Zi neagră pe şine! Patru tramvaie ciocnite, opt răniţi
Tramvaiele nu mai sunt mijloace de transport sigure în România. După ce, în urmă cu două luni, un vehicul s-a rupt în două într-o intersecţie din Capitală şi mai mulţi călători au ajuns răniţi la spital, ieri, două tramvaie s-au ciocnit în Galaţi. O oră mai târziu, alte două s-au tamponat, la Arad, iar la Bucureşti un tramvai a deraiat.
Galaţi. Două tramvaie s-au tamponat, ieri dimineaţă, la intersecţia bulevardului Gheorghe Doja cu strada Siderurgiştilor din Galaţi.
Galaţi. Cinci persoane au fost rănite după ce tramvaiul în care erau a intrat în cel din faţă
Primul mijloc de transport în comun, care nu avea pasageri în vagoane şi se îndrepta către depou, a oprit în intersecţie, la culoarea roşie a semaforului.
Din spatele lui, un alt tramvai, condus de o vatmaniţă (foto stânga), n-a redus viteza suficient pentru a frâna la timp şi a provocat tamponarea.
Întrucât din accident n-au rezultat decât pagube minore şi, iniţial, pasagerii păreau a nu fi păţit nimic grav, cei doi vatmani s-au înţeles să rezove problema la depou, aşa că tramvaiul lovit şi-a continuat drumul.
Nici nu a pornit bine însă, că o pasageră din tramvaiul care a provocat coliziunea a făcut un atac de panică şi alte patru femei au acuzat şi ele dureri din cauza loviturilor suferite.
Cei cinci călători au ajuns la spital pentru îngrijiri, însă nici unul nu a necesitat internarea.
Conducerea societăţii locale de transport în comun, Transurb SA, pune accidentul pe seama neatenţiei vatmaniţei.
"Cred că accidentul a fost provocat din neatenţie, dar nu este exclus ca vatmaniţa, care conducea al doilea tramvai, să fi accelerat, încercând să forţeze trecerea înainte de aprinderea culorii roşii a semaforului şi probabil că a fost surprinsă de oprirea celuilalt tramvai, care circula în faţa sa.
Rămâne ca anchetele poliţiei şi cea pe care am demarat-o şi noi, să stabilească circumstanţele şi cauza accidentului", ne-a spus Genica Totolici, directoarea Transurb Galaţi.
Poliţiştii rutieri care anchetează accidentul nu exclud însă nici varianta unei defecţiuni a sistemului de frânare al tramvaiului, motiv pentru care se va face o expertiză tehnică.
Accidente similare la Arad şi Bucureşti
Câteva ore mai târziu, două tramvaie s-au ciocnit şi la Arad, pe linia care face legătura cu localitatea Ghioroc.
Potrivit poliţiştilor, ambele tramvaie circulau în acelaşi sens, iar cel din spate l-a lovit pe cel din faţă.
Tehnicienii companiei de transport public Arad care au ajuns la faţa locului afirmă că a fost vorba despre o cădere de tensiune, iar tramvaiul aflat în faţă s-a oprit brusc, în timp ce a doua garnitură a rămas fără frâne funcţionale.
În urma impactului, trei pasageri, între care şi un copil, au acuzat diverse dureri şi au ajuns la spital.
Şi în Capitală, un tramvai al liniei 1 a deraiat, ieri după-amiază, în zona Eroii Revoluţiei. Din fericire, nu au existat victime.
Peste 40 de pasageri cer despăgubiri după accidentele din Capitală
10 mai şi 18 iulie 2012 sunt alte două zile negre în istoria recentă a Capitalei.
În ambele cazuri a fost vorba de accidente grave în care au fost implicate tramvaie.
10 mai 2012 . Trei tramvaie s-au ciocnit în Pasajul Lujerului
Astfel, pe 10 mai, trei tramvaie s-au ciocnit în Pasajul Lujerului, după ce primul s-a defectat şi s-a oprit.
Bilanţul? Groaznic, 92 de persoane rănite, din care şase victime au fost copii.
18 iulie 2012 . Un tramvai s-a rupt în două din cauza unui macaz schimbat brusc
Pe 18 iulie o altă eroare a condus la provocarea unui alt accident terifiant în cartierul Rahova, zona Sebastian: două tramvaie s-au lovit din cauza unui macaz schimbat brusc.
Atunci, numărul celor răniţi a fost de 28 de persoane. Momentan, nu se ştie dacă vreuna dintre victime a fost despăgubită.
Potrivit RATB, în cazul „Lujerului" au fost 44 de plângeri, toate redirecţionate către societatea de asigurări unde Regia avea poliţă în caz de accidente, iar în cazul „Sebastian" au fost doar două plângeri.