Unde-a fost zăpadă odată, acum e groapă lângă groapă
Nici nu s-a topit bine zăpada că au şi răsărit gropile. Zeci de cratere s-au format pe străzile Bucureştiului, în special, în zona gurilor de canal. Asfaltul s-a ros în aşa hal, încât dacă dai cu maşina în ele, acolo rămâi.
Măsoară 10-15 centimetri adâncime şi au devenit un coşmar pentru şoferi. Gropile uriaşe şi-au făcut apariţia pe mai toate bulevardele şi străduţele din oraş. Şi-au făcut „culcuş", mai ales, de jur împrejurul gurilor de canalizare. Nu sunt semnalizate, astfel că sunt un adevărat pericol public. Odată intrat cu maşina în ele, greu mai scapi fără stricăciuni: ori te alegi cu cauciul tăiat, ori ţi se strâmbă janta, ori îţi distrugi direcţia.
Calea Victoriei- În faţa Muzeului Naţional de Istorie am dat de o groapă de toată frumuseţea
Şos. Fabrica de Glucoză- Ca să o ferească, şoferii intră pe contrasens
Reporterii Click! au dat, ieri, o tură prin oraş şi au observat că asemenea cratere există pe Calea Victoriei, pe Şos. Petricani, pe Şos. Fabrica de Glucoză, pe str. Iacob Felix, dar şi pe Şos. Baicului.
„Apar din cauza fenomenului de îngheţ-dezgheţ, care este unul cât se poate de normal. S-au rezolvat problemele pe opt artere, printre care Bd. Timişoara, Bd. Drumul Taberei, Bd. Iuliu Maniu şi urmează să intre în reparaţii alte 12 străzi principale, precum Bd. Unirii, Piaţa Romană şi Calea Victoriei. În sezonul de iarnă, plombarea se face cu mixtură asfaltică rece, o soluţie provizorie, care are o durată de viaţă de o lună. Ne ajută să trecem de perioada de iarnă, pentru că în primăvară vom începe lucrările de reabilitare", ne-a declarat Carmen Dincă, de la Administraţia Străzilor. Lucrările provizorii se fac pe cheltuiala costructorilor, care au în execuţie arterele.
Click! spune
„Gropile apar, în special, în jurul gurilor de canal, din cauza faptului că turnarea asfaltului nu a avut loc odată cu montarea capacului de canal. Muncitorii au lăsat un spaţiu liber, de 10-15 cm, iar montarea s-a făcut la câteva zile după asfaltare, astfel că lucrarea a fost compromisă. Ultimul strat turnat trebuie să fie dintr-o mixtură elastică specială, dar mulţi folosesc beton normal, care crapă, pentru că este mai ieftin", ne-a declarat Robert Andrei, inginer constructor.