Iată supertramvaiul de 2 milioane de euro

image
Primul vehicul electric fabricat la standarde europene

Eco. Imperio Eco. Acesta este numele celui mai modern mijloc de transport în comun care a ieşit din uzina RATB. Tramvaiul, care valorează 2 milioane €, a fost realizat de RATB, în colaborare cu Astra Vagoane Călători Arad şi compania germană Siemens.

Imperio este singurul tramvai din Capitală care poate produce energie electrică.

El recuperează curent la fiecare acţionare a frânelor, lucru care îl face cel mai economic mijloc de transport de la noi.

„În Bucureşti, acest tramvai va putea recupera între 25 şi 27% din energia electrică necesară pentru deplasare.

Este o cifră remarcabilă, dar şi mai remarcabil e faptul că tramvaiul Imperio consumă cu până la 40% mai puţin decât unul obişnuit", ne-a spus Gabriel Stanciu, şeful Direcţiei Material Rulant al Siemens.

image
Primul vehicul electric fabricat la standarde europene

Vehiculul e un prototip care a fost testat şi omologat pentru străzile din Capitală, spune Cornel Negreţ, director în cadrul Astra Vagoane Călători.

Pentru a fi introdus pe traseu, municipalitatea trebuie să bage adânc mâna în buzunare.

image
Primul tramvai Bucur a ieşit pe traseu în 2008

Bucureştiul are nevoie de 400 de tramvaie moderne, pentru a satisface nevoile celor 600.000 de bucureşteni care călătoresc zilnic cu RATB.

Un argument în favoarea acestui vehicul e sistemul de frânare, mai sigur decât cele de pe tramvaiele convenţionale.

„Tramvaiul are trei sisteme de frânare: cel electric permite recuperarea energiei, cel electrohidraulic (pe disc) e ideal pentru situaţii de urgenţă, iar sistemul electromagnetic (cu patine) scurtează considerabil distanţa de frânare", a precizat Gabriel Stanciu.

Dotări

- Podea complet joasă pentru persoane cu handicap- Sistem de informare a ­călătorilor şi anunţ vocal- Sistem de aer condiţionat- Scaune tapiţate- Capacitate maximă: 360 de persoane- Uşi glisante pe ambele părţi

Securitate

- Trei sisteme de frânare, independente- Camere de luat vederi în interior şi laterale- Sistem de localizare a ­vehiculului în trafic- Sistem de recuperare a energiei electrice la fiecare frânare- Costuri de mentenanţă reduse

Iată ce tramvaie mai are RATB

În Capitală, cele mai multe tramvaie aflate în uz sunt de tip V3A-93 (323 bucăţi) şi T4R (116 bucăţi).

„Vedetele" regiei de transport sunt, însă tramvaiele Bucur Low Floor (podea coborâtă).

simeon stalpnicul png
Primul tramvai Bucur a ieşit pe traseu în 2008

Primul a fost scos pe traseu la 5 august 2008 pe linia 21, iar trei ani mai târziu, alte patru exemplare au fost trimise pe linia 1.

Vehiculele sunt realizate în uzinele RATB, după o tehnologie 100% românească.

Sunt doate cu aparat de schimbare automată a macazului, calculator de bord, trei tipuri de frână şi sistem de verificare a celor care au plătit călătoria.

Peste 100 de răniţi în două accidente

Tramvaiele fabricate în Capitală au picat testul la siguranţă după ce, recent, au fost implicate în accidente rutiere soldate cu rănirea a peste 100 de călători.

simeon stalpnicul png

La 10 mai 2012, nu mai puţin de 86 de bucureşteni au ajuns la spital după ce trei tramvaie s-au ciocnit în Pasajul Lujerului.

Pe 18 iulie, o tragedie era să se producă pe linia 32, când vatmanul unui tramvai de pe linia 41 a acţionat greşit macazul, producând ciocnirea altor două vehicule.

Aici 28 de persoane au fost rănite, însă nimeni nu a plătit pentru incident.

regina elisabeta gettyimages 480918760 jpg jpeg
gabriela cristea
inger   brigitte pastrama 1 jpeg
cub bianca dragusanu sofia animat gif
cub bianca dragusanu png
iulia albu
FotoJet (1) jpg
meghan markle harry regina jpeg
avion Wizz Air FOTO Wizz Air
Ursula von der Leyen FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
tanc t55 romania foto mapn (1) jpg
meghan markle harry regina jpeg
marcel pavel coronavirus 0 jpeg
meghan markle harry regina jpeg
A1 marcaje webp
pasaj doamna ghica jpg