Ţi-ai pierdut cardul? Anunţă banca urgent!
Înainte de a pleca în vacanţă este bine să-ţi notezi numărul de urgenţă al băncii unde poţi anunţa imediat pierderea sau furtul cardului. Specialistul Click!, Alexandra Popa de la conso.ro, îţi spune ce pagube rişti dacă nu anunţi banca imediat.
În cazul în care călătorim cu cardul la noi este important să fie luate măsuri de siguranţă pentru a preveni apariţia unor fraude. Cel mai frecvent, acestea apar o dată cu pierderea sau furtul cardului.
Chiar şi fără a dezvălui nimănui codul PIN, fraudatorii pot face tranzacţii neautorizate cu cardul pe Internet. În străinătate, riscurile sunt şi mai mari, deoarece acolo unii comercianţi nu solicită introducerea codului PIN.
Singurul mod în care ne putem proteja împotriva unor astfel de incidente este anunţarea imediată a băncii, după ce am constatat pierderea sau furtului cardului. De aceea, este esenţial să avem la îndemână numărul de urgenţă al băncii, care poate fi apelat la orice oră.
Un apel rapid face cât toţi banii din cont
Anunţarea băncii în cel mai scurt timp conferă consumatorilor şi dreptul de a beneficia de prevederile legale favorabile.
În acest caz, pierderea maximă care poate fi suportată de client este de maxim 50 euro, pentru tranzacţiile care au avut loc până la anunţarea băncii, dacă sunt îndeplinite două condiţii de către client:
* a anunţat imediat banca despre furt/pierdere;
* a păstrat elementele de securitate ale cardului în siguranţă.
În cazul în care datele de siguranţă ale cardului nu au fost păstrate în siguranţă, dar banca a fost anunţată imediat, pierderea poate ajunge la maxim 150 euro.
Condiţia în acest caz este ca deţinătorul cardului să nu dea dovadă de neglijenţă gravă (cum ar fi notarea codului PIN pe o hârtie alături de card) ori să nu respecte cu intenţie obligaţiile faţă de bancă.
În schimb, dacă banca dovedeşte că utilizatorul cardului a acţionat fraudulos, nu şi-a indeplinit obligaţiile din neglijenţă gravă ori intenţionat, atunci orice tranzacţie neautorizată este suportată de client până la anunţarea băncii despre furtul sau pierderea cardului. Abia din acel moment, banii săi vor fi în siguranţă.
Prin urmare, informarea neîntârziată a băncii despre furtul sau pierderea cardului este aspectul cel mai important.
În acest mod:
* este prevenită apariţia fraudelor, deoarece banca blochează utilizarea cardului. Astfel, fraudatorii nu pot folosi cardul, chiar dacă sunt în posesia elementelor de siguranţă;
* clientul beneficiază de prevederile legale ce permit limitarea pierderilor.
Uite numere de urgenţă pentru fiecare bancă
BCR: +4021/311.10.01 / +4021/311.02.16. BRD: +4021/302.61.61. Raiffeisen Bank: +4021/306.30.02. Volksbank: +4021/222.33.36 / +40726/222.333. UniCredit Ţiriac Bank: +4021/200.20.20. Bancpost: +4021/408.50.50. Alpha Bank: +4021/319.93.50. Credit Europe Bank: 0801.000.000. Piraeus Bank: +4021/303.69.69. RBS: +4021/202.08.00. GarantiBank: +4021/200.94.94. Millennium Bank: +4021/308.11.11.
Citeşte şi:
Uite ce să faci dacă ai rămas fără card