Turcii construiesc noile magistrale de metrou din București și Cluj. Ce trebuie să știi despre lucrări

Turcii construiesc noua magistrală de metrou M6 care va lega Capitala de județul Ilfov și linia de la Cluj. Metrorex a anunțat că asocierea Gulermak (Turcia) – Somet (România) a câștigat licitația pentru realizarea secțiunii 2 a Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni. Prima dintre firme este lidera grupului care realizează metroul de la Cluj. Pentru cealaltă secțiune a M6, turcii de la Alsim Arako încep în mai-iulie lucrările de execuție. 

Tunel de metrou la magistrala Drumul Taberei
Metrorex așteaptă ca lucrările la M6 să înceapă în mai-iulie 2023. Foto: economedia.ro

Anunțul privind firma care va construi sectorul 2 din M6 a fost făcut de compania Metrorex.”Asocierea Gulermak – Somet a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa – Aeroport Otopeni a Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni” au transmis presei într-un comunicat reprezentanții Metrorex. 

Metrorex laudă firmele din Turcia 

Contractul poate fi semnat dacă în termen de 10 zile ceilalți competitori, firmele turcești Dogus și Alsim Alarko (contracandidații) nu depun contestații. Gulermak este un constructor din Turcia descris de Ministerul Transporturilor și Metrorex drept foarte puternic.  

Firma a lucrat la construirea unor tronsoane de metrou din Istanbul și Dubai. La rândul ei, societatea Somet (România) este specializată potrivit economedia.ro, în lucrări la metrou și are în execuție stația Tudor Arghezi din sectorul 4 al Capitalei. Ce se obligă prin contract câștigătorii licitației pentru M6 

Ce se știe despre tronsonul 2 al M6  

Indiferent de tronson este vorba despre lucrări la structuri, tuneluri și stații cu termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Pentru tronsonul 2 contractul pe care îl vor semna după rezolvarea eventualelor contestații firmele desemnate câștigătoare este de aproximativ 1,3 miliarde lei. Banii provin dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații. 

„Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni al Magistralei 6 are următorii indicatori tehnici: 7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Trasnporturilor potrivit sursei citate.  

Ce se știe despre lucrările la secțiunea 1 a M6 

Primele șase stații ale liniei de metrou spre Otopeni vor intra în execuție  în mai sau iunie 2023, constructorul fiind Alsim Alarko. Termenul de realizare este de 3 ani. Lucrarea are toate aprobările necesare conform primarului general al Capitalei, Nicușor Dan care a declarat că depinde doar de Ministerul Transporturilor și de constructor când încep lucrările la secțiunea 1.  

Potrivit unor surse din cadrul Municipalității cele mai mari probleme din punct de vedere al traficului vor fi în zona 1 Mai. Conform economedia.ro, pentru începerea lucrărilor la secțiunea 1 Ministerul Transporturilor așteaptă decizia Comisiei Europene pentru transferul a 300 de milioane de euro de la extinderea magistralei M4 ( între Gara de Nord și Progresul) la construcția M6, Gara de Nord – Băneasa.  

Dacă decizia este favorabilă, atunci banii nu vor fi pierduți pentru că turcii de la Alsim Alarko urmează să înceapă lucrările până la vară (termenul din PNRR este 2026). De ce cere România mutarea banilor de la M 4 la M6? Pentru că anul acesta nu se va întâmpla nimic pe M4 iar sumele alocate se pot pierde.  

Planul Urbanistic Zonal care stabilește traseul magistralei de metrou M4 - între Gara de Nord și Gara Progresul și unde vor fi amplasate stațiile, a fost pus în dezbatere publică joi, de Primăria Capitalei. Aceasta va avea 14 stații, pe o lungime de 10,8 km, și va ajunge de la Gara de Nord până în comuna Jilava. 

Turcii construiesc și metroul de la Cluj 

Aceeași firmă din Turcia care construiește tronsonul 2 al magistralei M6 va lucra și la metroul de la Cluj.”Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect proiectarea și execuția obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”, a anunțat potrivit wall-street.ro Emil Boc primarul din Cluj.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
submarin francez
image
image
image
image
image
image
soare plaja pixabay jpg
schelete craniu freepik jpg
oua vopsite de paste jpeg
familie targu jiu1 jpg
aron pumnul colaj captura video jpg
sarpe thailanda jpg
familie copil cuplu depositphotos1 jpg
constanta pexels jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net