Garantezi cu bani dacă eşti administrator
Conform legislaţiei asociaţiilor de proprietari, administratorii trebuie să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a clădirii pe care urmează să o administreze.
Administratorul, cenzorul sau membrii comisiei de cenzori pot depune, dacă adunarea generală a asociaţiei de proprietari hotărăşte astfel, într-un cont bancar al asociaţiei de proprietari, o garanţie suficientă şi îndestulătoare, pe baza unui contract de garanţie încheiat în acest sens.
* Cuantumul garanţiei nu poate fi mai mic decât media anuală a totalului cheltuielilor lunare ale asociaţiei.
* Deponentul garanţiei nu poate dispune în niciun mod de suma depusă drept garanţie şi nici de dobânda aferentă, decât după aprobarea descărcării de gestiune privind exerciţiul financiar precedent de către adunarea generală a membrilor asociaţiei de proprietari şi după încetarea activităţii.
* Garanţia în numerar va fi de minimum un salariu şi de maximum trei salarii tarifare lunare ale administratorului/casierului/gestionarului.
* Garanţia în numerar se reţine în rate lunare de 1/10 din salariul tarifar lunar sau din câştigul mediu pe o lună, după caz. Această garanţie este obligatorie.
* Garanţia se reţine pe baza unui contract!
* Garanţia în numerar şi dobânda aferentă pot fi ridicate de către administrator/casier/gestionar la încetarea contractului său de muncă sau la trecerea într-o funcţie pentru care nu se cere garanţie, în situaţia în care nu a cauzat o pagubă sau când paguba a fost acoperită în întregime.
* Asociaţia are obligaţia ca în termen de cel mult 10 zile să elibereze garanţia şi dobânda aferentă acesteia.