Britanii, de exemplu, a apărut sub influenţa băuturilor alcoolice pe reţelele de socializare, parcă e mai frumos să ne „maimuţărim” ca atunci când eram de-o şchioapă.