Uite cum să răcoreşti maşina pe caniculă ca să economiseşti combustibilul
Vara, maşinile sunt adevărate cuptoare, asta înainte ca şoferii să pornească instalaţia de aer condiţionat. Însă, mulţi nu ştiu să folosească climatizara corect şi, astfel, creşte considerabil consumul de combustibil.
Deschide geamul!
Odată ce te-ai urcat în maşină, primul instinct este să apeşi pe butonul de AC şi să pui ventilatorul pe ultima treaptă. Însă, este o greşeală, deoarece vei suprasolicita sistemul de climatizare.
Mai întâi, trebuie să deschizi geamurile, iar după ce ai parcurs câteva sute de metri, le poţi închide şi poţi porni instalaţia de aer condiţionat.
Foloseşte corect instalaţia de climatizare
Instalaţiile de climatizare automate pornesc cu „putere maximă" până la atingerea temperaturii prestabilite, după care trec automat pe o treptă medie. La aceste maşini, temperatura optimă pentru perioada de după pornire este cu 10 grade Celsius mai mică decât temperatura exterioară.
Dacă sistemul de climatizare este manual, trebuie să ai grijă să reglezi viteza ventilatorului astfel ca după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evitând îmbolnăvirea. De asemenea, trebuie corelată viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu cât setezi pe viteza mai mare, cu atât mai puţin răcit va fi aerul introdus în habitaclu. Duzele trebuie să fie îndreptate în sus pentru ca la coborâre aerul rece să se amestece încet cu cel cald.
Parchează maşina la umbră!
O primă regulă ar fi să parchezi maşina la umbră, deoarece, dacă habitaclul nu este atât de fierbinte, nici instalaţia de răcire nu va trebui să lucreze din greu. Şi, evident, nu va consuma atât de mult combustibil.
Protejează componentele din interiorul maşinii
Componentele din interior pot fi protejate de şocurile termice dacă înainte cu 5-10 minute înainte de a ajunge la destinaţie se opreşte instalaţia de climatizare. Astfel, apa acumulată din condens pe vaporizatorul instalaţiei de climatizare se poate "usca" în curentul de aer al mersului.
- Ager Prestserv Auto - 100 lei (verificare instalaţie, înlocuire freon)- AutoLeader - 65 lei (încărcare cu freon, vacumare, schimb ulei compresor, soluţie contrast. Freonul te costă separat 5 lei/50 g. - Speed Service - 50 lei manopera. Înlocuirea freonului se plăteşte separat. 100 g te costă 13 lei.
- Foloseşte treptele de viteză optime! Nu merge cu motorul subturat, adică într-o treaptă de viteză superioară faţă de cea care ar fi adecvată vitezei cu care se deplasează maşina.- Schimbă regulat filtrul de aer! Un filtru curat va reduce semnificativ consumul de combustibil. Un filtru murdar restricţionează circulaţia aerului în motor, ceea ce dăunează economiei de carburant.- Foloseşte o viteză constantă! Condu cât mai calm! Evită accelerarea şi frânarea când situaţiile nu cer în mod deosebit asemenea manevre. Foloseşte o viteză constantă!- Verifică presiunea cauciucurilor! Pneurile umflate prea puţin sunt una din principalele cauze ale pierderii de combustibil.Cu cât presiunea este mai scăzută, cu atât creşte consumul de carburant.Presiunea se verifică periodic, obligatoriu la fiecare deplasare mai lungă şi cel puţin o dată pe lună.- Nu porni cu scârţâit de roţi! Pornitul cu scârţâit de roţi creşte consumul maşinii. Încearcă să demarezi uşor, accelerând moderat. Cu cât autoturismul este supus efortului, cu atât va "mânca" mai mult carburant.- Alege drumul cel mai liber chiar dacă e mai lung! În oraş, alege rutele care sunt cel mai puţin aglomerate. Nu contează că drumul este un pic mai lung. Dacă stai la stop, în intersecţii şi ambuteiaje vei pierde foarte mult combustibil. Înainte de a pleca de acasă, gândeşte-te la cea mai convenabilă rută. Astfel, poţi evita kilometri în plus sau traficul aglomerat şi automat obţii un consum redus.