Important pentru șoferi! S-a stabilit ce documente nu se prelungesc pe perioada stării de urgență

Ultima actualizare:

    Cei de la RAR spun că șoferii sunt obligați să-și reînnoiască ITP-ul expirat, chiar dacă este stare de urgență
Cei de la RAR spun că șoferii sunt obligați să-și reînnoiască ITP-ul expirat, chiar dacă este stare de urgență

Unele documente care expiră în această perioadă își prelungesc automat valabilitatea pe perioada stării de urgență. Cu toate acestea, există acte care nu pot fi folosite așa. Iată care sunt acestea!

Potrivit Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR), șoferii nu pot circula cu rovinieta expirată. ”Având în vedere informațiile apărute în spațiul public și întrebările primite în această perioadă cu privire la menținerea valabilității rovinietelor care expiră în perioada stării de urgență, CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale și autostrăzi că rovinietele nu se încadrează în categoria "documentelor eliberate de autoritățile publice", motiv pentru care valabilitatea acestora încetează la sfârșitul ultimei zile a perioadei pentru care a fost achitat tariful”, au explicat reprezentanții CNAIR.

ITP-ul expirat nu se prelungește

Și Registrul Auto Român (RAR) a clarificat situația în ceea ce privește inspecția tehnică periodică a mașinii.

”Certificatul ITP nu intră sub incidența ordonanțelor militare de până acum, agenții economici care le emit nefiind autorități publice. Siguranța deplasării pe drumurile publice trebuie să rămână o prioritate și în această perioadă și există și necesitatea limitării efectelor financiare negative ale stării de urgență. RAR concluzionează că nu există suport juridic pentru ca valabilitatea certificatelor de ITP să fie prelungită”, a precizat Radian Tufă, diectorul general al RAR.

Acestea a mai anunțat faptul că RAR va asigura permanent în reprezentanțele sale personalul necesar, astfel încât vor fi efectuate toate activitățile solicitate pentru  clienții care  au o programare valabilă, în regim e urgență, indiferent dacă vorbim despre transportatori, mașini ale instituțiilor publice sau ale persoanelor fizice.

Au existat însă persoane care s-au întrebat cum vor ajunge cu mașinile să-și facă ITP-ul, având în vedere faptul că în Ordonanța Militară 3, care limtează ieșirile din casă ale românilor nu este prevăzut  așa ceva.

Precizările Brigăzii Rutiere privind actele șoferilor

-petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

-cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune  exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;

-cererile privind istoricul sancțiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca in termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;

-în cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. 6 din OUG 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, veți proceda după cum urmează:

  • pentru dosarele penale aflate pe rolul instanțelor de judecată, potrivit Hotarârii Consilului Superior al Magistraturii-Secția pentru Judecatori nr. 417/2020, pe durata stării de urgentă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozitiile art. 14 din Decretul Presedintelui României nr.195/2020;
  • pentru dosarele care se află în supravegherea unităților de parchet, se va solicita în prealabil parchetului prelungirea dreptului de circulație, iar ulterior, în masura soluționării favorabile, titularul permisului de conducere va adresa o cerere de efectuare a mențiunilor corespunzatoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii  de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 021.323.30.30 (interior 21130, 21327, în intervalul orar 08.00-16.00);

-în cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, veți apela 021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00), aceasta opțiune este valabila doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expira în perioada 26.03-30.03.2020, inclusiv;

-în situația depunerii plângerii contravenționale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la  numărul:021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00);

Toate cererile transmise vor fi însoțite obligatoriu de o copie a documentului de identitate.

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/ce-documente-care-expira-se-prelungesc-pe-perioada-starii-de-urgenta 

https://www.click.ro/news/national/romania-stare-de-urgenta-masurile-anuntate-de-klaus-iohannis-scolile-raman-inchise-s-

image
image
image
image
image
image
image png
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net