S-a stabilit! Polițiștii nu mai au voie să stea ascunși cu radarele
Radarele trebuie să fie la vedere și neapărat în mașini inscripționate! Așa spune legea care a fost tranșată ieri de către judecătorii de la CCR. Președintele Klaus Iohannis a trimis-o la Curte pe motiv de neconstituționalitate, iar magistrații au admis-o în parte.
Radarele au fost montate tot timpul în curbe și în locuri mai puțin vizibile de către șoferi. Ba chiar, erau instalate în mașini care păreu civile, pentru a-i induce în eroare pe vitezomani. De acum, toate aceste practici dispar.
Curtea Constituțională a decis ieri că o parte dintre prevederile de modificare aduse la Codul Rutier sunt legale și că trebuie puse în practică.
Pe lângă radare la vedere puse în mașini cu inscripția ”Poliția”, oamenii legii nu mai au voie să folosească dispozitivele radar de tip pistol la mai mult de zece metri de maşină.
Pentru amenzile de până la 20 de puncte amendă (2.900 de lei) șoferul poate achita pe loc polițistului jumătate din sumă.
Radarele nu trebuie presemnalizate cu panouri
Nu a trecut însă de ochiul vigilent al magistraților prevederea ca prezenţa maşinilor de Poliţie cu radar să fie presemnalizată prin panouri, cu 500-1.000 de metri înaine, și nici cea care spune că procesul verbal trebuie să fie completat doar în prezența contravenientului.
Documentul se poate încheia și în lipsă, după ce polițiștii vor stabili identitatea celui care s-a aflat la volan, fără să fie necesară confirmarea faptelor de către un martor.
Comisia juridică şi Comisia pentru transporturi ale Camerei Deputaţilor au dat pe 26 iunie un raport favorabil pentru proiectul de lege pentru modificarea art.109 din Codul Rutier.
Ce spun polițiștii despre radarele la vedere
Actul normativ a ajuns apoi pe masa președintelui țării, care a l-a trimis la CCR pe motiv de neconstituționlitate. Prevederile admise în parte sunt obligatorii, decizia judecătorilor fiind definitivă.
Polițiștii rutieri nu sunt de acord cu modificările aduse și spun că asta nu face altceva decât să le îngreuneze munca și îi ajută pe vitezomani să scape nepedepsiți.
România este oricum țara accidentelor grave, în care zilnic mor câte cinci persoane. Iar principalele cauze sunt indisciplina pietonilor și viteza excesivă.