Se schimbă codurile poștale din România, pentru livrări mult mai precise
Poșta Română rămâne serviciul cu cea mai mare acoperire națională, când vine vorba despre livrări.
Cu peste 8 milioane de clienți, lunar, compania națională a ales să renunțe la unele dintre sistemele clasice, care dau instituției un aer învechit.
Ar putea să dispară oficiile poștale
Una dintre aceste modificări vizează renunțarea la actualele coduri poștale, care indică localitatea, străzile sau cartierele, pentru identificarea oficiului poștal aferent.
Conducerea Poștei Române dorește implementarea codului poștal asociat fiecărei persoane, pentru a facilita livrări de colete sau corespondență mult mai precis.
„Serviciul poştal modern trebuie să aibă câteva elemente. În primul rând, trebuie să fie rapid. În al doilea rând, trebuie să fie convenabil.
Citește și: Ce se întâmplă cu pensiile românilor? Anunțul preşedintelui Casei de Pensii!
Şi, nu în ultimul rând, trebuie să fie customizat pe nevoile oamenilor. Vă mai spun un lucru, noi lucrăm la un cod poștal pe persoană.
Dacă până acum codurile poştale sunt împărțite geografic, pe localități, sau străzi, sau cartiere, credem că e momentul în care să facem un pas digital important și să ne asigurăm că fiecare persoană are propriul cod poștal şi indiferent unde se găseşte persoana respectivă poştaşul să îl găsească şi să îi ducă coletul, dacă optează pentru genul ăsta de livrare”, a explicat Valentin Ştefan, director general al Companiei Naționale Poșta Română, într-un interviu acordat Radio România Actualități.
Sunt testate lockerele și ghișeul digital
De asemenea, acesta a mai precizat faptul că este luată în calcul o reorganizare a instituției, renunțarea la oficiile poștale fiind o variantă care ar reduce cheltuielile companiei și ar asigura ai mult confort clienților.
Fără cozi și ping-pong printre ghișee, clienții pot accesa servicii online și pot beneficia de serviciile clasice, expedieri și ridicări de colete sau corespondențe, prin intermediul unui sistem național de lockere.
Este vorba despre seifurile utilizate, în prezent, de companiile private de curierat, care se bucură de succes.
„Încercăm să ne păstrăm portofoliul așa cum este acum, dar încercăm să-l modernizăm. Înseamnă că vom implementa o rețea de cutii poștale digitale care să permită oamenilor să beneficieze de ridicarea produselor fără să mai depindă de programul poștei sau de programul poștașilor.
Citește și : Fonduri din Pilonul II de pensii au dispărut! Își vor recupera românii banii?
Ca orice investiție majoră, vrem să o testăm mai întâi și la începutul anului am deschis câteva locații unde testăm acest produs, iar acum suntem în procedură de achiziționare a 3.000 de cutii poștale și 75 ghișee poștale”, a mai declarat Valentin Ștefan pentru sursa citată.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!