Kilometraj mașină second-hand. Câți kilometri ar trebui să aibă în momentul cumpărării
Una dintre primele întrebări pe care probabil că ți le vei pune atunci când te decizi să îți cumperi o mașină la mâna a doua este câți kilometri are. De altfel, acest lucru îți va spune dacă mașina este în stare bună și prognozează cât timp o vei putea folosi. Și totuși, câți kilometri sunt prea mulți atunci când cumperi un autoturism second-hand?

Vehiculele cele mai fiabile din zilele noastre pot înregistra un kilometraj foarte mare, care ar fi fost de neconceput în urmă cu câteva generații, și pot continua să funcționeze. Mașinile cu un kilometraj ridicat, în special modelele renumite pentru durabilitatea lor de la mărci de renume, cuplate cu prețuri de vânzare atractiv de mici, pot fi greu de refuzat. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor, cel mai bine este să vă îndepărtați odată ce vedeți că kilometrajul este de peste 160.000 km.
Potrivit expertului în industria auto Rob Dillan, fondator al EVhype, 160.000 de kilometri este încă, în general, „numărul maxim pe care o mașină folosită ar trebui să le aibă înainte de a nu mai fi luată în considerare pentru achiziție, indiferent de fiabilitate sau preț”.
„Vehiculele cu peste 160.000 de kilometri se confruntă de obicei cu probleme”
„Mulți experți auto sunt de acord că 160.000 de kilometri este limita superioară pentru a lua în considerare achiziționarea unei mașini second-hand. Dincolo de acest punct, probabilitatea de întreținere și reparații semnificative crește substanțial. Vehiculele cu peste 160.000 de kilometri se confruntă de obicei cu probleme mai frecvente la componentele majore, cum ar fi motorul, transmisia și suspensia. Costul mediu al reparației sau înlocuirii motorului poate varia între 3.000 și 8.000 de dolari, în timp ce reparațiile transmisiei pot costa între 1.800 și 3.400 de dolari. Aceste cheltuieli potențiale pot depăși rapid orice economii inițiale rezultate dintr-un preț de achiziție mai mic”, a declarat Dillan.
De asemenea, chiar dacă nu necesită reparații majore sau a unor defecțiuni catastrofale ale sistemelor, vehiculele care au kilometraj de șase cifre tind să coste mai mult pentru întreținerea de bază. „Verificările frecvente și înlocuirea pieselor devin necesare, ceea ce crește costul total al proprietății. Chiar și în cazul modelelor fiabile, mașinile cu kilometraj ridicat pot avea istorii de uzură care nu sunt imediat evidente. Un vehicul cu un kilometraj ridicat ar putea avea, de asemenea, un istoric de service mai puțin cuprinzător, ceea ce poate ascunde potențiale probleme”, a adăugat Dilan.
De asemenea, unele modele sunt legendare pentru fiabilitatea pe termen lung, iar altele nu. „Vă puteți baza pe o Honda sau o Toyota să fie fiabilă cu cel puțin 80.000 de kilometri mai mult decât ați avea încredere într-un vehicul Dodge similar", a spus Melanie Musson, expert în industria auto la AutoInsurance.org.
Prin urmare, mașinile cu un kilometraj mai mare pot funcționa pentru cumpărătorii cu un buget limitat, dar numai dacă sunt verificate.