Fructul exotic care a câștigat cea mai mare popularitate în România. Vânzările explodează, iar fermierii investesc în culturi locale
Kiwi câștigă popularitate rapidă în România, vânzările crescând cu peste 170% comparativ cu anul trecut. Dacă până nu demult îl găseam exclusiv în marile hipermarketuri, acum fructul a ajuns și în magazinele mici din mediul rural.

Cererea ridicată a determinat unii cultivatori să dezvolte producția locală, adaptându-se trendului. Tot mai mulți consumatori aleg kiwi datorită gustului său răcoritor și datorită preocupării tot mai mari pentru un stil de viață sănătos.
„Pentru vitamine, dar îmi place şi gustul. Banane, avocado, portocale".
„Da. Acum în sezonul rece chiar consumam. Pe timp de vară nu-l prea găsim, dar acum da. În primul rând pentru vitamine şi proprietăţi, dar şi gustul vine la pachet. Îl preferăm mai copt".
„Mai ales ca e foarte bogat în vitamina C. Noi îl folosim mereu, e un fruct nelipsit în familia noastră", spun consumatorii, potrivit Observatornews.
Kiwi a devenit „vedetă” în România
Pe timpul iernii, kiwi se dovedește a fi un sprijin de bază pentru sistemul imunitar. Popularitatea fructului asiatic crește în întreaga Europă, iar acesta a devenit primul fruct proaspăt din Uniunea Europeană care a obținut certificarea oficială pentru beneficiile sale asupra sănătății.
„Kiwi au o creştere foarte mare în România comparat cu anul trecut au crescut cu 175% peste vânzarile de anul trecut. Produse care se găseau doar în magazine din oraşe mari sau din comerţul modern au început să ajungă şi în comerţul tradiţional în zone rurale. Şi avocado la fel trendul de mâncat sănătos, imunitate a rămas ideea după pandemie românii caută produse asociate cu imunitate", a declarat Victor Bădescu - senior retail manager, potrivit sursei citate.
În primele șase luni ale acestui an, România a importat peste 6.400 de tone de kiwi, Grecia fiind principalul furnizor. Totuși, în ultimii ani, cultivarea locală câștigă teren, mai ales în sudul țării. În Oltenia, pe solurile nisipoase care odinioară erau folosite pentru pepeni, fermierii își diversifică culturile cu kiwi, fistic sau migdale. Cererea nu se limitează doar la kiwi: vânzările cresc și pentru alte fructe nutritive, precum merele și piersicile, în timp ce importatorii aduc tot mai multe sortimente exotice pe piața românească.
„Cele mai bine vândute sunt mango, urmat de fructul pasiunii și mangustin. Fructele provin din țări precum Thailanda, Pakistan, Brazilia, Ecuador. Consumatorii noștri sunt interesați să descopere gusturi noi și fructe de calitate. Oamenii care au călătorit în țări specifice Asiei, Americii de Sud", a declarat Irina Nazar, importator fructe exotice.
Pe etichetele kiwi-ului verde proaspăt pot fi întâlnite afirmații de tipul „Contribuie la reglarea digestiei”. Este prima dată când un fruct proaspăt primește o astfel de aprobare, iar mențiunile sunt permise numai pentru kiwi-ul verde în stare proaspătă.



































