Bancomatul ţi-a blocat banii? Uite ce ai de făcut!

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Tuturor ni se poate întâmpla ca bancomatul de la care dorim să retragem numerar să ne blocheze banii, dar să ne „golească" şi contul. Specialistul Click! Alexandra Popa, de la conso.ro, ne spune ce trebuie făcut în astfel de situaţii neplăcute.

Motive pentru care ATM-ul îţi blochează banii

Există situaţii în care retragerea de numerar poate fi blocată de funcţionarea defectoasă a bancomatului.

simeon stalpnicul png

O pană de curent sau, pur şi simplu, o eroare pot face ca bancnotele să nu mai ajungă în mâna clientului, chiar dacă operaţiunea de debitare a contului s-a realizat.

De asemenea, mai există şi situaţii în care bancomatul retrage sumele de bani înapoi, dacă bancnotele nu sunt preluate de către client într-un interval de 20-30 de secunde.

Toate aceste situaţii nu garantează însă faptul că sumele care nu au apucat să fie ridicate de către client se vor întoarce automat în contul acestuia.

Fiecare bancă are procedurile sale pentru a se asigura că sumele revin în conturi, însă aceste operaţiuni pot dura şi până la câteva zile.

Care sunt procedurile de recuperare?

- În cazul în care eroarea apare la bancomatul care a emis cardul, procedura de recuperare a banilor este mult mai simplă.

Odată ce banca este anunţată despre incident, sumele pot fi rambursate în contul clientului, iar bancomatul resetat.

- Dacă eroarea apare când se foloseşte pentru retragere de numerar bancomatul altei bănci decât cea emitentă a cardului, atunci remedierea situaţiei presupune ca banca emitentă de card să ia legătura cu banca proprietară a bancomatului şi să recupereze pentru client sumele blocate.

Practic, acest proces de comunicare se bazează pe diverse protocoale interbancare.

Ce facem însă când numerarul e blocat, dar sumele au fost retrase din cont?

Iată câteva sfaturi de care este bine să ţii cont.

- Dacă bancomatul se află în incinta unei bănci, iar problema s-a petrecut în timpul programului de lucru, anunţă imediat angajaţii unităţii bancare în care te afli. Aceştia pot verifica şi vedea dacă problema poate fi rezolvată pe loc sau nu.

- Dacă bancomatul aparţine aceleiaşi bănci care a emis şi cardul, atunci se depune o contestaţie la banca respectivă pentru a se returna în cont sumle reţinute.

- În cazul în care bancomatul şi cardul aparţin unor bănci diferite, cel mai indicat este să se ia imediat legătura atât cu banca emitentă de card cât şi cu banca proprietară a bancomatului.

- Încercaţi să reţineţi cât mai exact locul în care se află instalat ATM-ul, ora la care aţi încercat să retrageţi numerarul şi eroarea care s-a petrecut (s-a blocat bancomatul, nu s-au retras banii la timp, a apărut un mesaj de eroare pe ecran etc).

Cu cât oferiţi mai multe detalii, cu atât se poate identifica mai uşor eroarea apărută şi se poate soluţiona mai rapid problema.

- În cazul în care ai depus contestaţii, dar returnarea banilor întârzie sau întâmpinaţi dificultăţi, puteţi face o sesizare în acest sens la Autoritatea naţională pentru protecţia Consumatorului.

Noi majorări la comisioanele de cont curent

Specialiştii site-ului conso.ro îţi spun cum se modifică o serie de comisioane importante percepute de bănci.

simeon stalpnicul png

- CEC Bank a anunţat că va începe să taxeze cu 2,5 lei pe lună administrarea contului curent din 1 octombrie 2012, aliniindu-se tendinţei existente în piaţă, de majorare a acestui comision.

În prezent, administrarea contului curent este efectuată gratuit. Banca va percepe un singur comision, indiferent de numărul de conturi curente deţinute de un client.

- Tot de la 1 octombrie va majora şi Bancpost acest cost, însă numai pentru clienţii care şi-au deschis cont curent înainte de 24 octombrie 2012.

Noul comision plătit de aceştia urcă cu 1 leu din octombrie, până la 2,5 lei pe lună.

Pentru restul clienţilor, administrarea contului presupune un comision de 3,5 lei pe lună în cazul variantei în lei, respectiv de 1 euro pe lună pentru cele în euro.

- Aceste bănci se alătură astfel trendului existent deja în piaţă. BCR şi Raiffeisen au urcat încă din martie nivelul comisionului lunar perceput pentru gestionarea contului curent, fiecare cu 1 leu.

Clienţii plătesc astfel un comision de 3,5 lei, în vreme ce costul practicat de Raiffeisen este de 2,5 lei.

- Şi BRD a majorat începând cu 15 iunie, costul aferent administrării contului curent, de la 0,7 la 0,8 euro pe lună (3,68 lei, calculat la un curs de 4,6 lei pentru un euro).

- Majorarea acestui comision vine ca o măsură de compensare a impactului negativ pe care restanţele la credite îl au asupra profitabilităţii băncilor.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Madeleine a Suediei, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
image png
ozn fals la bucuresti jpg
Inundații catastrofale Spania FOTO profimedia 0928174468 jpg
mormantul fecioarei maria jpg
1 agenda si vaza cu flori jpg jpeg
deserturi mic dejun Xanadu resort   Belek JPEG
Inundații catastrofale Spania FOTO profimedia 0928179718 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net