Ce gustări să mănânci ca să nu te îngrași. Topul celor mai sănătoase alimente

14 noiembrie 2020
image
Morcovii sunt o gustare ideală între mese

Nu doar cele trei mese principale din zi sunt importante, dac─â ╚Ťii la s─ân─âtatea ╚Öi la silueta ta, ci ╚Öi gust─ârile. Mai exact, ron╚Ť─âielile dintre mese. Sunt ele s─ân─âtoase? Care sunt orele ideale pentru gustare, ce s─â evi╚Ťi, ce s─â aleg? Iat─â c├óteva ├«ntreb─âri la care nutri╚Ťioni╚Ötii ne dau pe larg r─âspunsuri.

Avantajele gust─ârilor la ore fixe

Indiferent dac─â e┼čti sau nu la cur─â, dac─â vrei s─â sl─âbe┼čti sau pur ┼či simplu dac─â ┼úii la s─ân─âtatea ta, cele dou─â gust─âri pe zi de care ne spun to┼úi nutri┼úioni┼čtii sunt cu adev─ârat importante. Ele ├«┼úi ast├ómp─âr─â foamea ┼či te ajut─â s─â nu m─ân├ónci prea mult la mesele principale, s─â nu fii tentat de alimente interzise, bogate caloric.

ÔÇ×Gust─ârile pot cre╚Öte gradul de sa╚Ťietate, ├«╚Ťi men╚Ťin nivelul optim de energie ╚Öi pot fi o surs─â s─ân─âtoas─â de nutrien╚Ťi, dac─â ╚Ötii s─â le alegi. Trebuie s─â fie s─ârace ├«n calorii ╚Öi pe c├ót posibil din ingrediente naturale. Totu╚Öi, dac─â alimenta╚Ťia zilnic─â este foarte bine organizat─â, iar cele trei mese sunt echilibrate, variate ╚Öi la ore bine stabilite, gust─ârile nu sunt neap─ârat necesareÔÇŁ, spune Corina Dan, expert ├«n nutri╚Ťie Sanovita. Gust─ârile sunt necesare dac─â se iau la ore fixe, ├«ntre mesele principale (la 3-4 ore distan╚Ť─â).

Pericolul ron╚Ť─âielilor continue

├Än ziua de azi, pu╚Ťini mai m├ónc─âm de foame. Ron╚Ť─âim de poft─â, de plictiseal─â sau pe fond de stres, caz ├«n care nu mai vorbim despre ÔÇ×gustareÔÇŁ ordonat─â ╚Öi s─ân─âtoas─â, ci de m├óncat haotic. Primul dezavantaj este c─â acest tip de ÔÇ×gustareÔÇŁ const─â ├«n alimente bogate ├«n gr─âsimi sau prea dulci: biscui┼úi cu ciocolat─â, covrigi, merdenele, pr─âjituri. Apoi, un alt pericol e c─â ri┼čti s─â dep─â┼če┼čti m─âsura ┼či s─â consumi un num─âr prea mare de calorii.

La ce s─â fim aten╚Ťi c├ónd alegem gust─ârile

ÔÇ×TruculÔÇŁ este s─â cite╚Öti ├«ntotdeauna eticheta produselor. ÔÇ×Prea des se ├«nt├ómpl─â ca din grab─â sau neaten╚Ťie s─â nu ╚Ötim cu adev─ârat pe ce d─âm banii ╚Öi ce punem ├«n gur─âÔÇŁ, mai spune Corina Dan pe blogul companiei. Orienteaz─â-te spre gust─âri care s─â con╚Ťin─â fibre, proteine, s─â fie s─â╚Ťioase, s─ân─âtoase ╚Öi s─â aib─â un num─âr rezonabil de calorii. ÔÇ×Gust─ârile nu trebuie s─â ╚Ťin─â loc de mas─â. Poate c─â ╚Ťin de foame ╚Öi nu con╚Ťin ingrediente nocive, dar nu se pot compara cu o mas─â diversificat─â ╚Öi g─âtit─â a╚Öa cum trebuieÔÇŁ, precizeaz─â specialistul ├«n nutri╚Ťie.

  • Fructele oleaginoase. Nucile, migdalele, caju, semin┼úele de dovleac, fisticul, toate nepr─âjite ┼či nes─ârate, con┼úin uleiuri s─ân─âtoase, fibre ┼či proteine care regleaz─â nivelul zah─ârului din s├ónge ┼či dau senza┼úia de sa┼úietate pentru mult timp. ├Än plus, se pot purta foarte u┼čor ├«n geant─â, fiind gustarea ideal─â oriunde te-ai afla. Aten┼úie, ├«ns─â, c─â sunt bogate ├«n calorii. Un pumn din astfel de fructe e suficient.
  • Lactatele. Sunt o surs─â excelent─â de probiotice ┼či de calciu, ajut─â digestia ┼či ├«nt─âresc imunitatea. Chefirul sau iaurtul sunt ┼či ele u┼čor de consumat, oriunde te-ai afla ┼či ├«┼úi dau instant senza┼úia de sa┼úietate.

image
Morcovii sunt o gustare ideală între mese
  • Fructele ╚Öi legumele proaspete. Un mic platou cu feliu╚Ťe de morcov, ardei gras, gulie sau sfecl─â ro╚Öie, un m─âr, o banan─â satisfac nevoia de ron╚Ť─âial─â, te hidrateaz─â ┼či te energizeaz─â. Fructele nu se m─ân├ónc─â imediat dup─â o mas─â principal─â, pe post de desert, pentru c─â fermenteaz─â ┼či te baloneaz─â.
  • Rondelele de orez sau sticksurile organice de secar─â sunt un alt exemplu de gustare s─â╚Ťios ╚Öi, ├«n acela╚Öi timp, s─ârac ├«n calorii.
  • Batoanele proteice. Sunt ┼či ele u┼čor de purtat ├«n geant─â ┼či reprezint─â o gustare echilibrat─â ┼či hr─ânitoare. Sunt concepute astfel ├«nc├ót s─â-i ofere organismului proteinele, vitaminele ┼či mineralele de care are nevoie, ├«n schimbul unui aport minim de calorii.
  • Unele re┼úete f─âcute ├«n cas─â, precum o budinc─â de chia sau biscui┼úi de ov─âz, f─âcu┼úi din f─âin─â integral─â, f─âr─â zah─âr ┼či unt, sunt o gustare perfect─â. Con┼úin carbohidra┼úi cu absorb┼úie lent─â, care dau o senza┼úie de sa┼úietate ce dureaz─â.
survivor tj nedelcu png
3alex nedelcu survivor png
zona de confort jpg
1 insula iubirii 1 jpg jpeg
Sorin Oprescu a fost s─âltat de masca╚Ťi din casa lui, ├«n septembrie 2015, dup─â ce tocmai primise mit─â 25 000 de euro jpeg
ramona olaru png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
FotoJet (1) jpg
evoli boala tigari electronice jpeg
Sorin Oprescu a fost s─âltat de masca╚Ťi din casa lui, ├«n septembrie 2015, dup─â ce tocmai primise mit─â 25 000 de euro jpeg
ion tiriac jpg
calendar ortodox 2021 18 mai sfantul mucenic teodot din ancira png
elon musk met gala 2022