Motivul pentru care una dintre cele mai vechi gări din România a fost abandonată în doar câțiva ani! A fost proiectată de un inginer faimos și avea un rol cheie

Este o clădire istorică, însă, care, în foarte scurt timp, a fost abandonată. Acest loc a fost proiectat de către faimosul inginer Anghel Saligny, iar în ciuda rolului important pe care vechea gară îl avea, ea a fost uitată complet de restul lumii.

Gara dezafectată din Râmnicu Sărat
Gara dezafectată din Râmnicu Sărat

De-a lungul țări noastre există, din păcate, nenumărate gări istorice care se află într-o stare extremă de degradare. Acestea se numără, în cele mai multe cazuri, printre cele mai vechi gări din România, iar, de cele mai multe ori, au jucat un rol foarte important în istoria feroviară a țării noastre.

Iar o astfel de gară uitată de lume se găsește și la periferia orașului Râmnicu Sărat. Este vorba despre o clădire care, cândva, era de o frumusețe dezarmantă. Ea a fost gândită chiar de către celebrul Anghel Saligny, deschizându-și porțile pentru călători tocmai la finalul anilor 1800. Însă, din cauza distanței față de oraș, ea a fost dezafectată la scurt timp, iar o altă gară s-a construit în Râmnicu Sărat.

Gara superbă de care puțini români își mai amintesc astăzi

Cei care își doresc să vadă această gară veche trebuie să știe că ea se află chiar lângă fostul internat al liceului agricol din localitate. Elementele decorative din fier forjat, care susțin streașina clădirii, amintesc și astăzi de faptul că ea a fost, cândva, o gară.

Însă, în ciuda frumuseții clădirii, oamenii și-au dat repede seama că această gară era prea departe de oraș. Astfel, în 1898, s-a deschis cea de-a doua gară din Râmnicu Sărat, care se afla într-o poziție mult mai bună pentru călători. Încă din 1891, deputații vremii doreau să fie construită o nouă gară.

Orașul are două gări istorice

Astfel, Râmnicu Sărat a ajuns să aibă două gări istorice, ambele la fel de frumoase. Cea din urmă a fost construită între anii 1897 și 1898, în stil italian. Potrivit informațiilor de la adevarul.ro, acest loc superb a fost opera arhitectului Nicolae Mihăescu, iar, la un moment dat, ea a fost vizitată chiar și de Regele Carol I.

Acesta a vizitat orașul pe data de 3 octombrie 1901, iar primirea protocolară a avut loc chiar în această gară. Regele a participat, la acel moment, la manevere militare ce se desfășurau în zonă.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Alina-Maria și Nicolae ai României foto OK Magazine/Sorin Stana DSC 2506 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
animale companie istock jpg
intersectie jpg
wizz air pixabay jpg
karpen jpg
miere jpg
camera video webp
masini trafic  Foto carVertical jpg
Vlad Petreanu - foto Eduard Enea
image
actualitate.net
image
actualitate.net