A sunat de peste 22.000 de ori la 112 ca să facă farse. Cât este amenda pentru apeluri abuzive

Ultima actualizare:

    Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a acestui an. Doar un bărbat a sunat de peste 22.000 de ori ca să facă farse, deși amenda este mare. Pentru a nu fi depisat, individul folosea cartele preplătite.

Adulții au devenit mai ceva decât copiii. O arată datele Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), care spun că sunt de zece ori mai mulți oameni maturi care sună abuziv la 112 decât cei mici.

Sună să întrebe cum va fi vremea, cât e ceasul, mersul trenurilor, le vorbesc urât operatorilor ori pur și simplu tac și ascultă în telefon.

Iar un bărbat din Olt a întrecut orice limită. În doar șase luni, a sunat la 112 de 22.456 de ori, de pe două cartele SIM prepay.

Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al telefonelor venite din Olt. De altfel, acest județ se află în fruntea listei, urmat de Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.

În 6 luni, s-a la 112 de aproape 5 milioane de ori

În perioada ianuarie-iunie   2021, numărul de urgență a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgențe (2.376.367), iar 42,14% non-urgențe (2.063.122). Din totalul apelurilor non-urgente, 231.919  (11,24%)  au  fost abuzive. 

”Sunt situațiile în care, chiar dacă nu au o urgență reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgență fără aspune nimic. Le reamintim cetățenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat  o urgență, când sunt în pericol viața, proprietatea sau mediul”, spun reprezentanții STS.

Amenda pnetru apelul abuziv la 112 poate ajunge la 4.000 de lei

Apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. Amenzile sunt date de către polițilti.

Când sunați la 112

112 este numărul unic la care sunăm doar în caz de urgență, iar autoritățile explică care sunt acestea și cum trebuie să ne comportăm atunci când intrăm în legătură cu operatorul.

  • Sunați la 112 doar când aveți o urgență sau dacă cineva se află într-o situațiede urgență.  O situație de urgență  este aceea în care este necesară intervenția imediată a agențiilor specializate – Ambulanță, Poliție, Pompieri, Jandamerie – atunci când viața,   proprietatea sau mediul sunt puse în pericol (incendii,  accidente cuvictime, persoane inconștiente, probleme medicale grave, agresiuni și alte infracțiuni,inundații, tentative de suicid, tâlhării etc);
  • Blocați  telefonul  pentru a evita  apelarea  accidentală. Dacă   ați  sunat din greșeală la 112, rămâneți pe fir și informați operatorul că ați apelat dintr-o eroare;
  • Cooperați cu operatorul 112 atunci când apelați serviciul de urgență. Răspundeți cât mai corect la întrebările pe care acesta vi le adresează, spuneți adresa cât mai exactă  a  evenimentului   și oferiți toate detaliile despre ce s-a întâmplat. Întrebările pe care vi le adresează operatorul 112 sunt clare și concise şi au ca scopacordarea ajutorului în cel mai scurt timp posibil. Cu cât sunt mai detaliate și corecte informaţiile pe care le furnizați, cu atât mai repede vor putea ajunge echipajele la dv;
  • Nu sunați la 112 pentru probleme non-urgente! Apeluri non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor Ambulanței, Poliției, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoiede ajutor;
  • Nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții deurgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților etc.).

Mai multe informații despre Serviciul de urgență 112 sunt disponibile pe site-ul STS:https://www.sts.ro/ro/112-serviciul-de-urgenta.

Citește și: 

Mașina sună singură la 112, în caz de accident. Cum funcționează tehnologia eCall asigurată de STS

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
pietrele vii din Romania  jpg
Starship shutterstock jpg
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
stat bloc romania jpg
centrala termica de apartament instalator shutterstock 2373202799 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net