Cum șofezi corect pe zăpadă și polei

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Iarna și-a intrat în drepturi și dă mari bătăi de cap șoferilor! Tot mai multe accidente și caramboluri se întâmplă din pricina condițiilor meteo, dar și din neatenția sau lipsa de experiență a șoferilor.

Meteorologii anunță vremea rea pentru perioada imediat următoare, în aproape toată țara. Îninte de a vă încumeta la drum, asigurați-vă că mașina este pregătită pentru trafic în condiții de polei, viscol și vizibilitate redusă. Anvelopele de iarnă sunt esențiale, însă nu și suficiente. Iată ce ne învață specialiștii!

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți când vă urcați la volan este să verificați instalația de climatizare. Dacă aceasta nu funcționează impecabil, geamurile vor fi mai tot timpul aburite, iar viziblitatea va fi mult îngreunată. Adică, un pericol real în ce privește siguranța în trafic, atât pentru pasageri, cât și pentru ceilalți participanți la trafic, sau chiar pietoni. Deasemenea, farurile, stopurile, ștergătoarele trebuie să funcționeze fără reproș.

Păstrați distanța în mers! Pe zăpadă sau polei, aderența este scăzută, astfel că distanța de frânare crește considerabil. Pentru a nu intra în coliziune cu alt participant la trafic, este obligatoriu să păstrezi o distanță de siguranță față de mașina din față.

Nu accelerați brusc! Anvelopele de iarnă sunt construite astfel încât să rețină zăpada în șanțuri, întrucât aderența zăpadă- zăpadă este mai bună decât cea cauciuc-zăpadă. „Dacă se accelerează prea tare, roata se învârte în gol, se creează un strat de apă care împiedică aderenţa. Este important să ştim că aderenţa pe zăpadă este cu atât mai bună cu cât temperatura este mai scăzută. Ca idee, dacă afară sunt minus 35 de grade, se circulă ca pe asflat. La temperaturi mai ridicate, topirea are loc mai repede, iar apa rupe aderenţa”, ne-a explicat Silviu Moraru, trainer la Academia “Titi Aur”.

Atenție la curbe! Atunci când vă apropiați de o curbă, reduceți viteza și manevrați lent volanul. Nu bruscați direcția și nu trageți de volan prea tare, pentru că riscați să derapați. Dacă totuși se întâmplă să fim ”furați” de zăpadă sau polei și să derapăm, este important să ne păstrăm calmul și să încercăm să reparăm situația. ”Dacă maşina fuge de faţă, ţinem volanul pe direcţia de mers şi luăm piciorul de pe frână. Dacă, în schimb, ne fuge spatele, virăm în aceeaşi direcţie în care pleacă spatele şi nu se frânează sub nici o formă. Din contră, accelerăm uşor, ca să stabilizăm maşina”, ne spun piloţii de raliu.

Poartă tot timpul în portbagaj un set de lanțuri antiderapante, racletă, sprayuri anti-îngheț. Un săculeț cu sare se poate dovedi o alegere înțeleaptă atunci când rămâi blocat cu mașina pe o porțiune de asfalt cu polei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene și Albert de Monaco GettyImages 2162706103 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
saguna jpg
reumatism jpg
bani euro pixabay jpg
mihaela bilic instagram jpg
brad craciun jpg
dan marin roveolutie webp
spitalul stomatologic jpeg 2 jpeg
Lucrări la Palatul de Justiție din Deva. Secolul al XIX-lea, Foto: arhiva personală dr. Lucian Ștefan
image
actualitate.net
image
actualitate.net