Când încep lucrările la metroul din Cluj-Napoca! Garniturile vor circula la un interval de 90 de secunde

Primarul din Cluj-Napoca îi asigură pe oameni că proiectul privind metroul va fi realizat. Emil Boc a anunțat că în octombrie sau noiembrie sosesc "cârtițele" care vor săpa tunelurile pentru metroul din Cluj şi vor începe lucrările propriu-zise. 

Metroul din Cluj-Napoca Foto: Facebook
Metroul din Cluj-Napoca Foto: Facebook

 Când ajung cârtițele în subteran

Emil Boc, primarul din Cluj-Napoca, dă asigurări că proiectul privind metroul va fi realizat, precizând că discuţia despre finanţare „este de natură tehnică”, iar metroul „are contract de finanţare din fonduri europene”. Dincolo de toate discuţiile din spaţiul public, doresc să ştiţi că metroul se face! În octombrie-noiembrie sosesc «cârtiţele» care fac tunelurile pentru metrou şi încep lucrările propriu-zise”, subliniază el.

Lucrările se fac din fondurile europene 

Emil Boc a vorbit, duminică, într-o postare pe Facebook, despre transformarea municipiului Cluj-Napoca într-unul mai verde, un pas fiind transformarea unei străzi într-una pietonală şi eliminarea traficului rutier din acea zonă. În acest context, el a fost întrebat, într-un comentariu, despre metrou.

Acum se lucrează la devierea utilităţilor, au fost făcute exproprierile şi se pregăteşte prima staţie din Floreşti, de unde vor intra «cârtiţele» în subteran. Discuţia despre finanţare este de natură tehnică, metroul are contract de finanţare din fonduri europene”, a răspuns Emil Boc.

Cum vor circula trenurile metroului din Cluj-Napoca 

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
shutterstock 2060770343 jpg
clickpentrufemei.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
casa verde jpg
accident bucuresti jpg
Stațiunile din județul Brașov rămân în topul preferințelor românilor FOTO Poiana Brașov
image png
Satul Târsa din Hunedoara  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL jpg
454708605 8895222737161099 1234390086311424873 n jpg
Balea Lac scaled 1 logo jpg
monede valoroase depositphotos1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net