Aşa arată avionul fără pilot făcut în România
Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA) a finalizat prototipul avionului fără pilot, iar acum se pregăteşte să îl bage în teste.
Dacă totul va decurge cum trebuie, ARCA va dezvolta şi o versiune comercială a lui Air Strato, care va fi disponibilă pentru mediul privat, anunţă contructorii.
"Aceste aparate automate vor îndeplini misiuni variate pentru ARCA şi partenerii săi. Va putea fi utilizat cu diferite scopuri ştiinţifice, pentru fotografii în stratosferă, spre exemplu, dispunând de o sarcină utilă de 30 de kilograme. Acest spaţiu poate fi ocupat cu aparatura ştiinţifică necesară sau cu baterii suplimentare, în cazul în care aeronava va trebui să stea mai mult în aer", ne-a explicat Elena Simona Popescu, reprezentantul ARCA.
Avionul românesc fără pilot are anvergură de 16 metri şi este capabil să zboare în stratosferă, la o altitudine de 18 km. Aeronava este propulsată cu motoare electrice şi are o autonomie de 7 ore, cu bateriile interne, şi de trei zile - cu panouri solare. "Activităţile noastre, dar şi ale partenerilor, necesită zboruri stratosferice, iar baloanele solare şi cu heliu pe care le-am folosit până în prezent, deşi pot zbura mai sus cu sarcini utile mai mari, sunt mai costisitoare şi dependente de condiţiile meteo şi de zonele de siguranţă aeriană alocată. Air Strato poate prelua multe misiuni, mult mai ieftin", a declarat preşedintele ARCA, Dumitru Popescu.
Predator, cel mai tare avion fără pilot
Cel mai cunoscut avion fără pilot este MQ-1 Predator. Aeronava este utilizată de către forţele aeriene ale Statelor Unite ca avion militar de supraveghere. La nevoie, însă, poate îndeplini și funcţii de atac, MQ-1 Predator fiind capabil să transporte două rachete aer-sol AGM-114 Hellfire.