Podul din România care este unic în lume. Chiar Regele Carol I a supravegheat construcția
Este un loc cu o istorie incredibilă, dar pe care, din păcate, nu foarte mulți români și-o mai amintesc. Cu toate acestea, Podul Anghel Saligny, care traversează Dunărea, este o structură unică în lume, iar la vremea sa, era unul dintre cele mai moderne poduri construite vreodată.
Astăzi, poate că nu foarte mulți dintre noi se gândesc la acest pod ca la o structură foarte deosebită. La urma urmei, el are doar un uz practic, motiv pentru care tindem să nu luăm în calcul detaliile cu adevărat fascinante ale acestui pod.
În primul rând, este important să știm faptul că el a fost construit la finalul secolului XIX, între anii 1890 și 1895. La acel moment, mai exista doar un singur alt pod ce trecea Dunărea, la Novi Sad, fiind vorba despre Podul Franz Josef, inaugurat în 1883. Regele Carol I a supravegheat personal construcția acestui pod, iar la unul dintre capete găsim statuile a doi dorobanți, ce simbolizează Războiul de Independență.
Este un pod unic în lume
Iar acest pod este unul important nu numai arhitecturii și istoriei sale, dar și datorită detaliilor tehnice impresionante, din spatele lui. La momentul inaugurării, el avea o deschidere centrală de 190 de metri, lucru ce însemna că era cel mai mare pod din Europa, la acea vreme. De asemenea, era cel de-al treilea pod ca mărime, din întreaga lume.
Mai mult decât atât, el a fost proiectat să reziste în condiții extreme, iar autoritățile au decis să îl testeze riguros, înainte de a-l deschide publicului. Mai precis, mai multe trenuri au trecut simultan pe pod, cu o încărcătură ce ajungea la 20.000 de tone.
Regele Carol I a supravegheat construcția podului
În plus, acest pod spectaculos se distinge și prin faptul că a fost printre primele din lume construit integral din oțel laminat. Iar de-a lungul său găsim și nenumărate decorațiuni spectaculoase, ce înfățișează zeități greco-romane.
De altfel, înainte de construcția acestui pod, cunoscut inițial drept Podul de la Cernavodă, poate cea mai faimoasă structură de acest fel era una dispărută de secole, mai precis, Podul lui Apolodor din Damasc. El a fost construit în perioada romană, în secolul II d. Hr., iar astăzi nu mai există, însă rămâne în amintirea românilor.