Invenția asta ne salvează dacă se prăbușește avionul
Această invenție ar putea salva mii de vieți! Dacă actuala cabină în care se află pasagerii ar fi înlocuită cu una detașabilă, ar putea fi desprinsă de aeronavă, în cazul unei situații de urgență. Apoi, cu ajutorul unor parașute, ar ateriza în siguranță, departe de locul în care s-ar prăbuși restul avariat al aeronavei.
Această capsulă detașabilă ar putea ateriza în acest fel atât pe uscat, cât și pe apă. Inventatorul acestui sistem de aterizare în caz de urgență este Vladimir Tatarenko, un inginer ucrainian care lucrează la acest concept încă din 2013. Invenția sa a fost luată în serios abia după dezastrul aerian din Egypt, când o aeronavă rusească de tip Airbus A321 s-a prăbușit la 31 octombrie în peninsula Sinai. „Supraviețuirea după o prăbușire a unui avion este posibilă”, susține inginerul aviatic Vladimir Tatarenko, care și-a dedicat aproape toată viața sa acestei invenții.
Cabina pasagerilor trebuie înlocuită cu una detașabilă
În timp ce lucra la fabrica de aeronave Antonov, companie din Kiev, Tatarenko fost de multe ori membru în comisii speciale de investigare a cauzelor care au determinat prăbușirea multor avioane. El a concluzionat: „Oamenii se înșeală amarnic în ceea ce privește dezastrele aeriene, pentru că 80% din ele sunt produse din cauza erorilor umane”, a declarat el, potrivit publicației Ukraine Today. „În timp ce ingineri din întreaga lume se străduiesc să facă avioanele mai sigure, nu au ce face pentru a îmbunătăți factorul uman”, a mai adăugat el.
Sistemul ar putea fi implementat abia din 2020
După cinci decenii de cercetări, Tatarenko a primit un brevet pentru invenția sa. După ejectare, cabina detașabilă este frânată, în cădere, de două motoare speciale și de două parașute-gigant. Deși acest sistem pare a fi cu adevărat revoluționar în domeniul aviatic, pentru siguranța pasagerilor, Tatarenko se îndoiește că acest gen de cabine va fi produs în masă, pentru că testele și standardizearea vor dura cel puțin patru ani și este nevoie de investiții uriașe din partea producătorilor. Potrivit inginerului ucrainian, proiectul de implementare ar putea costa cel puțin 1.000.000 de dolari. Un alt motiv pentru care companiile aeriene nu se arată foarte încântate să adopte noul sistem este acela că s-ar reduce considerabil numărul locurilor pentru pasageri, din cauză că noile cabine se supun altor standarde, și ar crește cu mult consumul de combustibil.