Cum vor arăta trenurile electrice achiziționate de CFR Călători. Garnituri de la francezi și polonezi

Trenuri poloneze pentru călătorii români. Firma poloneză PESA va furniza CFR Călători 20 de garnituri pentru mediu și lung parcurs, adică trenuri inter-regio. Vehiculele vor sosi peste doi ani și reprezintă a doua achiziție majoră de trenuri de călători efectuată de Ministerul Transporturilor. În noiembrie 2021 a fost semnat un contract cu societatea franceză Alstom, pentru achiziția a 20 de garnituri, tot pentru curse inter-regio. Acestea vor veni începând cu 2024. 

Trenul polonez construit de PESA
Trenurile poloneze cumpărate de România ating 160 km/h și au 192 de locuri. Foto ARF / FB

PESA, Siemens și Alstom au fost companiile interesate de această licitație, însă doar PESA și Alstom au depus în cele din urmă oferte. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat așadar câștigătoare societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA În urma licitației, societatea va asigura serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani. Valoarea totală estimată a achiziției este de 1.201.615.722 lei fără TVA 

Ce trebuie să știți despre trenurile PESA 

Potrivit informațiilor furnizate de compania poloneză și preluate de clubferoviar.ro, trenurile electrice oferite de PESA sunt rame electrice compuse din 3 unități construite pe boghiuri separate, capabile să atingă viteze de până la 160 km/h, cu 192 de locuri în clasa I și a II-a 

Pe ce trasee vor circula trenurile poloneze 

Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite în baza HG 1453/2022, pe următoarele rute: Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova; Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia); (Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău -Pașcani - Iași/Suceava; (Giurgiu) București - Ciulnița – Călărași.  

După finalizarea electrificării, aceste trenuri vor circula și pe următoarele rute de circulație: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat. 

Trenul făcut de Alstom, pe care îl va cumpăra România
În România vor sosi la anul 20 de trenuri electrice produse de Alstom. Foto: Fcb Ionel Scrioşteanu

Trenurile Alstom, primele cumpărate de România 

În noiembrie 2021 erau cumpărate primele trenuri electrice ale CFR Călători. Contractul prevedea livrarea a 20 de rame electrice şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice. 

În noiembrie 2021, ARF anunța că garniturile Alstom trebuie fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului adică în a doua parte a anului 2024.„Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h. Pentru asigurarea calităţii vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparaţii incluse, pe minimum 15 ani.”, preciza ARF în momentul finalizării licitației conform adevarul.ro

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
submarin francez
image
image
image
image
image
image
telefon ecran getty jpg
casa de marcat supermarket pexels jpg
gratii 1 jpeg
Sebastian Olariu si tatal lui FOTO Antena 3 Facebook jpg
istanbul pexels jpg
urangutan pixabay jpg
harta razboi ucraina steag drapel rusia europa shutterstock 2114384846 jpg
Nervos
image
actualitate.net
image
actualitate.net