Cauciucurile vor avea etichete energetice

Ultima actualizare:

Proprietarii de autovehicule vor şti, de la anul, ce fel de cauciuc să-şi cumpere, în funcţie de ce-şi doresc să obţină: o distanţă de frânare mai scurtă, o aderenţă mai bună pe carosabil umed sau mai puţin zgomot la rulare.

Din 1 noiembrie 2012, va intra în vigoare o directivă a Parlamentului European care îi obligă pe producătorii de anvelope să le pună noi etichete.

Etichete la fel ca la electrocasnice

Astfel, când vom merge să ne cumpărăm anvelope vom vedea că acestea au un autocolant asemănător cu cel prezent acum pe frigidere sau maşinile de spălat.

Practic, noua etichetă împarte pneurile pe clase energetice, de la A la G, în funcţie de clasa de eficienţă a consumului de combustibil, clasa de aderenţă pe teren umed şi clasa de zgomot la rulare.

Aceste etichete vor fi prezente pe toate tipurile de cauciucuri, fie că sunt pentru autoturisme, camioane sau maşini de transport. Această bandă trebuie să fie lipită la vedere, pe banda de rulare a anvelopei.

Imaginea este împărţită în trei

Această etichetă va fi împărţită în trei. Prima scală, care are desenat un pneu şi o pompă de benzină, arată cât de eficient este cauciucul în a economisi carburant.

Un cauciuc marcat cu litera A reprezintă unul care scuteşte mai mult carburant, iar unul marcat cu litera G, un pneu mai puţin economic. Diferenţa dintre unul marcat cu A şi unul cu G este de circa 0,5 litri la 100 km potrivit gândul.info.

 A doua imagine, în care apare o anvelopă, un nor şi stropi de ploaie, prezintă clasa de aderenţă pe teren umed. Un cauciuc din clasa A reduce distanţa de frânare, iar unul din clasa G nu are nici un aport. Diferenţa dintre ele poate fi chiar şi de 10 metri.

 Imaginea de jos, unde apare un pneu şi un difuzor, reprezintă gradul de zgomot la rulare al cauciucului, exprimat în decibeli. O linie neagră în dreptul difuzorului înseamnă că anvelopa este una silenţioasă, iar trei linii negre, arată că este un pneu care face mult zgomot la rulare.

Pe aceeaşi etichetă, mai apare şi clasa din care face parte cauciucul, în funcţie de tipul de autovehicul căruia îi este destinat. O anvelopă din clasa C1 este pentru autoturisme, iar cele din clasele C2 şi C3 sunt destinare altor tipuri de autovehicule.

Legea, pe masa Guvernului

Regulamentul aprobat de Parlamentul European i-a făcut şi pe români să elaboreze o lege. Astfel, Ministerul Economiei are pregătit un proiect de lege pentru aplicarea deciziei.

Potrivit proiectului, producătorii şi distribuitorii de cauciucuri, precum şi furnizorii şi distribuitorii de vehicule riscă amenzi usturătoare, în cazul în care nu aplică regulamentul.

Aceştia riscă amenzi cuprinse între 9.000 şi 20.000 de lei. Sancţiunile vor fi aplicate de ANPC.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Felipe și Regina Letizia la dineul de gală de la Roma, Italia, în rochie de la un brand de masă   profimedia 0945642160 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Sens giratoriu FOTO Shutterstock jpg
Șofer la volan  Foto Pixabay jpg
inchisoare medievala jpg
profesor jpg
daniel david ubb fb jpg
phone 292994 1280 jpg
Izvorul de la Manastirea Sf  Dionisie Exiguul si Sf  Efrem jpg
4 front poza mare jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net