Patru obiceiuri sănătoase de bază pe care să le urmezi în noul an

Începutul de an este cel mai bun moment să îți stabilești noi planuri și obiceiuri care să îți facă viața mai sănătoasă și mai frumoasă. Acum ești motivat să schimbi lucruri care nu îți mai plac și să te focusezi mai mult pe cele care te încântă. De asemenea, e important să fii atent la stilul de viață pe care îl ai și să te gândești cum anume poți proceda pentru a fi mai sănătos, mai jovial și mai optimist. 

image

Iată o serie de sfaturi prin care îți poți stabili obiceiuri sănătoase pentru viața de zi cu zi:

1. Păstrează un echilibru între activitatea fizică și lucrul de la birou

Fie că lucrezi de acasă sau de la birou, petreci mult timp pe un scaun. E important să investești într-un scaun de calitate, care să respecte principiile ergonomice, astfel încât postura corpului să fie cea corectă pe tot parcursul orelor de lucru. Poți alege un scaun de gaming ieftin, care este de calitate și are un preț bun, astfel încât spatele și picioarele să se simtă relaxate chiar și după o zi aglomerată la muncă. 

image

E important să echilibrezi perioadele sedentare cu activitatea fizică. Fie că alegi să mergi la sală sau să faci sport pe cont propriu, nu omite acest aspect important în viața de zi cu zi. Ideal este să mergi sau să alergi zilnic cel puțin 30 de minute. Poți alege înotul ca să vindeci eventualele dureri de spate. Poți face jogging pentru un tonus bun și o inimă sănătoasă. Poți folosi greutăți în diverse mișcări de fitness, care te vor ajuta să ai o musculatură puternică. Orice sport vei alege, acesta te va ajuta să te simți energic și binedispus. 

2. Redu cantitatea de sare și de zahăr

Un aport ridicat de sare în mod constant poate duce la hipertensiune arterială și poate crește riscul de boli cardiovasculare. De aceea, îți poți stabili câteva obiceiuri care te vor ajuta să reduci ușor consumul de sare în alimentație. Atunci când cumperi alimente, poți alege produse cu un conținut mai redus de sodiu. Când prepari mâncare acasă, poți înlocui sarea cu diverse mirodenii, pentru un gust mai bogat și mai variat. E bine să nu păstrezi solnița de sare pe masă, pentru că îți va aduce aminte să presari sare suplimentară, deși nu e neapărat nevoie. 

În ceea ce privește zahărul, deși tentația este mare, și el poate fi înlocuit. Cel mai bine este să mănânci fructe în momentul în care simți nevoia de dulce. Treptat, vei prefera gustul de dulce natural în detrimentul celui folosit în dulciurile din comerț. Mai poți folosi și îndulcitori naturali, cum ar fi ștevia, fructul călugărului sau siropul de yacon, atunci când vrei să îndulcești băuturile sau să înlocuiești zahărul din prăjituri. 

3. Înlocuiește grăsimile saturate cu grăsimi nesaturate

image

Grăsimea poate avea efecte negative, însă depinde și de tipul ei. Pe de o parte, grăsimea este necesară în organism pentru o bună funcționare, însă excesul poate duce la o greutate peste limita normală și poate afecta sănătatea inimii. De aceea, e bine să ții cont de câteva aspecte: să limitezi per total cantitatea de grăsimi consumată, prin selectarea alimentelor cu un conținut mai redus de grăsimi, specificat pe ambalajele produselor. De asemenea, e bine să mănânci pește de 2-3 ori pe săptămână, cu cel puțin o porție de pește gras, pentru un aport corect de grăsimi nesaturate. 

În momentul în care gătești, încearcă pe cât posibil să înlocuiești procesul de prăjire cu fierberea, coacerea sau pregătirea alimentelor la abur, astfel încât să reduci cantitatea de grăsimi saturate care ajung în organism. Evită carnea prea grasă sau încearcă să elimini părțile cu grăsime. Când vine vorba de ulei, folosește sortimentele vegetale. 

4. Ocupă-ți timpul și cu ce îți place în fiecare zi

Nu toate activitățile de pe parcursul unei zile ne plac, multe trebuie făcute fiindcă sunt necesare. Însă încearcă să găsești în fiecare zi măcar puțin timp și pentru acele activități care te pasionează. Gândește-te ce anume îți face plăcere. Poate îți place să înoți sau să mergi cu bicicleta. Sau poate te relaxează pictura. Plimbările te pot destinde de asemenea. Pe unii îi relaxează să rezolve un puzzle. Pe alții îi bucură momentele petrecute cu pisica sau cățelul de acasă. 

image

Este important să faci și lucruri care îți plac zi de zi. Dincolo de sănătatea fizică, este foarte importantă și sănătatea psihică. Pentru o stare de bine este important să ai grijă și de partea de relaxare a minții și a trupului. Identifică acele activități care te destresează și care îți aduc bucurii. Implică în acele activități persoanele la care ții și astfel vei vedea că te vei simți bine și energizat. 

Ține cont de aceste sfaturi pentru anul care vine, astfel încât să îți îmbunătățești stilul de viață într-un mod sănătos. Învață să te bucuri de fiecare moment și să fii atent la alimentație, mișcare, orele de somn și greutate. La început de an crează o listă cu planurile tale pe anul nou și nu uita să incluzi și astfel de obiceiuri sănătoase care îți vor aduce o stare de bine și multă fericire.

FotoJet jpg
cub andi moisescu olivia steer png
FotoJet (1) jpg
cub amal george cooney png
cub anamaria prodan png
horoscop zilnic 16 februarie jpeg
cub cristina spătar png
kate middleton   GettyImages 1446352862 jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
horoscop zilnic 16 februarie jpeg
image png
femeie sexy jpg
2 bd IMG 8130b jpg
foto sex jpeg
zodia singura de sarbatori jpg