Cum să cumperi ieftin un bilet de avion. Trucul pe care companiile aeriene îl urăsc, dar nu au ce face

I se spune Skiplagging și se traduce prin săritul peste escale. Este cel mai nou și util truc prin care poți procura un bilet de avion ieftin, într-o perioadă în care prețul zborurilor a atins un nivel record, chiar și cu 44% mai scumpe față de anul trecut, potrivit statisticilor INS. Așadar cum poți procura legal un bilet de avion ieftin. Iată toate detaliile, cu avantaje, dar care vin la pachet și cu unele dezavantaje despre care trebuie să știi.

avion jpg

Cum funcționează "skiplagging"

Cumpărarea unui bilet mai puțin costisitor este posibilă prin acest truc numit "skiplagging".

Aşadar, ceea ce trebuie să faceți este să rezervați un zbor indirect, care costă mai puțin decât un zbor direct, iar apoi "pierdeţi" zborul al doilea spre destinaţia finală.

De exemplu, vreţi să zburați de la Geneva la Madrid. Un bilet către altă destinaţie din Spania, cum ar fi Culleredo, cu o escală în Madrid, ar fi cu 20% mai ieftin. Nu ați călători la Culleredo, ci ați părăsi aeroportul din Madrid, fără a utiliza a doua jumătate a biletului.

Pe distanțe luni se pot economisi astfel bani frumoşi, potrivit Euronews.

Nu e uşor să găseşti astfel de zboruri pe cont propriu, dar poți să te ajuți cu site-urile de comparare a prețurilor precum Kayak sau Google Flights.

Există însă un site dedicat anume acestui truc şi care se cheamă chiar Skiplagged.

Pagina sa principală afirmă: „Zborurile noastre sunt atât de ieftine, încât United (Airlines) ne-a dat în judecată... dar am câștigat”.

Dezavantaje

Primul dezavantaj al skiplagging este că nu nu vă puteți lua bagaje de cală pentru că acestea ar ajunge la destinația finală. Așadar, călătorii experimentați recomandă să călătoriți cu un rucsac mai mic.

Utilizarea unui bilet dus-întors este puțin probabil să funcționeze. Compania aeriană va anula biletul de retur dacă observă ceea ce ați făcut.

„Călătorii care decid să sară peste escală ar trebui să rezerve întotdeauna bilete dus, astfel călătoria lor de întoarcere nu va fi compromisă, dacă compania aeriană decide să le anuleze biletul”, avertizează Edward Russell, reporter specializat în transportul aerian.

Există, de asemenea, riscul ca în orașul de legătură să nu mai fie escala pe care o face avionul către destinaţia finală. Asta se poate întâmpla din motive meteo sau care ţin de logistica complicată a planificării zborurilor.

Asta înseamnă că orașul de legătură s-ar putea schimba, lăsându-vă cu un bilet către un loc unde nu doriți, de fapt, să ajungeți.

De ce companiile aeriene urăsc skiplagging-ul

„Companiile aeriene fac tarifele pentru bilete în funcție de piață și concurență, nu neapărat pe distanța zborului. De aceea, o călătorie scurtă este adesea mai scumpă decât una lungă”, explică Russell.

Un loc gol este, de asemenea, unul care ar fi putut fi vândut unui alt pasager plătitor. Companiile aeriene susțin că acest lucru înseamnă că pierd bani, atunci când pasagerii nu continuă spre destinația lor finală.

Practic, toate companiile aeriene interzic în mod explicit săritul peste escală, cu diferite consecințe dacă sunteți prins. Asta ar putea însemna orice, de la anularea beneficiilor de loialitate, cum ar fi punctele acumulate prin zboruri, până la interdicția de a mai călători cu o companie anume sau chiar chemarea în judecată.

Este legal Skiplagging?

Cum companiile aeriene sunt atât de înverşunate împotriva practicii, s-ar putea să vă întrebați dacă alegerea de a părăsi aeroportul la destinația dvs de escală este legală. Răspunsul este în general Da, dar asta nu înseamnă că vine fără consecințe.

Practica, deși este descurajată de companiile aeriene și interzisă în contractul lor de transport, este rareori împotriva legii”, explică Russell.

Au existat cazuri în care companiile aeriene au dat în judecată pasagerii, dar Russell spune că acestea sunt rare.

În 2019, Lufthansa a încercat să trimită în instanță un pasager pentru că a sărit peste escală. Cerea despăgubiri de 2.000 de euro. Solicitarea a fost respinsă în primă instanță, Lufthansa a făcut apel dar, în cele din urmă, a renunțat la proces.

„Călătorii ar trebui să-și facă mai degrabă griji că ar putea fi interzişi de o anumită companie aeriană – ceva ce chiar pot face companiile aeriene – decât să se confrunte cu acuzații penale”, adaugă Russell.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
submarin francez
image
image
image
image
image
image
Nervos
ambulanta jpg
loc de munca, 700 de lei pe zi, freepik jpg
miel pixabay jpg
man at supermarket jpg
Kate Middleton si Printesa Charlotte jpg
primarul orasului vascau din bihor florin porge nu va mai putea candida pentru un nou mandat jpeg
urs freepik jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net