Când încep lucrările la metroul din Cluj-Napoca! Garniturile vor circula la un interval de 90 de secunde
Primarul din Cluj-Napoca îi asigură pe oameni că proiectul privind metroul va fi realizat. Emil Boc a anunțat că în octombrie sau noiembrie sosesc "cârtițele" care vor săpa tunelurile pentru metroul din Cluj şi vor începe lucrările propriu-zise.
Când ajung cârtițele în subteran
Emil Boc, primarul din Cluj-Napoca, dă asigurări că proiectul privind metroul va fi realizat, precizând că discuţia despre finanţare „este de natură tehnică”, iar metroul „are contract de finanţare din fonduri europene”. „Dincolo de toate discuţiile din spaţiul public, doresc să ştiţi că metroul se face! În octombrie-noiembrie sosesc «cârtiţele» care fac tunelurile pentru metrou şi încep lucrările propriu-zise”, subliniază el.
Lucrările se fac din fondurile europene
Emil Boc a vorbit, duminică, într-o postare pe Facebook, despre transformarea municipiului Cluj-Napoca într-unul mai verde, un pas fiind transformarea unei străzi într-una pietonală şi eliminarea traficului rutier din acea zonă. În acest context, el a fost întrebat, într-un comentariu, despre metrou.
„Acum se lucrează la devierea utilităţilor, au fost făcute exproprierile şi se pregăteşte prima staţie din Floreşti, de unde vor intra «cârtiţele» în subteran. Discuţia despre finanţare este de natură tehnică, metroul are contract de finanţare din fonduri europene”, a răspuns Emil Boc.
Cum vor circula trenurile metroului din Cluj-Napoca
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.