Șosele cu gropi și asfalt deteriorat, metoda ingenioasă pentru siguranța traficului în Norvegia

Ultima actualizare:

Pare de necrezut, dar Norvegia, la fel și Finlanda au asigurat traficul din toată țara împotriva accidentelor, prin gropi și asfalt deteriorat intenționat. Sunt țările care se laudă cu cea mai sigură infrastructură rutieră și cu cele mai puține accidente pe șosele. Gropile și asfaltul deteriorat au cu totul altă semnificație în aceste țări decât la noi.

„Norvegia, drumuri ca-n România, dar...”

image

Pro Infrastructura a documentat la fața locului circulația pe drumurile din Norvegia. În mod neașteptat, țara nu are are nici 1000 de km de autostradă, dar drumurile lor sunt extrem de sigure. Datele statistice arată că în 2023, Norvegia a avut 118 decese din accidente rutiere, adică 21 la un milion de locuitori, în timp ce la noi,  sunt în jur de 1600, adică 84 la un milion, în condițiile în care populația României este de 19 milioane.

Norvegia, drumuri ca-n România dar de 4 ori mai puține decese”, scrie pe pagina de facebook  Asociația Pro Infrastructura.

„Norvegia, una dintre cele mai bogate țări ale lumii, are doar 500 km de autostradă. Aproape pretutindeni senzația de șofat interminabil pe DN seamănă bine cu cea din România. Lipsesc căruțele, dar există tractoare foarte lente. E drept, lipsesc și intrările în curți. Din loc în loc, câte un tunel te mai scutește de serpentine dar tot se adună multe ore la volan”, au tras concluzia la fața locului reprezentanții Asociației.

image

Metoda ingenioasă a norvegienilor pentru un trafic sigur

Finlanda și Norvegia au apelat la o metodă extrem de interesantă, iar azi sunt țările cu cea mai sigură infrastructură rutieră. Metoda lor constă în gropi la intervale regulate și asflat intenționat deteriorat.

Concret, în ce consta metoda nordicilor pentru siguranță pe drumurile publice.

Ei au inventat „centerline rumble strip", adică „benzi de zgomot de pe linia mediană”. Acestea creează vibrații și sunet când se trece peste ele, astfel că nu îl lasă pe șofer să își părăsească sensul de mers. Vibrațiile se simt în roți și volan, în felul acesta fiind descurajate inclusiv depășirile.

Nicio cameră video nu este ascunsă

„Altă măsură extrem de eficientă: camerele fixe de viteză, presemnalizate. Niciuna nu este ascunsă. Toate sunt la vedere și șoferii sunt anunțați din timp cu un indicator.

La fel ca în Suedia, obiectivul este clar: trafic cât mai sigur, dar cât mai puține amenzi pentru depășirea vitezei.

Pe unele tronsoane se calculează viteza medie dintre două camere pe segmente între 0,2 și 7 kilometri. Și acestea sunt semnalizate corespunzător”, explică în postarea pe Facenook Asociația Pro Infrastructura.

Niciun pieton mort în 2019

Nordicii au calculat bine și rostul amenzilor. Pasibili de amendă sunt și șoferii care au depășit viteza chiar și cu un kilometru.

„Depășirea vitezei cu 1-5 km/h costă 100 de euro, iar la 25-30 km/h peste limită vei scoate din buzunar mai bine de 1200 de euro.

Cheia siguranței rutiere este însă în localități. În Oslo dar și în Helsinki, altă capitală campioană a Scandinaviei, nu a murit niciun pieton în 2019 în timp ce România adună anual peste 800 de decese în localitate.”

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Carlo Acutis 1, foto Facebook jpg
kaufland jpg
mona von bismarck colaj captura video jpg
index webp
tramvai lego profimedia jpg
Poza mare el acum jpg
valentin olariu Tatal lui Sebi jpeg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net