Calculează-ţi singur noua taxă auto

Ultima actualizare:

    De azi, Ordonanţa de Urgenţă 50/2008 va fi înlocuită cu noua lege a taxei de poluare, publicată marţi 10 ianuarie în Monitorul Oficial.
De azi, Ordonanţa de Urgenţă 50/2008 va fi înlocuită cu noua lege a taxei de poluare, publicată marţi 10 ianuarie în Monitorul Oficial.

Noua taxă de poluare a intrat în vigoare de astăzi. Astfel, şoferii vor plăti alte sume pentru înmatricularea maşinilor, iar cei care au plătit în trecut vor putea recupera până la 25% dinsumă, asta dacă există o diferenţă între taxa plătităîn trecut şi cea instituită de noua lege. Click! te  învaţă cum să-şi calculezi singur taxa de poluare.

E oficial! De azi, Ordonanţa de Urgenţă 50/2008 va fi înlocuită cu noua lege a taxei de poluare, publicată marţi 10 ianuarie în Monitorul Oficial. Astfel, începând de azi, unii şoferi vor plânge, alţii vor râde.

Legea spune că de la intrarea ei în vigoare vor fi puşi la plata taxei şi românii care cumpără maşini gata înmatriculate în ţară, înainte de 1 ianuarie 2007, pentru care nu s-a plătit taxă de poluare. Tot noua reglementare spune că, şoferii care au plătit deja îşi pot recupera o parte de bani.

Taxa, în funcţie de emisii, vechimea şi cilindreea maşinii

Modalitatea de calcul a taxei de poluare nu este schimbată, faţă de vechile reglementări.

Diferenţele sunt doar în cazul coeficienţilor aferenţi nivelului de noxe, vechimii sau capacităţii cilindrice. Astfel, calculul se face: Suma de plată = [(AxBx30%) + (CxDx70%)] x (100-E)%. A reprezintă valoarea emisiilor de CO2, exprimată în grame/km, iar B este taxa pentru emisiile poluante, exprimată în euro/1 gram de CO2. C înseamnă capacitatea cilindrică a motorului, iar D este taxa pentru emisiile poluante pe cilindree. De asemenea, se aplică în continuare o reducere, iar E reprezintă cota de reducere. Această formulă se aplică pentru autovehiculele cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4 şi Euro 5.

simeon stalpnicul png

Formulă simplă pentru E2, E1 şi non-E

Pentru maşinile mai vechi, care au motoare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, există o formulă mult simplificată. Astfel, Suma de plată = [CxDx(100-E)]/100.

simeon stalpnicul png

Uite cum calculezi:

De exemplu, pentru un Volkswagen Golf, fabricat în 2005, cu un motor de 1.595 cmc, Euro 4 şi 176 g/km CO2, calculul se face după formula „Suma de plată = [(AxBx30%) + (CxDx70%)]x(100-E)%".

Aici, A reprezintă emisiile de CO2 date de producător, adică 176 g/km, iar B taxa aferentă emisiile poluante din tabel, adică cea cuprinsă între 151 şi 180 g/km, 1,0. C este capacitatea cilindrică, adică 1.595, iar D reprezintă taxa pentru emisiile poluante pe cilindree.

Din tabel se urmăreşte coloana pentru Euro 4, capacitatea cilindrică între 1.401 şi 1.600, şi reiese că D este egal cu 0,90.

"E" se alege din tabelul cotei de reducere în funcţie de vechime. Pentru această maşină, veche de 7 ani, se alege 6-7 ani inclusiv, iar coeficientul este 49. Astfel calculul devine "Suma de plată = [(176x1,0x30%) + (1595x0,90x70%)]x(100-49)%", iar suma rezultată, 539,40 de euro, reprezintă taxa ce trebuie plătită.

simeon stalpnicul png

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
horoscop 4 august jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
kampung pelangi captura video jpg
crizanteme istock jpg
image png
cozonac jpg
chair 4922358 1280 jpg
manastirea caraiman jpg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
presedinte1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net