Un ou pe zi îţi poate salva viaţă. Alte 9 obiceiuri zilnice care te mențin sănătos

Oamenii de ştiinţă au descoperit că dacă mănânci un ou zilnic, poţi fi ferit de multe probleme de sănătate. Datorită vitaminelor şi mineralelor din el, poţi reduce colesterolul şi scădea tensiune, dar poţi să eviţi şi atacurile de cord sau AVC-urile.

image
Un ou pe zi are beneficii fantastice foto: Pixabay

Mai există, însă, şi alte modalităţi simple prin care te poţi asigura că ai un trai sănătos. Iată 9 obiceiuri zilnice care te aută să trăieşti mai mult, potrivit jurnaliştilor The Sun.

1. Regula 6-20-20

Oftalmologii spun că cei care poartă ochelari trebuie să se uite la un punct aflat la 6 metri depărtare, timp de 20 de secunde, la fiecare 20 de minute. Asta va ajuta ochii să nu obosească prea tare, mai ales dacă îţi petreci ziua în faţa unui ecran de calculator, şi va preveni migrenele.

2. Ridică-te de la birou la jumătate de oră

Cei mai mulţi oameni petrec între 8 şi 9 ore la birou, dar statul jos pe perioade lungi e dăunător sănătăţii. Specialiştii spun că e indicat ca, o dată la 30 de minute, să te ridici de pe scaun, timp de cinci minute. Acest gest simplu poate prevenit glicemia şi colesterolul ridicate, dar şi diabetul sau luare în greutate.

Citeşte şi: 6 sfaturi pentru un somn mai bun al copilului tău

3. Dormi 7 ore pe noapte

Un somn bun e necesar pentru o viaţă cât mai lungă. 7 ore sunt ideale pentru ca organismul să se refacă, după o zi întreagă. Mai mult, un somn bun întăreşte inima, reduce riscul diabetului şi ajută sistemul imunitar. Atenţie, însă, o oră în plus, sau în minus, poate fi nocivă pentru sănătate.

4. Foloseşte turmeric

Turmericul ajută la combaterea problemelor de inimă şi a diabetului de tip 2. Mai mult, are proprietăţi anti-inflamatorii, care calmează simptomele artritei.

5. Mănâncă mai des peşte gras

Peştele gras ajută în prevenirea demenţei, iar mai multe studii au dovedit că dacă adaugi somon, ton, sardine sau macrou în meniu, ai şanse mai mici să faci Alzheimer. În plus, Omega-3 reduce riscul de infarct sau AVC.

6. Fă mişcare 11 minute

Nu trebuie să transpiri ore întregi la sală, e suficient să mergi într-un ritm mai alert, timp de 11 minute, zilnic. Orice mişcare care te solicită mai mult este benefică, chiar şi căratul cumpărăturilor pe scări.

Citeşte şi: Cum să ai un păr de supermodel. Sfaturi la îndemâna oricui, de la Elle Macpherson

7. Vin roşu, în moderaţie

Vinul roşu conţine antioxidanţi care reglează colesterolul şi reduc şansele formării de cheaguri de sânge. Poate chiar reduce şansele de a face cancer de colon sau la ovare, însă doar dacă bei un pahar pe zi.

8. Nucile, cele mai bune gustări

Nucile de orice fel te pot ajuta să eviţi problemele cu inima, cu tensiunea sau cu diabetul. Mai mult, oamenii de ştiinţă au descoperit că cei care consumă nuci au un risc mai redus de a muri prematur.

9. Cafeaua te poate salva

O ceaşcă de cafea te ajută să te trezeşti dimineaţă, dar are şi alte beneficii. Cei care beau o cană pe zi au o viaţă mai lungă, iar dacă pui o linguriţă de zahăr în băutură, şansa de a muri prematur se reduce cu 30%.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

cub andreea berecleanu eva zaharescu png
andreea mantea 2 JPG
cub larisa iordache png
FotoJet (1) jpg
jlo alex rodriguez gettyimages 1131935237 jpg jpeg
cub ionita si viorica de la clejani (1) png
horoscop ( FOTO pixabay )
Camilla Parker si Regele Charles jpeg
Alex Drueke si Andy Huynh veterani americani captivi in Rusia FOTO The Telegraph jpg
20 jpg
image
image
image
image
farmacie baza jpeg
alexandru arsinel jpeg
image png
Funeralii Alexandru Arșinel FOTO Inquam / George Călin
cub arsinel fii png
1 cum sa te pregatesti de toamna jpg jpeg