Un economist renumit explică motivele pentru care intrarea României în Schengen este blocată. „Argumentul este fals”

Renumitul economist Radu Nechita a vorbit pe larg despre motivele pentru care țara noastră încă nu poate adera la spațiul Schengen.

Economistul a vorbit și despre portul Constanța / foto: Călin Gavrilaș
Economistul a vorbit și despre portul Constanța / foto: Călin Gavrilaș

Radu Nechita, conferențiar universitar la Universitatea Babeș-Bolyai (Facultatea de Studii Europene), cât și co-autor al studiului „Revitalizarea Pieței Unice pentru următorii 30 de ani”, a vorbit pe larg despre încercarea țării noastre de a adera la spațiul Schengen. „Nu putem spune că există un blocaj față de libera circulație a mărfurilor, dar avem niște costuri și noi, și bulgarii la intrarea și la ieșirea din țară”, a explicat acesta, potrivit adevarul.ro.

Economistul explică că există motive politice pentru care Austria refuză intrarea țării noastre în Schengen. „Dacă alegătorul partidului care dă cancelarul care se opune aderării României la Schengen crede că blocând intrarea României în Schengen, îi ținem pe români afară, politicianul va face ce crede că aduce votul alegătorului, deci va vota împotriva aderării, deși argumentul este fals. Românii pot intra în Austria chiar dacă nu suntem în Schengen”, a spus economistul.

De asemenea, Radu Nechita a demontat și argumentul care spune că prin țara noastră ar veni imigranți. „Există o hartă, am preluat-o și noi în raportul nostru, o hartă făcută oficial de FRONTEX, de autoritățile europene, care arăta fluxurile migratorii, iar rutele de migrație ocolesc România. Deci grosul emigranților vin prin Spania, Italia și Grecia urmată de ruta Balcanilor.”

Economistul a vorbit despre portul Constanța

De asemenea, economistul a vorbit și despre motivele pentru care Olanda ar putea refuza accesul nostru în Schengen. Potrivit acestuia, portul Constanța nu reprezintă un pericol pentru economia olandeză. „Dacă ne uităm un pic un clasament cu top 100 porturi din lume sau top 20 porturi europene vom vedea că nu prea pare Constanța. De ce ar veni cineva cu vaporul să intre prin Constanța? La comerțul transatlantic Constanța nu e relevantă.

Constanța ar putea să aibă relevanță la comerțul care vine din China și care intră în Mediterana prin Canalul de Suez. Dacă destinația finală a mărfurilor este Spania, Portugalia, Franța, Italia, toată Europa de Vest, sunt cel puțin 30 de porturi în aceste țări mai convenabile decât Constanța”, a explicat Radu Nechita.

Cu toate acestea, economistul atrage atenția că încă există probleme de corupție la granițele României: „Degeaba ne lăudăm noi că avem sisteme care supraveghează Marea Neagră și verificăm tot, dacă acestea intră în revizie exact în noaptea dinaintea acelei maree de cocaină, dacă vă aduceți aminte, acum câțiva ani. S-a întâmplat să se piardă acea încărcătură de cocaină și a fost plină plaja românească de cocaină. Când au vrut să verifice cine a venit în port și de unde, li s-a răspuns că tocmai aparatul de supraveghere a intrat în revizie? Serios?”.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
jessica riggs calendar nud profimedia (1) jpg
georgescu iohannis foto EPA + FB jpg
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net