Orbital București. Proiectul de drumuri care vor face legătura între oraș și noua Centură București

5 octombrie 2021
image
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a arătat pe hartă pe unde vor fi trasate drumurile radiale care vor conecta cu Centura BucureștiFoto: jurnaluldeilfov.ro

Se lucreaz─â la noua Centur─â Bucure╚Öti, denumit─â ╚Öi A0, astfel c─â aut─ârit─â╚Ťile iau ├«n calcul construirea unei re╚Ťele de zece drumuri radiale, 30 noduri ╚Öi desc─ârc─âri rutiere, care s─â intersecteze 30 de localit─â╚Ťi. F─âr─â ele, ne va fi imposibil at├ót s─â ajungem pe viitoarea autostrad─â, dar ╚Öi s─â ie╚Öim de pe ea. ╚śi asta pentru c─â actuala infrastructur─â nu va face nici fa╚Ť─â ╚Öi nici nu exist─â leg─âturi ├«n unele zonele.

Proiectul se numește Orbital București, costă circa 600 de milioane de euro și se află în faza studiilor de prefezabilitate.

Acesta ├«nseamn─â zece drumuri radiale, cu o lungime total─â de 96,11 km, 30 de noduri ╚Öi desc─ârc─âri, care vor intersecta 30 de localit─â╚Ťi.

Practic, se dore╚Öte ca Orbital Bucure┼čti s─â conecteze Coridorul IV Pan-european cu Regiunea Bucure┼čti-Ilfov.

ÔÇŁAici, avem doar 11 intr─âri ╚Öi ie╚Öiri, ╚Öi acelea doar pe autostr─âzi ╚Öi drumuri na╚Ťionale, ╚Öi nici m─âcar toate drumurile na╚Ťionale nu au conexiune cu A0, cum este, de exemplu, DN 3. Autostrada A0 nu trebuie folosit─â doar pentru tranzit, ci pentru a genera dezvoltare ╚Öi impact economic major pentru regiune. Din acest motiv, am g├óndit ca extensiile de la coridoarele principale de transport europene c─âtre zonele economice foarte dezvoltate s─â fac─â parte ╚Öi s─â fie finan╚Ťate din coridorul de baz─â. ├Än cadrul grupului de lucru format din exper╚Ťi din Ministerul Transporturilor, Consiliul Jude╚Ťean Ilfov, Prim─âria Capitalei, am analizat aceste probleme ╚Öi am identificat necesitatea implement─ârii urm─âtoarei etape de dezvoltare: ├«ntre cele dou─â inele rutiere din jurul Capitalei -A0 ╚Öi Centura actual─â s─â realiz─âm noi drumuri, pe care le-am numit radiale, care s─â fac─â leg─âtura dintre Coridorul IV- A0 cu zona economic─â Bucure╚Öti. Am realizat practic intern, un fel de studiu de prefezabilitate pentru cea mai mare parte dintre radialele propuseÔÇŁ, a explicat Ionel Scrio╚Öteanu, secretar de stat ├«n Ministerul Transporturilor, pentru jurnaluldeilfov.ro.

Irinel Scrio╚Öteanu: ÔÇŁDrumurile vor avea patru benzi ÔÇŁ

Potrivit acestuia, drumurile vor avea patru benzi, c├óte dou─â pe sens, plus o zon─â median─â de cel pu╚Ťin opt metri, care ├«n prim─â faz─â s─â fie spa╚Ťiu verde ╚Öi s─â separe sensurile.

image
Drumurile radiale înglobate în Orbital București

ÔÇŁUlterior, aici ne putem permite o dezvoltare a transportului alternativ, g├óndind pentru aceast─â zon─â median─â poate o linie de tramvai, metrou u╚Öor sau s─â o dedic─âm exclusiv ca spa╚Ťiu pentru liniile de autobuze. Vom crea astfel un spa╚Ťiu de dezvoltare spre interior, nu spre exterior, evit├ónd s─â mai demol─âm, s─â mai reg├óndim mutarea de re╚Ťele utilitareÔÇŁ, a continuat liberalul Scrio╚Öteanu.

Ciprian Ciucu, pre╚Öedintele PNL Bucure╚Öti. ÔÇŁAr fi ciudat s─â avem o nou─â Centur─â a Bucure╚Ötiului ╚Öi s─â nu avem drumuri care s─â duc─â la eaÔÇŁ

Ciprian Ciucu, primarul sectorului 6 ╚Öi pre╚Öedintele PNL Bucure╚Öti sus╚Ťine ├«ntru totul proiectul, pe care-l vede extrem de benefic.

image
Ciprian Ciucu este unul dintre sus╚Ťin─âtorii proiectului Orbital Bucure╚ÖtiFoto: Facebook/Ciprian Ciucu

ÔÇŁAr fi ciudat s─â avem o nou─â Centur─â a Bucure╚Ötiului, ├«n regim de autostrad─â ╚Öi s─â nu avem drumuri care s─â duc─â la ea. Consilierii Partidului Na╚Ťional Liberal respect─â angajamentele asumate ├«n fa╚Ťa bucure╚Ötenilor. Sus╚Ťinem marile lucr─âri de infrastructur─â ├«n zona metropolitan─â Bucure╚Öti -Ilfov! Reducerea congestiei ├«n trafic ╚Öi a polu─ârii aerului din Bucure╚Öti se pot realiza doar prin investi╚Ťii considerabile. Drumurile radiale ├«nglobate ├«n Orbital Bucure╚Öti au fost trasate respect├ónd obiectivele proiectului, astfel ├«nc├ót, acestea leag─â marile bulevarde radiate ale municipiului Bucure╚Öti ╚Öi a DNCB cu A0, dar ╚Öi conexiuni ├«ntre localit─â╚Ťi din aria metropolitana la A0, intersect├ónd un num─âr total de 30 de localit─â╚ŤiÔÇŁ, a scris Ciprian Ciucu pe pagina sa de Facebook.

Orbital București. Pe unde trec cele 10 drumuri radiale

  • DR1 ÔÇô Vest Expres, are o lungime de 9,03 km ╚Öi realizeaz─â leg─âtura ├«ntre Autostrada A0 ÔÇô Drumul Na╚Ťional Centura Bucure╚Öti (DNCB) ÔÇô Bd. Timi╚Öoara, av├ónd un cost estimat de 76,30 milioane de euro cu TVA;
  • DR2 ÔÇô Autostrada A1, are o lungime de 12,02 km ╚Öi scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens ├«ntre km 10 ╚Öi km 23 a Autostr─âzii A1. Costul estimat este de 42,90 milioane de euro cu TVA;
  • DR3 ÔÇô Giule╚Öti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conecteaz─â S─âb─âreni la Autostrada A0, se prelunge╚Öte p├ón─â la DNCB, apoi realizeaz─â leg─âtura cu Calea Giule╚Öti. Costul estimat este de 72,62 milioane de euro cu TVA;
  • DR4 ÔÇô Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km, realizeaz─â conexiunea localit─â╚Ťii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelunge╚Öte spre DNCB ╚Öi Bd. Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 milioane de euro cu TVA;
  • DR5 ÔÇô Pipera Expres are o lungime de 10,53 km ╚Öi realizeaz─â leg─âtura ├«ntre Autostrada A0 ╚Öi localit─â╚Ťile Otopeni ÔÇô Tunari ÔÇô DNCB ÔÇô Pipera ÔÇô B─âneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 milioane euro cu TVA;
  • DR6 ÔÇô Afuma╚Ťi Expres, drumul radial care realizeaz─â conexiunea Autostr─âzii A0 cu DN2, devenind o variant─â de ocolire a localit─â╚Ťii Afuma╚Ťi. Are o lungime de 4,39 km ╚Öi un cost total de 34,14 milioane de euro cu TVA;
  • DR7 ÔÇô Est Expres are o lungime total─â de 6,10 km ╚Öi conecteaz─â Moara Domneasc─â la Autostrada A0 ╚Öi realizeaz─â leg─âtura municipiului Bucure╚Öti la A0 prin Dobroe╚Öti ÔÇô Pantelimon ÔÇô DNCB ÔÇô A0. Costul estimat este de 58,34 milioane de euro cu TVA;
  • DR8 ÔÇô Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conecteaz─â Autostrada A0 cu municipiul Bucure╚Öti prin leg─âtura la DNCB ╚Öi Splaiul Unirii, dar ╚Öi conexiunea cu zona metropolitan─â prin Nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane de euro cu TVA;
  • DR9 ÔÇô Sud Expres, are o lungime de 13,86 km ╚Öi realizeaz─â conexiunea Vidra ÔÇô Autostrada A0 ÔÇô DNCB ÔÇô B.dul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 milioane de euro cu TVA;
  • DR10 ÔÇô M─âgurele Expres realizeaz─â leg─âtura Autostr─âzii A0 la DNCB ÔÇô Parc Industrial M─âgurele ÔÇô Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km ╚Öi un cost total estimat de 76,65 milioane de euro cu TVA.

Orbital București. Noduri rutiere principale

De asemenea, ├«n proiectul Orbital Bucure╚Öti, sunt propuse dou─â noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta re╚Ťeaua rutier─â existent─â la Autostrada A0.

  • Nodul rutier 1 va conecta cu drumul jude╚Ťean DJ 200, la Autostrada A0, pe teritoriul localit─â╚Ťii ╚śtef─âne╚Ötii de Jos ╚Öi are un cost total estimat de 7,14 milioane de euro cu TVA;
  • Nodul rutier 2 este propus pentru realizarea leg─âturii ├«ntre DN 3 la Autostrada A0 (Pantelimon), av├ónd un cost total estimat la 14,90 milioane de euro cu TVA.

Centura București, gata în 2023

Autostrada București reprezintă un nou inel de autostradă în jurul orașului, cu o lungime de 102 km, și se va conecta cu autostrăzile deja existente: A1, A2 și A3.

Segmentul Sud al Autostrăzii București

Segmentul Sud al autostrazii A0 este ├«mp─âr╚Ťit ├«n trei loturi, pentru care au fost anunta╚Ťi c├ó╚Ötig─âtorii licita╚Ťiilor ├«n aprilie-mai 2019:

  • Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,3 km, c├ó╚Ötig─âtor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pre╚Ť 830.679.662,15 lei, f─âr─â TVA. Contract semnat ├«n august 2019;
  • Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 17 km, c├ó╚Ötigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pre╚Ť 750.849.942,12 lei, f─âr─â TVA. Contract semnat;
  • Lotul 3, DN6 - A1, 17,5 km, c├ó╚Ötig─âtor asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pre╚Ť de 853.422.022,52 lei, f─âr─â TVA, termen de execu╚Ťie 42 de luni. Contract semnat.

Segmentul Nord al Autostrăzii București

Segmentul Nord al autostrazii A0 este ├«mp─âr╚Ťit ├«n patru loturi:

  • Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5 km, c├ó╚Ötigat de Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., cu pre┼úul de 746.763.568,57 lei, f─âr─â TVA. Se a╚Öteapt─â eventuale contesta╚Ťii;
  • Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afuma╚Ťi), 19 km, ├«n licitare;
  • Lotul 3, DN2 (Afuma╚Ťi) - DN3 (Cernica), 8,6 km, ├«n licitare;
  • Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,5 km, ├«n licitare.

În prezent, se lucrează pe două din cele trei tronsoane din partea de sud și se așteaptă debutul lucrărilor în zona de nord.

Potrivit datelor CNAIR din septembrie, Lotul 1 Glina ╚Öi Vidra ajunsese la un stadiu al construc╚Ťiei de 8,6%, iar Lotul 2 Vidra ╚Öi Bragadiru, la 25%.

image
Centura București se va conecta, deocamdată, cu autostrăzile deja existente: A1, A2 și A3
anamaria prodan laurentiu reghecampf jpg
printesa charlene png
andreea marin lisabona 3 jpg
cub alina sorescu animat gif
dana rogoz (1) jpg
ray liotta gettyimages 471178756 jpg jpeg
2 mirabela dauer pensie 4 jpg jpeg
printul nicolae romania crop jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
BeFunky collage (5) jpg
Dr  George Diaconu 2 png
Chelnerita - servire restaurant FOTO 123 RF
Elena Udrea jpg
fruit 4416500 1920 jpg
Alina M╚őtcan (1) jpg