Marcel Ciolacu vorbește despre fenomenul „shrinkflation”. Problema devine tot mai răspândită în lume
Preț neschimbat, dar gramaj mai mic. Aceasta este problema de care tot mai mulți oameni se lovesc atunci când merg la cumpărături, atât în țara noastră, cât și dincolo de hotare. Premierul Marcel Ciolacu a vorbit despre fenomenul scumpirilor camuflate și dorește introducerea unei legi împotriva fenomenului cunoscut deja ca „shrinkflation”.
Autoritățile din Franța deja au început să ia măsuri împotriva fenomenului de „shrinkflation”, iar Premierul Marcel Ciolacu dorește introducerea unei legislații similare și în țara noastră. Mai precis, „shrinkflation” se referă la micșorarea greutății produselor vândute, în timp ce prețul acestora rămâne neschimbat, ori chiar crește. Marcel Ciolacu dorește să se intervină urgent împotriva acestei probleme, iar o reglementare pe modelul francez ar urma să fie pusă în aplicare și în țara noastră.
„Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a declarat Premierul Marcel Ciolacu, conform observatornews.ro.
Premierul Marcel Ciolacu atrage atenția asupra fenomenului „shrinkflation”
Astfel, în cazul în care această inițiativă va fi transformată în lege, comercianții vor fi obligați să anunțe clienții atunci când gramajul unui produs a fost redus, însă prețul nu a fost redus. În Franța, un lanț de supermarketuri deja lipește afișe prin care anunță consumatorii despre astfel de situații, iar din luna iulie, toate magazinele din această țară vor fi nevoite să facă acest lucru.
„Acest proiect de act normativ ar reprezenta o intervenţie în piaţă, dar, în acelaşi timp, ar fi şi o reglementare care ar fi în interesul consumatorului. Aceste modificări de preţ sunt generate de felul în care comercianţii au fost abordaţi. Costuri care trebuie recuperate”, a explicat analistul economic Dan Schwartz. De asemenea, în Ungaria, autoritățile deja cer magazinelor să anunțe consumatorii în astfel de situații.
„Susţinem respectarea totală, completă a legislaţiei pe întregul lanţ valoric. În momentul în care vom fi chemaţi la discuţii, poate vom putea comenta suplimentar”, a spus și reprezentatul supermarketurilor, George Bădescu.