Răscolesc un sfert de țară pentru pilotul dispărut
Peste 1.350 de persoane, 218 vehicule de teren şi cu şenile, 11 aeronave şi două drone au pornit şi ieri în căutarea pilotului dispărut cu planorul săptămâna trecută. Căutările au fost extinse în 9 judeţe, dar fără rezultat!
Desfăşurare impresionantă de forţe, rămasă însă până acum fără rezultat. Acţiunile de căutare a pilotului planorului dispărut în 6 august au continuat ieri atât în judeţele Braşov, Prahova, Buzău, Argeş, Dâmboviţa şi Sibiu, cât şi în Harghita, Covasna şi Bacău.
O armată de oameni, formată din pompieri, jandarmi, salvamontişti, poliţişti, militari, pădurari şi voluntari au participat la căutări. Zeci de utilaje au “periat” munţii, în timp ce două drone au survolat traseele greu accesibile.
Printre zonele de căutare a fost inclus ieri şi perimetrul Poiana Ţapului, după ce mai mulţi voluntari ar fi observat posibile resturi ale planorului căutat. Alarma s-a dovedit însă una falsă, negăsindu-se nici o urmă a aparatului condus de pilotul Mircea Crăciun. Fiul acestuia a participat şi el la căutări, indicând echipajelor de salvare rutele de zbor pe care obişnuia să le folosească tatăl său. Mircea Crăciun este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.
Planorul cu care şi-a luat zborul săptămâna trecută din Masivul Postăvarul era închiriat de la o firmă din străinătate şi îl testa pentru prima dată după asamblare, iar Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe. Atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de «verificare», potrivit unui comunicat al ROMATSA.
Planorul zboară cu până la 290 km/h
Un planor este un aparat aerodinamic cu aripi fixe (un aeroplan) fără motor. Planorul are o configurație similară unui avion, dar se menține în zbor grație curenților ascendenți din atmosferă. Planorul este proiectat în așa fel încât el să poată urca folosind o masă de aer ascendent, iar apoi să poată plana pe distanțe foarte lungi. Aparatul dispărut acum este de tip JS1.
Este un aeroplan cu un singur loc, produs de o companie sud-africană, din fibră de sticlă, fibră de carbon şi kevlar. Pentru că este uşor şi nu conţine metal, nu poate fi detectat de aparatele radar. Un alt aspect important este că planoarele nu au cutie neagră. Planorul JS1 are o lungime puţin peste 7 metri, cu o anvergură de 21 de metri şi poate să atingă o viteză maximă de 290 km/h.