Am fost pe şantierul de la ”Tudor Arghezi”, singura stație de metrou la care chiar se lucrează

Există teancuri de proiecte despre magistralele de metrou dar într-un singur loc din România se lucrează efectiv la o staţie. La capătul şoselei Berceni, aproape de ieşirea din Bucureşti, 200 de oameni din Asia şi România ridică Staţia ”Tudor Arghezi”, noul capăt al M2.

Pe şantierul staţiei de metrou se lucrează intens. Foto: Click!
Pe şantierul staţiei de metrou se lucrează intens. Foto: Click!

Staţia este construită cu un kilometru înainte de locul în care Şoseaua Berceni ”înţeapă” Centura rutieră a Capitalei şi va fi supraterană, cu două etaje.

Lucrările au început în ianuarie 2021 şi au termen 24 de luni, dar se încearcă darea în ­folosinţă a staţiei încă de la sfârşitul acestui an.

În ziua în care reporterii Click! au vizitat şantierul, acesta arăta ca un veritabil stup de albine. Am tras cu ochiul la montarea liniei duble pe care vor circula trenurile de metrou de la staţia Berceni până la ”Tudor Arghezi”, operaţiune aproape finalizată. Apoi am trecut pragul staţiei propriu-zise, iar în subsol l-am cunoscut pe fierarul Vasile iar mai sus, pe peron, pe sudorii Titel şi Nicu.

”Am lucrat în străinătate acum am venit acasă, tragem tare să terminăm la timp lucrarea şi să vină metroul”, spune fierarul. La etajul 1, Lin, Tzi şi Jimmy ridică ziduri din cărămizi pentru viitoarele birouri ale staţiei.

Au propria lor metodă pentru a merge treaba mai repede: unul aruncă de jos cărămizi­le, altul le prinde, al treilea le zideşte. Unele cărămizi mai cad, se sparg, dar cui îi pasă, cei trei vietnamezi par o maşinărie sortită să nu se oprească cu nici un preţ. Li s-a promis că vor merge cu primul metrou, de probă şi sunt tare fericiţi, se simt importanţi.

Stația de metrou Tudor Arghezi va avea șase zone de acces pietonal

”Noua staţie de metrou Tudor Arghezi va beneficia de şase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a Şoselei Berceni, fiind asigurată o legătură printr-un pasaj pietonal subteran pe sub şosea”, ne explică inginerul Valentin Matache, şeful de şantier.

Cele două ieşiri vor ­asigura accesul la parcarea de tip Park&Ride, amenajată peste drum, cu o capacitate de 300 de maşini. Pentru că e o staţie supraterană, proiectul prevede inclusiv o instalaţie de degivrare a căii de rulare, cel mai complex sistem de acest tip folosit vreodată în România. Acesta va permite exploatarea staţiei în condiţii de iarnă şi temperaturi scăzute.

Magistrala 2 este cea mai circulată

Magistrala 2 a metroului Berceni-Pipera a fost dată în folosinţă în două etape, în 1986 şi în 1987 şi a fost concepută pentru a asigura legătura pe axa nord-sud a oraşului. Lungimea ei este de 18,68 km, are 14 staţii şi e cea mai circulată linie de metrou din Bucureşti.

image

Denumită ”magistrala corporatiştilor” linia de metrou leagă Magistrala 2 de metrou străbate sud – estul, zona centrală şi zona de nord a municipiului Bucureşti, asigurând transportul a aproximativ şase milioane de călători pe lună (în perioada de dinainte de pandemia de COVID-19).

cub metrou png

   Puteţi urmări ştirile Click! pe Google NewsFacebook și Instagram!   

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
zatun lac jpg
inaugurare jpeg 5 jpeg
furtuni ploi jpeg
casse tete jpg
man at supermarket jpg
Imparateasa Messalina jpg
Infarct - inima - boli cardiace FOTO Shutterstock
tocător de legume jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net