Orbital București. Proiectul de drumuri care vor face legătura între oraș și noua Centură București

image
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a arătat pe hartă pe unde vor fi trasate drumurile radiale care vor conecta cu Centura BucureștiFoto: jurnaluldeilfov.ro

Se lucreaz─â la noua Centur─â Bucure╚Öti, denumit─â ╚Öi A0, astfel c─â aut─ârit─â╚Ťile iau ├«n calcul construirea unei re╚Ťele de zece drumuri radiale, 30 noduri ╚Öi desc─ârc─âri rutiere, care s─â intersecteze 30 de localit─â╚Ťi. F─âr─â ele, ne va fi imposibil at├ót s─â ajungem pe viitoarea autostrad─â, dar ╚Öi s─â ie╚Öim de pe ea. ╚śi asta pentru c─â actuala infrastructur─â nu va face nici fa╚Ť─â ╚Öi nici nu exist─â leg─âturi ├«n unele zonele.

Proiectul se numește Orbital București, costă circa 600 de milioane de euro și se află în faza studiilor de prefezabilitate.

Acesta ├«nseamn─â zece drumuri radiale, cu o lungime total─â de 96,11 km, 30 de noduri ╚Öi desc─ârc─âri, care vor intersecta 30 de localit─â╚Ťi.

Practic, se dore╚Öte ca Orbital Bucure┼čti s─â conecteze Coridorul IV Pan-european cu Regiunea Bucure┼čti-Ilfov.

ÔÇŁAici, avem doar 11 intr─âri ╚Öi ie╚Öiri, ╚Öi acelea doar pe autostr─âzi ╚Öi drumuri na╚Ťionale, ╚Öi nici m─âcar toate drumurile na╚Ťionale nu au conexiune cu A0, cum este, de exemplu, DN 3. Autostrada A0 nu trebuie folosit─â doar pentru tranzit, ci pentru a genera dezvoltare ╚Öi impact economic major pentru regiune. Din acest motiv, am g├óndit ca extensiile de la coridoarele principale de transport europene c─âtre zonele economice foarte dezvoltate s─â fac─â parte ╚Öi s─â fie finan╚Ťate din coridorul de baz─â. ├Än cadrul grupului de lucru format din exper╚Ťi din Ministerul Transporturilor, Consiliul Jude╚Ťean Ilfov, Prim─âria Capitalei, am analizat aceste probleme ╚Öi am identificat necesitatea implement─ârii urm─âtoarei etape de dezvoltare: ├«ntre cele dou─â inele rutiere din jurul Capitalei -A0 ╚Öi Centura actual─â s─â realiz─âm noi drumuri, pe care le-am numit radiale, care s─â fac─â leg─âtura dintre Coridorul IV- A0 cu zona economic─â Bucure╚Öti. Am realizat practic intern, un fel de studiu de prefezabilitate pentru cea mai mare parte dintre radialele propuseÔÇŁ, a explicat Ionel Scrio╚Öteanu, secretar de stat ├«n Ministerul Transporturilor, pentru jurnaluldeilfov.ro.

Irinel Scrio╚Öteanu: ÔÇŁDrumurile vor avea patru benzi ÔÇŁ

Potrivit acestuia, drumurile vor avea patru benzi, c├óte dou─â pe sens, plus o zon─â median─â de cel pu╚Ťin opt metri, care ├«n prim─â faz─â s─â fie spa╚Ťiu verde ╚Öi s─â separe sensurile.

image
Drumurile radiale înglobate în Orbital București

ÔÇŁUlterior, aici ne putem permite o dezvoltare a transportului alternativ, g├óndind pentru aceast─â zon─â median─â poate o linie de tramvai, metrou u╚Öor sau s─â o dedic─âm exclusiv ca spa╚Ťiu pentru liniile de autobuze. Vom crea astfel un spa╚Ťiu de dezvoltare spre interior, nu spre exterior, evit├ónd s─â mai demol─âm, s─â mai reg├óndim mutarea de re╚Ťele utilitareÔÇŁ, a continuat liberalul Scrio╚Öteanu.

Ciprian Ciucu, pre╚Öedintele PNL Bucure╚Öti. ÔÇŁAr fi ciudat s─â avem o nou─â Centur─â a Bucure╚Ötiului ╚Öi s─â nu avem drumuri care s─â duc─â la eaÔÇŁ

Ciprian Ciucu, primarul sectorului 6 ╚Öi pre╚Öedintele PNL Bucure╚Öti sus╚Ťine ├«ntru totul proiectul, pe care-l vede extrem de benefic.

image
Ciprian Ciucu este unul dintre sus╚Ťin─âtorii proiectului Orbital Bucure╚ÖtiFoto: Facebook/Ciprian Ciucu

ÔÇŁAr fi ciudat s─â avem o nou─â Centur─â a Bucure╚Ötiului, ├«n regim de autostrad─â ╚Öi s─â nu avem drumuri care s─â duc─â la ea. Consilierii Partidului Na╚Ťional Liberal respect─â angajamentele asumate ├«n fa╚Ťa bucure╚Ötenilor. Sus╚Ťinem marile lucr─âri de infrastructur─â ├«n zona metropolitan─â Bucure╚Öti -Ilfov! Reducerea congestiei ├«n trafic ╚Öi a polu─ârii aerului din Bucure╚Öti se pot realiza doar prin investi╚Ťii considerabile. Drumurile radiale ├«nglobate ├«n Orbital Bucure╚Öti au fost trasate respect├ónd obiectivele proiectului, astfel ├«nc├ót, acestea leag─â marile bulevarde radiate ale municipiului Bucure╚Öti ╚Öi a DNCB cu A0, dar ╚Öi conexiuni ├«ntre localit─â╚Ťi din aria metropolitana la A0, intersect├ónd un num─âr total de 30 de localit─â╚ŤiÔÇŁ, a scris Ciprian Ciucu pe pagina sa de Facebook.

Orbital București. Pe unde trec cele 10 drumuri radiale

  • DR1 ÔÇô Vest Expres, are o lungime de 9,03 km ╚Öi realizeaz─â leg─âtura ├«ntre Autostrada A0 ÔÇô Drumul Na╚Ťional Centura Bucure╚Öti (DNCB) ÔÇô Bd. Timi╚Öoara, av├ónd un cost estimat de 76,30 milioane de euro cu TVA;
  • DR2 ÔÇô Autostrada A1, are o lungime de 12,02 km ╚Öi scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens ├«ntre km 10 ╚Öi km 23 a Autostr─âzii A1. Costul estimat este de 42,90 milioane de euro cu TVA;
  • DR3 ÔÇô Giule╚Öti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conecteaz─â S─âb─âreni la Autostrada A0, se prelunge╚Öte p├ón─â la DNCB, apoi realizeaz─â leg─âtura cu Calea Giule╚Öti. Costul estimat este de 72,62 milioane de euro cu TVA;
  • DR4 ÔÇô Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km, realizeaz─â conexiunea localit─â╚Ťii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelunge╚Öte spre DNCB ╚Öi Bd. Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 milioane de euro cu TVA;
  • DR5 ÔÇô Pipera Expres are o lungime de 10,53 km ╚Öi realizeaz─â leg─âtura ├«ntre Autostrada A0 ╚Öi localit─â╚Ťile Otopeni ÔÇô Tunari ÔÇô DNCB ÔÇô Pipera ÔÇô B─âneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 milioane euro cu TVA;
  • DR6 ÔÇô Afuma╚Ťi Expres, drumul radial care realizeaz─â conexiunea Autostr─âzii A0 cu DN2, devenind o variant─â de ocolire a localit─â╚Ťii Afuma╚Ťi. Are o lungime de 4,39 km ╚Öi un cost total de 34,14 milioane de euro cu TVA;
  • DR7 ÔÇô Est Expres are o lungime total─â de 6,10 km ╚Öi conecteaz─â Moara Domneasc─â la Autostrada A0 ╚Öi realizeaz─â leg─âtura municipiului Bucure╚Öti la A0 prin Dobroe╚Öti ÔÇô Pantelimon ÔÇô DNCB ÔÇô A0. Costul estimat este de 58,34 milioane de euro cu TVA;
  • DR8 ÔÇô Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conecteaz─â Autostrada A0 cu municipiul Bucure╚Öti prin leg─âtura la DNCB ╚Öi Splaiul Unirii, dar ╚Öi conexiunea cu zona metropolitan─â prin Nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane de euro cu TVA;
  • DR9 ÔÇô Sud Expres, are o lungime de 13,86 km ╚Öi realizeaz─â conexiunea Vidra ÔÇô Autostrada A0 ÔÇô DNCB ÔÇô B.dul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 milioane de euro cu TVA;
  • DR10 ÔÇô M─âgurele Expres realizeaz─â leg─âtura Autostr─âzii A0 la DNCB ÔÇô Parc Industrial M─âgurele ÔÇô Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km ╚Öi un cost total estimat de 76,65 milioane de euro cu TVA.

Orbital București. Noduri rutiere principale

De asemenea, ├«n proiectul Orbital Bucure╚Öti, sunt propuse dou─â noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta re╚Ťeaua rutier─â existent─â la Autostrada A0.

  • Nodul rutier 1 va conecta cu drumul jude╚Ťean DJ 200, la Autostrada A0, pe teritoriul localit─â╚Ťii ╚śtef─âne╚Ötii de Jos ╚Öi are un cost total estimat de 7,14 milioane de euro cu TVA;
  • Nodul rutier 2 este propus pentru realizarea leg─âturii ├«ntre DN 3 la Autostrada A0 (Pantelimon), av├ónd un cost total estimat la 14,90 milioane de euro cu TVA.

Centura București, gata în 2023

Autostrada București reprezintă un nou inel de autostradă în jurul orașului, cu o lungime de 102 km, și se va conecta cu autostrăzile deja existente: A1, A2 și A3.

Segmentul Sud al Autostrăzii București

Segmentul Sud al autostrazii A0 este ├«mp─âr╚Ťit ├«n trei loturi, pentru care au fost anunta╚Ťi c├ó╚Ötig─âtorii licita╚Ťiilor ├«n aprilie-mai 2019:

  • Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,3 km, c├ó╚Ötig─âtor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pre╚Ť 830.679.662,15 lei, f─âr─â TVA. Contract semnat ├«n august 2019;
  • Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 17 km, c├ó╚Ötigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pre╚Ť 750.849.942,12 lei, f─âr─â TVA. Contract semnat;
  • Lotul 3, DN6 - A1, 17,5 km, c├ó╚Ötig─âtor asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pre╚Ť de 853.422.022,52 lei, f─âr─â TVA, termen de execu╚Ťie 42 de luni. Contract semnat.

Segmentul Nord al Autostrăzii București

Segmentul Nord al autostrazii A0 este ├«mp─âr╚Ťit ├«n patru loturi:

  • Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5 km, c├ó╚Ötigat de Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., cu pre┼úul de 746.763.568,57 lei, f─âr─â TVA. Se a╚Öteapt─â eventuale contesta╚Ťii;
  • Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afuma╚Ťi), 19 km, ├«n licitare;
  • Lotul 3, DN2 (Afuma╚Ťi) - DN3 (Cernica), 8,6 km, ├«n licitare;
  • Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,5 km, ├«n licitare.

În prezent, se lucrează pe două din cele trei tronsoane din partea de sud și se așteaptă debutul lucrărilor în zona de nord.

Potrivit datelor CNAIR din septembrie, Lotul 1 Glina ╚Öi Vidra ajunsese la un stadiu al construc╚Ťiei de 8,6%, iar Lotul 2 Vidra ╚Öi Bragadiru, la 25%.

image
Centura București se va conecta, deocamdată, cu autostrăzile deja existente: A1, A2 și A3
FotoJet (5) jpg
peter imre2  crop 1656742777 jpeg
piscina borcea pelinel jpg
iolanda anamaria babau jpg
ana crudu familie nunta jpg
rechin taur jpeg
whatsapp down 799948 jpeg
hurghada rechini JPG
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
rechin taur jpeg
rechini marea rosie2 png
image png
peter imre2  crop 1656742777 jpeg
hurghada rechini JPG
iolanda anamaria babau jpg