Cafeaua, bună pentru sănătate. Câtă poți să bei zilnic, fără niciun risc

Ultima actualizare:

    foto: Pixabay
foto: Pixabay

Atâta timp cât este este băută simplă, fără zahăr, lapte sau alte ingredient calorice, cafeaua aduce numai beneficii creierului și organismului. Dar nu datorită cofeinei, ci a altor sute de substanțe naturale conținute de boabele de cafea. Uite de ce e bine să bei maximum 5 cești de cafea pe zi!

Sfatul specialiștilor este să nu bei mai mult de cinci cești de cafea pe zi, pentru a te bucura de beneficiile sale pentru sănătate. 

Ce nutrienți importanți conține cafeaua

O ceașcă de cafea conține o serie de nutrienți importanți pentru organism:•    Riboflavina (vitamina B2): 11% din doză zilnică recomandată•    Acid pantotenic (vitamina B5): 6% din doză zilnică recomandată•    Mangan și potasiu: 3% din doză zilnică recomandată•    Magneziu și niacina (B3): 2% din doză zilnică recomandată

Combate depresia

Un studiu efectuat de Institutul Național de Sănătate din SUA a descoperit că persoanele care beau în medie patru cești de cafea pe zi sunt cu 10% mai puțin predispuse depresiilor, decât cele care nu consumă niciodată cafea. Întrucât efectul în cauză nu s-a putut observa în urmă consumului altor băuturi cofeinizate, înseamnă că responsabilă cu starea pozitivă de spirit nu este cofeina, ci antioxidanții din boabele de cafea.

Reduce predispoziția către suicid

Un alt studiu al americanilor a scos în evidență faptul că 2-4 cești de cafea pe zi reduce predispoziția spre suicid cu până la 50%. Pe de altă parte, finlandezii au ajuns la concluzia că excesul de cafea (8 – 9 cești zilnic) prezintă o susceptibilitate crescută către comiterea actului suicidal.

Reglează activitatea hepatică

Consumul zilnic de cafea poate ajuta ficatul să își autoregleze funcțiile. Americanii au descoperit că, prin aportul zilnic de cafea, se poate reduce riscul dezvoltării colangitei sclerozante primare, o boală autoimună rară care produce ciroză hepatică, insuficientă hepatică și chiar cancer hepatic. De asemenea, persoanele alcoolice care beau o ceașcă de cafea pe zi își reduc cu 20% șansele de a dezvolta ciroză alcoolică.

Stimulează creierul

Cafeaua crește substanțial randamentul cerebral și fizic, fiind folosită de mulți atleți înainte de intrarea în competiții. Cofeina crește numărul acizilor grași care circulă în fluxul sanguin, sporindu-se astfel performanță sportivă.

Reduce riscul dezvoltării diabetului

Potrivit publicației Science Daily, consumul a 3-4 cești de cafea pe zi poate fi asociat cu 25% mai puține șanse de dezvoltare a diabetului de tip II.

Reduce riscul îmbolnăvirii de Parkinson și Alzheimer

Există suficiente dovezi științifice care atestă eficiența cafelei în prevenirea instalării bolilor neurodegenerative. Cercetările spun că băutorii de cafea au cu 60% mai puține șanse să se îmbolnăvească de Alzheimer și demență și au un risc mai scăzut cu 32%-60% de a dezvolta boala Parkinson.

Crește nivelul de inteligență dobândită

Cafeaua blochează neurotransmițătorii creierului asociați cu somnolență, îmbunătățind temporar funcția cognitivă. Timpul de reacție, vigilența, atenția și gândirea logică, toate funcțiile complexe ale creierului asociate cu inteligență dobândită, ating un randament superior sub efectul consumului de cafea.

Citește și: 

10 lucruri pe care nu le spune nimeni despre cafeaua de dimineaţă

Cafeaua este contraindicată când ai aceste afecțiuni

image
image
image
image
image
image
statuie jpg
Tuse jpg
money 3115981 1280 jpg
image png
tesla jpg
calendar ortodox 2021 22 februarie aflarea sfintelor moaste din evghenia png
vasile certezanu jpeg
casatorie creier jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net