Te ține să vâslești până în Caraibe? Iată cum poți face asta

Ultima actualizare:
Așa ar trebui să arate în toamna anului viitor centrul socio-medical destinat copiilor grav bolnavi din Adunații Copăceni
Așa ar trebui să arate în toamna anului viitor centrul socio-medical destinat copiilor grav bolnavi din Adunații Copăceni

Trei oameni care iubesc sportul și provocările imposibile vor să traverseze Atlanticul doar într-o barcă cu vâsle. Călătoria, care va dura cel puțin 60 de zile, se desfășoară între Insulele Canare și Antigua (Caraibe), la sfârșitul anului viitor. Și vestea bună e că tu poți fii al patrulea membru al echipajului. Iată ce ai de făcut pentru a participa la cursa vieții tale.

Atlantic4 este numele primei echipe românești care va încerca să traverseze Oceanul Atlantic la bordul unei ambarcațiuni cu vâsle, în cadrul celei mai periculoase curse de canotaj din lume, Talisker Whisky Atlantic Challenge. Primii trei „nebuni” care s-au înscris în cursa pentru cucerirea Atlanticului sunt Andrei Roșu (39 de ani) – maratonist, primul român care a traversat înot canalul Mânecii și deținător al locului 3 în tandem la maratonul Polului Nord, Vasile Oșean (37 de ani) – doctor în medicină sportivă și Emil Curteanu (50 de ani) – fost canotor. Cei trei vor să înfigă drapelul național în țărmul insulei Antigua din arhipelagul Caraibelor, însă pentru asta mai au nevoie de un membru în echipaj.

Așa arată acum clădirea care va fi modernizată și extinsă cu 1,5 milioane de dolari. Lucrările încep în această vară
Așa arată acum clădirea care va fi modernizată și extinsă cu 1,5 milioane de dolari. Lucrările încep în această vară

Până pe 15 iunie, orice român care are convingerea că poate face față unei astfel de provocări și care e dispus să treacă prin sesiuni dure de antrenament în următoarele 18 luni, se poate înscrie pe site-ul antlantic4.ro. „Nu căutăm un super erou, ci un Om, cu O mare, care să aibă un motiv puternic pentru a se înscrie. Asta înseamnă că dacă te afli în mijlocul unei furtuni, trebuie să realizezi că nu ai unde să te duci. Ne trebuie un om responsabil, care să se antreneze cot la cot cu noi pentru această încercare”, a declarat Andrei Roșu, luni, la conferința de lansare a evenimentului.

Cel de-al patrulea membru al echipajului poate fi și femeie, însă trebuie să se împace cu gândul că va împărți aceeași barcă cu trei bărbați vreme de cel puțin 60 de zile.

Românii iubitori de aventură sunt așteptați să-și depună candidatura pentru a ocupa ultimul loc disponibil în barca celor „patru atlantici”. Dintre cei înscriși vor fi selectați zece semifinaliști, care vor trece printr-o probă fizică în perioada 25 iunie – 1 august. La finalul ei vor rămâne doar trei, care se vor pregăti cot la cot cu mai experimentații lor antrenori. Numele celui care va face parte din barca de patru va fi făcut public abia în noiembrie 2017, iar startul cursei se va da în jurul datei de 12 decembrie (în funcție de starea vremii și a curenților favorabili). Pregătirea fizică și mentală a competitorilor durează aproape 18 luni și include antrenamente complexe, sală de forță, cursuri de navigație, înot și un test unic de traversare a Mării Negre (vara 2017). „Trebuie să simulăm condițiile pe care le vom avea în Atlantic, astfel încât vom petrece câteva zile bune în Marea Neagră, în barca noastră cu vâsle. Vom căuta chiar și o furtună pentru a ne pregăti cât mai bine pentru valurile puternice din Atlantic”, spune Andrei Roșu.

Cursa la care și-au anunțat participarea cei trei temerari are loc din 1997, de obicei o dată la doi ani. De anul acesta, competiția se va ține anual. An de an participă cel mult 30 de echipe, formate din 1 până la 4 persoane. Echipa românească nu vrea să se dea în stambă la acest evenient, ci și-a anunțat participarea pentru a strânge bani în scop caritabil. Cei „patru fantastici” se vor expune pericolelor navigării în Atlantic pentru a susține demersul fundației „Hospice Casa Speranței”, care a demarat lucrările de realizare a unui campus socio-medical la Adunații Copăceni, jud. Giurgiu.

Andrei Roșu, Emil Curteanu și Vasile Oșean au nevoie de un coechipier. Te bagi?
Andrei Roșu, Emil Curteanu și Vasile Oșean au nevoie de un coechipier. Te bagi?

Așezământul, destinat cazării și tratării copiilor diagnosticați cu boli rare sau limitatoare de viață, va fi realizat prin renovarea, extinderea și dotarea unei clădiri deja existente. Proiectul valorează 1,5 milioane de dolari, din care 500.000 de dolari s-au strâns deja. Restul banilor sunt așteptați din donații pe site-ul hospice.ro, în urma promovării acestui proiect umanitar de cei patru vâslași.

Aceasta esta ambarcațiunea cu care vor concura românii
Aceasta esta ambarcațiunea cu care vor concura românii

Cum e să dai din vâsle vreme de 60 de zile

„Atlantic Challenge” e cea mai dură cursă de canotaj din lume. La ea iau parte doar cei care sunt puternici atât fizic, cât și psihic. Cei care au reușit să termine cursa au povestit că au avut parte de încercarea vieții lor. Perioada petrecută în barcă este extrem de dură, deoarece pe lângă forțele naturii dezlănțuite trebuie să te lupți cu proprii demoni, care îți spun mereu să renunți. Coechipierii vâslesc pe rând, de regulă câte două ore, timp în care ceilalți se odihnesc.

Vasile Oșean ne arată locul în care va dormi în timpul expediției Atlanticului
Vasile Oșean ne arată locul în care va dormi în timpul expediției Atlanticului

Își iau cu ei doar mâncare ambalată, bine sigilată pentru a nu fi compromisă de apă. Porțiile trebuie să fie destul de mici pentru a nu supraîncărca barca, însă suficient de sățioase din punct de vedre nutrițional pentru a susține efortul colosal al celor care vâslesc neîncetat. Organizatorii cursei au recomandat participanților să-și pregătească alimentele pentru a acoperi un necesar de 8.000 de kCalorii pe zi. Cei mai mulți dintre cei care au terminat cursa urmând acest regim alimentar au ajuns la țărm cu 10-15 kg mai ușori decât la plecare.


    Aceasta esta ambarcațiunea cu care vor concura românii
Aceasta esta ambarcațiunea cu care vor concura românii

În caz de furtună, cei patru se pot adăposti în „cușeta” din stânga și în „cămara” din dreapta, încăperi care se închid ermetic. Barca e special concepută pentru a reveni pe linia de plutire la câteva secunde după ce se răstoarnă. Cei patru nu vor avea nici un fel de intimitate pe barcă. Acolo vor dormi, vor mânca, se vor odihni și-și vor face nevoile vreme de 60 de zile. Asta dacă nu cumva vor bate recordul mondial și vor ajunge în Antigua în mai puțin de 37 de zile.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Felipe și Regina Letizia la dineul de gală de la Roma, Italia, în rochie de la un brand de masă   profimedia 0945642160 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
insulina jpeg
Padure din viitoarea Centura Verde Bucuresti Ilfov foto Centura Verde jpeg
Sens giratoriu FOTO Shutterstock jpg
Șofer la volan  Foto Pixabay jpg
inchisoare medievala jpg
profesor jpg
daniel david ubb fb jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net