Slujba de Bobotează, la biserica Sfântul Vasile cel Mare din Capitală - VIDEO
Biserica Sfântul Vasile cel Mare a îmbrăcat astăzi, de Bobotează, hainne de sărbătoare. Peste 500 de credincioşi au participat la slujba de Bobotează, la sfinţirea agheasmei mari la Biserica Sfântul Vasile cel Mare din Capitală. La acest eveniment religios au participat atât credincioşii din parohie, cât şi din alte cartiere din Bucureşti.
La Biserica Sfântul Vasile cel Mare, renumită pentru bucuriile duhovniceşti trăite de credincioşii care participă adesea la slujbe sau care se roagă la cele 9 odoare : moaştele a opt sfinţi, printre care şi ale Sfântului Ioan Botezătorul şi la fragmente din lemnul Sfintei Cruci, pe care a fost răstignit Mântuitorul Hristos ocrotite de sfântul lăcaş.
S-au adunat la slujbă cu mic cu mare să asculte slujba de sfinţire a agheasmei mari, dar şi de bucate pregătite pentru marele praznic: cozonaci, fructe, plăcinte, pâine. Evlavia dovedită în timpul slujbei oficiate de un sobor de preoţi, alături de preotul paroh Cristian Trandafir, dovedeşte că în această parohie este o bună rânduială la astfel de evenimente religioase.
În jurul numeroaselor butoaie umplute cu apă pentru slujba specială de sfinţire a apei mari, orânduite în faţa bisericii, s-au aşezat în linişte credincioşii, alături de soborul de preoţi, iar ploaia n-a alungat nici un credincios. Se spune că aceasta este un semn de bunăsporire atunci când coboară peste asitenţă la astfel de evenimente religioase.
Cuvântul preotului paroh Cristian Trandafir, de la biserica Sf. Vasile cel Mare:
"De ce oare a acceptat Mântuitorul Iisus Hristos să se boteze prin Ioan? De ce oare trebuia să împlinească această rânduială? Mai întîi vedem că în dialogul pe care Mântuitorul îl are cu Ioan Botezătorul, Hristos îi răspunde scurt: „ Lasă acum, ca să se împlinească toată voia". Prin intrarea Mântuitorului în apa Iordanului, el sfinţeşte apa şi ajută la restaurarea întregii creaţii. De Bobotează săvârşim această slujbă deasebită care are o înnoită simţire: de aceea se numeşte agheasma mare şi pentru că aceasta se ia înainte de anafură, spre deosebire de agheasma mică, pe care o putem consuma în fiecare dimineaţă pe nemâncate, dar agheasma mare o putem lua cu evlavie , cu frică de Dumnezeu, de la praznicul acesta al Bobotezei şi până la odovania praznicului care se împlineşte pe 14 ianuarie. Apoi putem lua această agheasmă ca pe o binecuvântare ori de câte ori este praznic mare".