Cum a scăpat Mario Iorgulescu de 13 ani și 8 luni de închisoare: „Un accident auto nu constituie infracţiunea de omor”
Mario Iorgulescu, fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, a scăpat de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare, după ce a condus cu 143 de km/oră în localitate, sub influența alcoolului și a cocainei, și a produs un accident rutier mortal în 2019. De ce a fost anulată condamnarea de aproape 14 ani de închisoare a lui Mario Iorgulescu?
Pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare primită de Mario Iorgulescu după accidentul mortal pe care l-a provocat în 2019 sub influența alcoolului și drogurilor a fost anulată de Curtea Supremă. Înalta Curte de Casație și Justiție a publicat recent motivarea admiterii recursului în anulare înaintat de fiul Președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal. Prin decizia pronunțată în luna iunie a acestui an, dosarul a fost trimis spre rejudecare, iar Mario Iorgulescu a scăpat de acuzația de omor, urmând a fi judecat pentru ucidere din culpă.
În prezent, fiul Președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal se află în Italia, unde a fost transferat imediat după accident pentru a evita o audiere și un proces în România.
De ce a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani de închisoare
Avocații lui Mario Iorgulescu au susținut, în esenţă, că „un accident auto nu constituie infracţiunea de omor”.
Cea mai importantă diferență între „omor” și „uciderea din culpă” este pedeapsa aplicată: închisoare de la 10 la 20 de ani, iar în cazul uciderii din culpă pedeapsa este de la 2 la 7 ani, având în vedere că șoferul era sub influența alcoolului și a cocainei.
Explicația apărării: „un conducător auto care apasă acceleraţia pe un drum public, chiar acceptând varianta de previziune a unui rezultat socialmente periculos şi care se bazează pe un minim de elemente pentru evitarea unui potenţial pericol, nu acţionează acceptând potenţiala urmare socialmente periculoasă, ci socoteşte fără temei că aceasta nu se va produce.”
Simplu spus, diferența dintre omor și ucidere din culpă constă în atitudinea șoferului față de posibilitatea producerii unui accident mortal.
Citește continuarea pe Adevărul.ro.