Un român a obținut suma de 1.200 de lei, după 3 ore de întârziere ale unui zbor: „Mi-a mirosit a vrăjeală”
Pe Reddit a devenit virală povestea unui român care trebuia să primească din partea companiei de zbor suma de 1.200 de euro, după ce a zborul lui a întârziat trei ore, a devenit virală.
Bărbatul împreună cu soția și copilul lor au planificat atent zborul, însă experiența de care au avut parte a fost cu totul și cu totul diferită față de ceea ce se așteptau.
„Mi-au închis cazul fără nicio justificare”
Potrivit celor relatate de bărbat, după ce s-a confruntat cu o întârziere a zborului de trei ore, acesta a completat formularul de compensație pentru întârzieri de pe site-ul Wizz Air, care în ultima vreme și-a câștigat o reputație nu tocmai bună.
Și-a dat seama că ceva nu este în regulă, mai ales că multe zboruri decolaseră la timp. Deși se aștepta să își primească banii înapoi, reprezentanții companiei aeriene i-au oferit alt răspuns. Mai concret, a fost invocată clauza de „situații excepționale” pe care o prevede legea europeană.
Scuza lor a fost faptul că zborul a întârziat din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile și de alte circumstanțe din afara controlului lor. Bărbatul în cauză nu a luat de bun acest răspuns, astfel că a ales să le ceară pe mail lămuriri despre „situația excepțională”.
„Mi-a mirosit a vrăjeală, având în vedere că alte zboruri decolau la timp și că în general sunt o companie cu moravuri îndoielnice așa că le-am cerut pe mail să justifice care a fost situația excepțională. Mi-au închis cazul fără nici o justificare", a scris bărbatul pe Reddit.
Deși compania aeriană a decis să închidă cazul fără a-i oferi multe alte explicații, și i-a recomandat să contacteze platforma de rezolvare a litigiilor online, cunoscută sub numele de Online Dispute Resolution (ODR), rezultatul a fost, din nou, unul dezamăgitor.
ODR a închis cazul bărbatului revoltat de întreaga situație
După două luni de zile fără niciun răspuns, ODR a decis să închidă, din nou, cazul. Nu i-au mai dat de ales acestuia, care a apelat la o ultimă soluție: s-a ajutat de site-urile specializate în recuperarea compensațiilor din partea companiilor aeriene. Astfel, din suma totală de 1.200 de euro, românul a primit doar 680 de euro, restul fiind oprit de site-urile specializate care l-au ajutat.