Fiţi serioşi! Chiar vreţi să scumpiţi cartelele?

Ultima actualizare:

    Basarab. Pe magistrala IV avem trenuri din anii '70foto: Click!
Basarab. Pe magistrala IV avem trenuri din anii '70foto: Click!

Bucureştenii vor plăti mai mulţi bani pentru a circula cu metroul, începând cu 28 martie. Conducerea Metrorex vrea să majoreze tarifele titlurilor de călătorie pe motiv că acestea sunt sub cele din Europa. Click! vă spune de ce scumpirea nu e justificată.

Reţeaua de metrou din Capitală are 35 de ani vechime. La această vârstă e încă tânără, însă ea arată de parcă două războaie mondiale ar fi trecut peste ea. Ca şi comparaţie, metroul londonez e cea mai bună alternativă de transport pentru englezi încă din 1863. Reţeaua subterană a Londrei acoperă tot oraşul şi nu îşi arată ridurile, în ciuda vârstei înaintate. Mai aproape de noi, metroul vecinilor unguri funcţionează din 1896 şi e preferat de locuitorii Budapestei pentru confort, rapiditatea deplasării şi facilităţile acestui serviciu.

Madrid. Tarif călătorie: 8,8 lei. 2.311 trenuri, 1.694 de  scări rulante, 519 lifturi. Două staţii găzduiesc  muzee subterane, cu acces gratuit. Reţeaua are  293 km şi e în continuă extindere.
Madrid. Tarif călătorie: 8,8 lei. 2.311 trenuri, 1.694 de scări rulante, 519 lifturi. Două staţii găzduiesc muzee subterane, cu acces gratuit. Reţeaua are 293 km şi e în continuă extindere.

Aceste reţele sunt date ca exemplu de oficialii Metrorex pentru a justifica necesitatea majorării tarifelor. Aceştia susţin că o călătorie cu metroul în Budapesta costă 1,16 euro (5,14 lei), iar în Londra e 4,8 lire (30 lei), în timp ce în Capitală aceasta e doar 2 lei. Reprezentanţii societăţii se fac că nu văd diferenţele uriaşe între serviciile oferite de europeni şi transportul subteran din Capitală. 

simeon stalpnicul png

Staţiile şi peroanele de la noi arată deplorabil, pereţii sunt scorojiţi şi „mâncaţi” de igrasie şi infiltraţii, curăţenia lasă de dorit, echipamentele şi trenurile (de pe magistrala IV) sunt învechite, iar anumite servicii, cum e plata prin SMS a călătoriei, sunt inaccesibile călătorilor. Cu toate acestea, tarifele vor fi majorate, în medie, cu 25%. 

În comparaţie, metroul din Budapesta are 3-4 lifturi în fiecare staţie, toalete impecabile, iar staţiile au o arhitectură mult mai întreţinută. Cu 550 de coroane ceheşti (89 de lei) ai acces o lună întreagă la metroul din Praga, unde te-ai simţi ca la muzeu. Abonamentul, chiar dacă mai scump decât la noi, merită toţi banii fiindcă arhitectura staţiilor este una de invidiat.

Iată în ce condiţii circulă alţi europeni

simeon stalpnicul png


    Madrid. Tarif călătorie: 8,8 lei. 2.311 trenuri, 1.694 de  scări rulante, 519 lifturi. Două staţii găzduiesc  muzee subterane, cu acces gratuit. Reţeaua are  293 km şi e în continuă extindere.
Madrid. Tarif călătorie: 8,8 lei. 2.311 trenuri, 1.694 de scări rulante, 519 lifturi. Două staţii găzduiesc muzee subterane, cu acces gratuit. Reţeaua are 293 km şi e în continuă extindere.

simeon stalpnicul png

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
junjun1 jpeg
michael jackson jpg
restaurant foto unsplash jpg
dulciuri jpg
Blocuri Bucuresti FOTO Shutterstock jpg
somn pexels jpg
autostrada 5 jpg
cristela georgescu instagram jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net