Bine, bine, dar noi pe unde mai trecem?!
De două zile, pe aleile parcului Herăstrău se circulă după indicatoare cu drum înfundat. Nimeni nu mai poate da roată lacului ca până acum, după ce Primăria Capitalei a decis să închidă accesul pe singura pasarelă ce leagă cele două maluri: cea de cale ferată!
Duminica trecută, 11 iunie, un biciclist care intenţiona să traverseze podul CFR din Parcul Herăstru a fost acroşat de tren şi proiectat fix pe aleile parcului, spre groaza pietonilor, unii dintre ei copii de câţiva anişori. Podul de cale ferată era singura variantă pentru cei care doreau să traverseze lacul Herăstrău, aşa că era tranzitat zilnic de sute de pietoni. Nu de puţine ori s-a lăsat cu victime, aşa că Primăria a recurs la măsuri. Nu, nu a construit o nouă pasarelă pietonală, ci a pus două panouri prin care interzice accesul oamenilor pe calea ferată. Şi asta în al 12-lea ceas, după ce au murit oameni, unii călcaţi de tren, alţii curentaţi de arcul electric. Necazul este că, acum, sute de pietoni care obişnuiau să dea roată parcului pe jos, pe role sau cu bicicleta sunt nevoiţi să ia cale-ntoarsă la jumătatea drumului. Fără să fie anunţaţi, fără vreo altă rută ocolitoare. “Ca să ajung pe malul celălalt, trebuie să ies din parc, să iau autobuzul câteva staţii, apoi să aleg altă intrare în parc. Eu înţeleg că este periculos (n.red. – traversarea căii ferate), dar noi ce vină avem? Puteau face o amărâtă de pasarelă din lemn, măcar. O să ne orientăm spre alt parc, că doar nu o să merg dus-întors ca idiotul”, spune Radu, un puşti de 18 ani care obişnuieşte să vină săptămânal la plimbare pe lacul Herăstrău.
Pe lângă panourile şi afişele care interzic accesul spre calea ferată, culmea, inscripţionate de Administraţia Străzilor, muncipalitatea a tocmit şi serviciile unor bodyguarzi, de o parte şi de alta a podului ucigaş. Angajaţii BGS s-au trezit peste noapte mutaţi în noul obiectiv, fără prea multe explicaţii. Nici lor nu le este prea clar pe cine păzesc şi în favoarea cui. “Eu nu ştiu ce treabă are primăria cu calea ferată. Pentru că au interzis aici, dar 10 metri mai încolo intri fără probleme pe calea ferată. În plus, ce să fac eu, să mă iau cu oamenii la bătaie? Le spun că nu e voie, dar dacă vor să treacă, nu au decât să treacă”, ne-a spus unul dintre angajaţii BGS care vor asigura non-stop securitatea zonei cu probleme.
«Traversam podul cu inima strânsă»
Corina Vasilescu (47 de ani): ”Locuiesc în Drumul Taberei, deci vă imaginați că traversez tot orașul ca să fac această plimbare în Herăstrău. Iubesc parcul și vin cât de des pot să dau o tură de lac. De fiecare dată traversam pe pod. Acum, nu știu ce o să mai fac. Probabil ies prin capătul ăsta, iau autobuzul și mă duc acasă. Că drumul întors eu nu îl mai fac”.
Jenny (38 de ani): ”Suntem veniți din America, nu cunoaștem prea multe despre legislația din România. Dar locuim în zonă și pot spune că într-adevăr podul acesta e foarte periculos. Noi îl traversam zilnic, dar mereu cu inima strânsă. Era înfiorător când auzeai trenul venind. Mai ales că treceam cu fetița, ne luam o groază de măsuri de precauție până să traversăm”.