Iată supertramvaiul de 2 milioane de euro
Eco. Imperio Eco. Acesta este numele celui mai modern mijloc de transport în comun care a ieşit din uzina RATB. Tramvaiul, care valorează 2 milioane €, a fost realizat de RATB, în colaborare cu Astra Vagoane Călători Arad şi compania germană Siemens.
Imperio este singurul tramvai din Capitală care poate produce energie electrică.
El recuperează curent la fiecare acţionare a frânelor, lucru care îl face cel mai economic mijloc de transport de la noi.
„În Bucureşti, acest tramvai va putea recupera între 25 şi 27% din energia electrică necesară pentru deplasare.
Este o cifră remarcabilă, dar şi mai remarcabil e faptul că tramvaiul Imperio consumă cu până la 40% mai puţin decât unul obişnuit", ne-a spus Gabriel Stanciu, şeful Direcţiei Material Rulant al Siemens.
Vehiculul e un prototip care a fost testat şi omologat pentru străzile din Capitală, spune Cornel Negreţ, director în cadrul Astra Vagoane Călători.
Pentru a fi introdus pe traseu, municipalitatea trebuie să bage adânc mâna în buzunare.
Bucureştiul are nevoie de 400 de tramvaie moderne, pentru a satisface nevoile celor 600.000 de bucureşteni care călătoresc zilnic cu RATB.
Un argument în favoarea acestui vehicul e sistemul de frânare, mai sigur decât cele de pe tramvaiele convenţionale.
„Tramvaiul are trei sisteme de frânare: cel electric permite recuperarea energiei, cel electrohidraulic (pe disc) e ideal pentru situaţii de urgenţă, iar sistemul electromagnetic (cu patine) scurtează considerabil distanţa de frânare", a precizat Gabriel Stanciu.
Dotări
- Podea complet joasă pentru persoane cu handicap- Sistem de informare a călătorilor şi anunţ vocal- Sistem de aer condiţionat- Scaune tapiţate- Capacitate maximă: 360 de persoane- Uşi glisante pe ambele părţi
Securitate
- Trei sisteme de frânare, independente- Camere de luat vederi în interior şi laterale- Sistem de localizare a vehiculului în trafic- Sistem de recuperare a energiei electrice la fiecare frânare- Costuri de mentenanţă reduse
Iată ce tramvaie mai are RATB
În Capitală, cele mai multe tramvaie aflate în uz sunt de tip V3A-93 (323 bucăţi) şi T4R (116 bucăţi).
„Vedetele" regiei de transport sunt, însă tramvaiele Bucur Low Floor (podea coborâtă).
Primul a fost scos pe traseu la 5 august 2008 pe linia 21, iar trei ani mai târziu, alte patru exemplare au fost trimise pe linia 1.
Vehiculele sunt realizate în uzinele RATB, după o tehnologie 100% românească.
Sunt doate cu aparat de schimbare automată a macazului, calculator de bord, trei tipuri de frână şi sistem de verificare a celor care au plătit călătoria.
Peste 100 de răniţi în două accidente
Tramvaiele fabricate în Capitală au picat testul la siguranţă după ce, recent, au fost implicate în accidente rutiere soldate cu rănirea a peste 100 de călători.
La 10 mai 2012, nu mai puţin de 86 de bucureşteni au ajuns la spital după ce trei tramvaie s-au ciocnit în Pasajul Lujerului.
Pe 18 iulie, o tragedie era să se producă pe linia 32, când vatmanul unui tramvai de pe linia 41 a acţionat greşit macazul, producând ciocnirea altor două vehicule.
Aici 28 de persoane au fost rănite, însă nimeni nu a plătit pentru incident.