A fost deschis cel mai lung pod în arc din România. E spectaculos și face legătura între două județe importante
Într-un moment semnificativ pentru infrastructura românească, Podul Dâmboviței a fost inaugurat oficial și deschis traficului, conectând județele Argeș și Brașov. Acest proiect impresionant reprezintă cel mai lung pod în arc din România, construit în întregime de o echipă 100% românească, la finalul unei investiții substanțiale de peste 46 de milioane de lei, conform informațiilor furnizate de Prefectura Argeș, citată de News.ro.
Cel mai lung pod în arc din România
Potrivit Secretarului de Stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, Podul Dâmboviței este un exemplu de inovație și ingeniozitate tehnică. Acesta este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit în România.
Lungimea totală a podului este de 170 de metri, traversând râul Dâmbovița printr-o deschidere centrală de 100 de metri, flancată de două deschideri marginale de câte 35 de metri fiecare.
Podul Dâmboviței are beneficii majore pentru infrastructură
Deschiderea acestui pod aduce cu sine o serie de beneficii semnificative. În primul rând, ridicarea restricțiilor pentru camioanele de pe podul istoric construit în 1886, care va rămâne un monument istoric. Această nouă infrastructură oferă o variantă de ocolire a centrului localității Podul Dâmboviței, contribuind astfel la fluidizarea traficului și la creșterea eficienței rutelor de transport.
Cu mândrie, oficialii subliniază că proiectul Podului Dâmboviței este 100% românesc, de la faza de proiectare până la construcție. Această realizare demonstrează potențialul și competența inginerilor și constructorilor autohtoni în a duce la bun sfârșit proiecte complexe și de amploare.
Secretarul de stat Ionuț-Cristian Săvoiu de la Ministerul Transporturilor subliniază că soluția adoptată pentru acest pod este nu doar o realizare tehnică impresionantă, ci și o măsură menită să îmbunătățească calitatea vieții comunităților locale. Cu rampe de acces din pământ armat cu înălțime maximă de 10 metri și o lungime de 593 de metri, Podul Dâmboviței redefinește infrastructura rutieră din regiune.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 46 de milioane de lei, iar finanțarea europeană a contribuit cu 32 de milioane de lei la această inițiativă de importanță majoră. Prin deschiderea Podului Dâmboviței, România nu doar că își îmbogățește patrimoniul infrastructurii, ci și demonstrează capacitățile inovatoare ale specialiștilor săi în domeniul construcțiilor.