Iată de ce cheltuieşti mai mulţi bani la cârciumă!

Ultima actualizare:

    O ieșire în oraș, la restaurant, la film sau pur și simplu o plimbare în parc vă pot ajuta să „spargeți” monotoniafoto: Shutterstock
O ieșire în oraș, la restaurant, la film sau pur și simplu o plimbare în parc vă pot ajuta să „spargeți” monotoniafoto: Shutterstock

V-aţi simţit păcăliţi când aţi ieşit să mâncaţi în oraş? Probabil că da, însă la restaurant cheltuiţi mulţi bani nu doar când vi se încarcă nota de plată. Creatorii de meniuri folosesc alte trucuri, mult mai subtile, pentru a vă determina să alegeţi anume preparate, scriu cei de la businessinsider.com.

Capcana preţurilor cu virgulă. Cei care fac meniurile au constatat că preţurile preparatelor care se termină în ,99 (de exemplu 12,99 lei) au tendinţa de a însemna valoare, nu şi calitate. În schimb, o mâncare care costă 12,95 lei e mai repede cumpărată de clienţi, fiindcă preţul e considerat mai “prietenos”. 

Descrierea mâncării. Un studiu al Universităţii din Illinois, SUA, a demonstrat că preparatele care sunt însoţite de descrieri amănunţite cresc vânzările restaurantelor cu 27%. Un client ar cumpăra mai degrabă produsul “Chifteluţe cu sos” însoţit de descrierea “Nu-s rotunde, nici pătrate, sunt chiftele marinate”, decât unul care nu are o astfel de prezentare.

"Ca la mama acasă". Clienţii sunt atraşi de preparatele din meniu care poartă numele unor membrii ai familiei. De exemplu “Ciorba de perişoare a bunicii” ori “Zacusca mătuşii Maria” sunt mai cumpărate decât mâncărurile care nu stabilesc o legătură afectivă între meniu şi familie.

Pe limba fiecăruia. Amprenta etnică sau geografică, cum ar fi un nume italian, atrage atenţia clientului asupra a ceea ce are în farfurie. Astfel, “Veal carpaccio cu grapefruit” se vinde mai bine decât “Felii subţiri de carne crudă de vită cu grapefruit”.

Unde "fuge" ochiul. Creatorii de meniuri ştiu exact cum răsfoiţi meniul şi unde vă fug ochii cel mai des. Un studiu coreean a scos la iveală că o treime din clienţi comandă produsele care sunt situate în colţul din dreapta sus a meniului, fiindcă acolo le cade cel mai des privirea. Să ştiţi că cele mai multe restaurante pun acolo cele mai scumpe preparate.

Vă momesc ca la pescuit. Managerii restaurantelor pun în meniu, intenţionat, cel puţin un preparat extrem de scump, care are menirea de atrage atenţia asupra mâncărurilor “ieftine” din listă. De exemplu, un “Muşchi de vită T-Bone la grătar” la 120 de lei porţia face ca toate celelalte preparate de pe acea pagină să fie infinit mai avantajoase.

Porţia dublă. Restaurantele au în meniu preparate “pentru două persoane”, pe care le vând ca cele mai bune alegeri. Clientul nu ştie cât de mică e porţia pentru o singură persoană, aşa că va considera că porţia dublă are cel mai bun raport cantitate/preţ. Însă, restaurantele nu vor decât să vândă porţia mai mică la preţ mic şi folosesc porţia dublă, la preţ mare, doar ca o comparaţie.

Muzica te sărăceşte. Muzica clasică din timpul mesei te determină să cheltuieşti mai mult, deoarece te face să te simţi mai bogat. În schimb, muzica pop îi face pe oameni să stea cu 10% mai puţin la masă. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
inchisoare medievala jpg
profesor jpg
daniel david ubb fb jpg
phone 292994 1280 jpg
Izvorul de la Manastirea Sf  Dionisie Exiguul si Sf  Efrem jpg
4 front poza mare jpg
cat 7032641 1280 jpg
natalia negru st  iosif dimitrie anghel jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net