├Änlocuie┼čte carnea cu ciuperci!

1 noiembrie 2015
image

Scandalul c─ârnii procesate ┼či al celei ro┼čii, care ar provoca maladia secolului, a stat pe buzele tuturor o s─âpt─âm├ón─â ├«ntreag─â. Click! ├«┼úi arat─â cu ce po┼úi ├«nlocui ├«n alimenta┼úie carnea, f─âr─â s─â-┼úi faci griji c─â ├«┼úi privezi organismul de proteine: ciuperci, soia, cereale, oleaginoase ┼či legume.

Ciupercile sunt cel mai s─ân─âtos substitut pentru consumul de carne ┼či au avantajul de a fi mult mai u┼čor de digerat. Surs─â perfect─â de proteine, ne ajut─â s─â nu mai sim┼úim oboseala ┼či s─â spunem adio durerilor de stomac. Iat─â care sunt principalele beneficii aduse organismului.

Surs─â de fibre,┬ávitamine ┼či minerale

Ciupercile nu con┼úin gr─âsimi, zah─âr ori sare ┼či sunt o surs─â valoroas─â de fibre ┼či vitamine din grupul B. Ele con┼úin ┼či minerale esen┼úiale, dintre care potasiu, cupru, fier ┼či fosfor, ├«ns─â cel mai semnificativ este seleniul.

Leac împotriva cancerului de sân

Cancerul de s├ón poate fi prevenit prin consumul zilnic de ciuperci, spun cercet─âtorii. Astfel, femeile care introduc ├«n alimenta┼úia zilnic─â ciupercile prezint─â un risc mai redus de a se ├«mboln─âvi de cancer mamar. Speciali┼čtii sus┼úin c─â ┼čansele de a dezvolta tumori la s├ón sunt cu at├ót mai mici, cu c├ót consumul de ciuperci este asociat cu cel de ceai verde.

├Änl─âtur─â oboseala ┼či┬áanxietatea

Anxietatea, oboseala ┼či stresul se pot trata ┼či preveni cu ajutorul ciupercilor, datorit─â con┼úinutului mare de zinc ┼či vitamine din grupul B. Consumul a trei ciuperci zilnic reduce considerabil senza┼úia de epuizare fizic─â ┼či intelectual─â, dar ┼či sentimentul nepl─âcut de iritare ┼či anxietate.

Bogate în antioxidanţi 

Ciupercile Champignon con┼úin mai mul┼úi antioxidan┼úi dec├ót germenii de gr├óu ┼či dec├ót ficatul de pui. ├Än consecin┼ú─â, au capacitatea de a ├«nt─âri sistemul imunitar. Extractele din ciuperci Pleurotus au fost ├«ncorporate ├«n tincturi, ceaiuri sau pilule ┼či au multe efecte benefice: antibacterian, antiviral, reduc tensiunea, protector cardio-vascular ┼či tonic pentru sistemul nervos.

Tocăniţa de ciuperci, gata în 30 de minute

Rapid, gustos ┼či s─ân─âtos! Ai nevoie de ciuperci proaspete, ceap─â, morcovi, ardei gras, ulei, bulion, sare, piper ┼či p─âtrunjel. Pr─âje┼čti mai ├«nt├ói ciupercile, le sco┼úi din tigaie, apoi pui celelalte legume t─âiate cubule┼úe. Dup─â ce s-au c─âlit pu┼úin, adaugi ciupercile, bulion ┼či ap─â ┼či la┼či la foc mic p├ón─â se fierb. C├ónd toc─âni┼úa este gata, adaugi sare, piper ┼či p─âtrunjel, conform www.bucataria-romaneasca.ro. 

banica vicoveanca jpeg
Screenshot 2022 05 27 211225 png
00032 jpg
Pensionari din România jpg
anamaria prodan portret 0 jpeg
Charles 1 INQUAM Photos Octav Ganea jpeg
cris ciobanasu vlad gherman png
3 helen mirren jpg jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
Catedrala Mântuirii Neamului   București (Ianuarie 2022) jpg
calendar ortodox 2021 28 mai sfantul ierarh nichita marturisitorul episcopul calcedonului png
BeFunky collage (7) jpg
spital ploiesti png
4 carmen iohannis rochie scumpa 3 jpg jpeg
Charles 1 INQUAM Photos Octav Ganea jpeg