Aeroportul din România de unde avioanele zboară aproape goale. Deși s-a investit masiv, oamenii nu se înghesuie să cumpere bilete

250 de bilete, pe zi, vinde aeroportul din Brașov. În prezent, doar Wizz Air operează cinci zboruri dus-întors, pe săptămână. De la 1 iunie, va zbura, însă și Fly Lili către Munchen și Stuttgart. Amintim că aeroportul din Braşov este singurul din România şi din Europa de Sud-Est care beneficiază de un turn de control virtual, fiind vorba, în total, de o investiție de 140 de milioane de euro. 

Aeroportul din Brașov Foto: Facebook
Aeroportul din Brașov Foto: Facebook

Ce companie operează zboruri de pe aeroportul din Brașov

În prezent, pe aeroportul din Brașov operează regulat o singură companie, WizzAir, cu cinci zboruri dus-întors pe săptămână, pe ruta Londra-Dortmund. De la 1 iunie, însă de sub Tâmpa va zbura și Fly Lili, către Munchen și Stuttgart. Și, de asemenea, Fly Lili va opera și zboruri charter către destinații populare de vacanță din Grecia și Turcia în timpul sezonului de vară.

Fly Lili va zbura de la 1 iunie  

1 iunie 2024 se apropie, iar Fly Lili a pus recent în vânzare bilete pe noile sale rute și s-a lăudat că a vândut 550 de bilete în 48 de ore. Capacitatea de transport pe rutele Fly Lili spre și dinspre Brașov este, însă de aproape 6.400 de locuri dus-întors pe săptămână.

„Vânzarea a 550 de bilete de avion în circa 48 de ore, pentru călătorii în cea mai aglomerată perioadă din an pentru aviație, nu prea reprezintă deloc un "succes". Punând datele într-o altă perspectivă, 550 de bilete, considerând că toate sunt dus-întors, înseamnă mai puțin de patru zboruri dus-întors pline - operate cu Airbus A319 cu 168 de locuri. Însă acele 550 de bilete pot fi rezervate, și probabil sunt, pe zboruri de pe opt rute din câteva zeci de zile diferite”, comentează specialiștii BoardingPass, pe Facebook.

Câte aeroporturi există în România

În România, există 17 aeroporturi mari. Și aproape 25 de milioane de pasageri au fost înregistrați pe aeroporturile din România pe parcursul anului 2023, cu 17% mai mulți decât în anul 2022. Cel mai aglomerat aeroport din România a fost anul trecut București Otopeni, care a înregistrat 14,6 milioane de pasageri, urmat, la mare distanță, de Cluj (3,24 milioane) și Iași (2,33 milioane), potrivit datelor Asociației Aeroporturilor din România. Top 5 e completat de aeroporturile din Timișoara și Suceava, iar Top 10, de aeroporturile din Craiova, Sibiu, Târgu Mureș, Bacău și Oradea. 

Când a fost inaugurat aeroportul din Brașov

Deschis anul trecut, aeroportul din Brașov e pe locul 13 din 17, cu aproximativ 79.000 de pasageri, mai puțin decât în Maramureș, dar peste Băneasa, Satu Mare, Arad și Tulcea, unde au fost înregistrați doar 300 de pasageri în 2023. Aeroportul Internațional Brașov, primul făcut în ultimii 50 de ani în România, a fost inaugurat pe 15 iunie 2023. 

Noua aerogară este în top trei cele mai moderne aeroporturi din România, fiind dotată cu tehnologii de securitate de ultimă generaţie. De exemplu, echipamentele de scanare a bagajelor sunt dotate cu algoritmi de detecţie a explozibililor lichizi, ceea ce înseamnă că pasagerii nu vor mai fi obligaţi să scoată laptop-urile şi lichidele din bagajele de mână.

Aeroportul Braşov are turn de control virtual 

În premieră în România și în Europa de Est, turnul de control al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav nu este unul fizic, ci unul virtual, bazat pe tehnologia „remote power”. În diverse puncte-cheie ale pistei au fost montați mai mulți senzori și 14 camere video de înaltă definiție. Astfel, prin tehnologia „remote power”, folosită în premieră în Europa de Est, dirijarea traficului se poate face de la o distanță de peste 450 de kilometri, tocmai de la Arad.

„Aeroportul Braşov este singurul din România şi din Europa de Sud-Est care beneficiază de un turn de control virtual. Această tehnologie a fost implementată pentru prima dată în Suedia, în 2015, iar acum se regăseşte pe aeroporturi din Suedia, Danemarca, dar şi SUA. De altfel, UTI CFM a realizat proiectul de turn digital de la Braşov în parteneriat cu firmele SAAB – Suedia şi Thales – Franţa. Pe lângă elementele de unicitate care pot prezenta Aeroportul Braşov – Ghimbav, trebuie luate în considerare deopotrivă efortul financiar şi uman pe care l-au implicat cele două proiecte. Aeroportul şi turnul de control virtual au fost realizate în 3 ani, cu implicarea a aproximativ 1.000 de oameni, iar valoarea celor două lucrări se situează la 130 milioane de euro”, conform unui comunicat al UTI CFM.

Ceea ce controlorii percep prin propriile simţuri este acum pus la dispoziţie de tehnologie, filtrat şi prezentat în mod intuitiv pe ecranele din centrul de dirijare. Astfel, la Braşov există senzori care înregistrează viteza vântului, nivelul de precipitaţii şi tot ce ţine de condiţii meteo, apoi datele sunt structurate şi transmise vocal piloţilor de pe aeronave. Camerele video de înaltă performanţă oferă o imagine panoramică, de 360 grade, prezentată operatorilor sub forma unei imagini de tip realitate augmentată. Camere speciale, cu vedere în spectrul vizibil şi în infraroşu, pot prezenta detalii la distanţe de până la câţiva kilometri.

Cât a durat construirea aeroportului din Brașov

Primele demersuri s-au făcut tocmai în 2007, iar piatra de temelie a fost pusă la 15 aprilie 2008 de Ludovic Orban, ministru al Transporturilor la acea vreme. Abia șapte ani mai târziu, în 2014, a fost construită pista. Pista are o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri.

Apoi, totul s-a oprit din nou. Din cauza unor probleme juridice legate de teren, dar și a identificării surselor de finanțare, lucrările de construire a terminalului au stagnat până în 2020. „Ceea ce cred că a fost foarte greu este faptul că nu a existat o sumă de finanțare pe care să o fi avut la dispoziție și, din acest punct de vedere, a trebuit să gândim o strategie financiară la nivelul Consiliului Județean, să găsim soluții pentru a finanța alte proiecte care erau în sarcina noastră și mă refer aici la drumuri județene, la infrastructura sanitară, la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, muzeele care sunt în subordinea noastră și să găsim o soluție în așa fel încât să avem posibilitatea ca în fiecare an să avem, să derulăm proceduri de achiziții și să putem să implementăm fiecare obiect care este în masterplanul acestui aeroport”, a explicat Adrian Veștea, președinte CJ Brașov, cu ceva timp în urmă.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Harry serios, Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
somn pexels jpg
autostrada 5 jpg
cristela georgescu instagram jpg
oameni fericiti jpg
Orhidee roz jpg
demolare gara velenta oradea 01112024 1 jpeg
Nichita Stanescu jpg
Banner Târg Crăciun
image
actualitate.net
image
actualitate.net