Cum a scăpat Mario Iorgulescu de 13 ani și 8 luni de închisoare: „Un accident auto nu constituie infracţiunea de omor”

Mario Iorgulescu, fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, a scăpat de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare, după ce a condus cu 143 de km/oră în localitate, sub influența alcoolului și a cocainei, și a produs un accident rutier mortal în 2019. De ce a fost anulată condamnarea de aproape 14 ani de închisoare a lui Mario Iorgulescu?

De ce a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani de închisoare / foto: arhiva Click!
De ce a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani de închisoare / foto: arhiva Click!

Pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare primită de Mario Iorgulescu după accidentul mortal pe care l-a provocat în 2019 sub influența alcoolului și drogurilor a fost anulată de Curtea Supremă. Înalta Curte de Casație și Justiție a publicat recent motivarea admiterii recursului în anulare înaintat de fiul Președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal. Prin decizia pronunțată în luna iunie a acestui an, dosarul a fost trimis spre rejudecare, iar Mario Iorgulescu a scăpat de acuzația de omor, urmând a fi judecat pentru ucidere din culpă.

În prezent, fiul Președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal se află în Italia, unde a fost transferat imediat după accident pentru a evita o audiere și un proces în România.

De ce a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani de închisoare

Avocații lui Mario Iorgulescu au susținut, în esenţă, că „un accident auto nu constituie infracţiunea de omor”.  

Cea mai importantă diferență între „omor” și „uciderea din culpă” este pedeapsa aplicată: închisoare de la 10 la 20 de ani, iar în cazul uciderii din culpă pedeapsa este de la 2 la 7 ani, având în vedere că șoferul era sub influența alcoolului și a cocainei.

Explicația apărării: „un conducător auto care apasă acceleraţia pe un drum public, chiar acceptând varianta de previziune a unui rezultat socialmente periculos şi care se bazează pe un minim de elemente pentru evitarea unui potenţial pericol, nu acţionează acceptând potenţiala urmare socialmente periculoasă, ci socoteşte fără temei că aceasta nu se va produce.”

Simplu spus, diferența dintre omor și ucidere din culpă constă în atitudinea șoferului față de posibilitatea producerii unui accident mortal.

Citește continuarea pe Adevărul.ro.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
ceausescu sondaj jpg
499992705 1274123354512806 2651166906498329812 n jpg
nyzhnia apsha captura video jpg
Bunica Veruta, foto Facebook jpg
Spovedanie foto Ziarul Lumina jpg
caz roxana calin colaj captura video jpg
cum aratanoul buletin electronic romani  jpg
Batrani pensionari fericiti FOTO Shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net