Secretele supermarketurilor. Ce să ştii când mergi la cumpărături
Ultima actualizare:
Când un lucru este parte din viaţa ta şi ajunge să fie făcut zi de zi, trebuie să ai grijă să îl faci corect. Este şi cazul mersului la cumpărături. Comercianţii au trucurile lor pentru a vinde cât mai multă marfă, în timp ce scopul tău este să cumperi ce e mai bun şi mai sănătos, cu bani cât mai puţini.
- Organizarea rafturilor. Multe supermarketuri sunt un adevărat labirint. Trebuie să te plimbi minute bune printre rafturi până să găseşti ce ai nevoie. Exact acesta e şi scopul comerciantului - să petreci cât mai mult timp în magazin, să vezi şi alte produse care să te tenteze. Spre exemplu, ai observat că lactatele - alimente de bază în coşul zilnic – sunt în capătul opus intrării, astfel încât să traversezi tot magazinul pentru a ajunge la ele? Iar pe traseu, cine ştie, poate îţi „aduci aminte” că ai nevoie şi de altceva.
- Oferă doar cărucioare mari, parcă pentru a te îndemna să cumperi mult. În ele, cumpărăturile se văd „puţine” şi îţi dau senzaţia că nu ai luat tot ce aveai nevoie.
- Produsele pe care magazinul le promovează mai mult sunt aşezate pe rafturi la nivelul ochilor. Sunt şi cele mai scumpe. Dacă ai răbdare şi disponibilitate să te uiţi pe cele mai de jos rafturi, vei fi uimit să descoperi produse mai ieftine.
- Regula se aplică şi la copii, aflăm de pe economica.net. În acest caz, dulciurile şi jucăriile sunt plasate pe rafturile mai de jos, la nivelul ochilor celor mici, astfel încât să le observe şi să şi le dorească. O regulă ar fi să nu iei copiii cu tine la cumpărături. Ei te „ajută” că cheltui cu 29% mai mult decât ţi-ai propus.
- Produsele care urmează să expire sunt aşezate în partea din faţă a raftului, iar cele mai proaspete în spatele lor. Magazinele merg pe principiul „first in, first out”, adică primul intrat în magazin trebuie să fie primul vândut. Dacă nu citeşti eticheta şi nu eşti atent, poţi să constaţi că produsul cumpărat mai are doar câteva zile până la expirare.
- Preţul cu «...,99». Chiar dacă nimeni nu recunoaşte că o asemenea strategie îl poate păcăli că produsul e mai ieftin, studiile arată contrariul. Oamenii sunt atraşi de produsele care au preţul afişat cu «...,99», în detrimentul preţului întreg.
- Verifică şi ambalajul! O cutie deformată, murdară, denotă nu numai un defect „de imagine”, ci demonstrează că produsul nu a fost manipulat cu grijă, a fost depozitat şi transportat în condiţii improprii.
- Potrivit unor experţi care lucrează în domeniul vânzărilor, citaţi de Reader’s Digest, majoritatea magazinelor se aprovizionează cu marfă proaspătă luni dimineaţa, astfel că cele mai bune zile de cumpărături sunt luni şi marţi.
- Evită produsele reambalate. Potrivit brightside.me, caşcavalul sau mezelurile feliate şi ambalate în magazin probabil nu sunt cele mai proaspete. În plus, nu ştii dacă au fost manevrate corespunzător, aerul la care au fost expuse, schimbarea temperaturii, toate acestea pot duce la acumularea de bacterii. Mai bine ceri angajaţilor de la mezeluri să-ţi felieze în faţa ta produsele de care ai nevoie.
- Alte studii citate de Reader’s Digest arată că o persoană cumpără cu 30% mai mult dintr-un magazin cu autoservire faţă de un magazin cu tejghea. De aceea, cea mai bună soluţie este lista făcută de acasă.