O digestie bună te face să te simţi în formă


    Plimbările în aer liber au un rol foarte important pentru buna  funcţionare a digestiei
Plimbările în aer liber au un rol foarte important pentru buna funcţionare a digestiei

Starea de bine a organismului nostru porneşte de la sănătatea sistemului digestiv. Când flora intestinală este bună, ea va ajuta digestia, iar vitaminele şi minerale esenţiale corpului sunt asimilate optim. Astfel, vom ţine departe bacteriile, paraziţii şi virusurile.

Oricine a avut, la un moment dat, o problemă digestivă, cauzată de alimentaţia dezechilibrată. Specialiştii spun că mesele copioase, cu mâncăruri bogate în grăsimi sau de tip fast-food, masticarea insuficientă a alimentelor, consumul excesiv de alcool şi tutun, precum şi stresul sau antibioticele sunt cauzele principale ale afecţiunilor digestive. Când aparatul digestiv nu funcţionează corect, atunci poţi suferi de: balonare, constipaţie, diaree, gaze, arsuri la stomac sau reflux, sindrom de colon iritabil. Dacă nu sunt tratate, aceste afecţiuni se pot transforma în probleme mult mai grave de sănătate, conform www.alegesanatos.ro. Iată  câteva sfaturi de care trebuie să ţii cont pentru a scăpa de problemele intestinale şi pentru a aduce, în schimb, echilibru sistemului digestiv.

  • Redu stresul. Stresul are capacitatea de a interfera cu sistemul digestiv. Există numeroase modalităţi de a-l reduce: exerciţii de respiraţie, mersul pe jos, dans, meditaţie sau yoga.
  • Mestecă mâncarea în mod corespunzător. Procesul de digestie începe încă din cavitatea bucală, de aceea este foarte important ca masticaţia să se realizeze corespunzător. Dacă mesteci foarte bine alimentele, vei uşura munca necesară digestiei. 
  • Consumă alimente naturale, care nu au fost procesate. Alimentele modificate sunt extrem de toxice pentru organismul tău, având un conţinut crescut de zahăr, sare, arome şi conservanţi. Corpul tău nu recunoaşte alimentele false şi nu le poate digera corect.
  • Mănâncă alimente fermentate. Acestea fac minuni pentru organism. Prin consumul de alimente fermentate în mod regulat, te vei bucura de beneficiile ”bacteriilor bune” – bacterii probiotice esenţiale pentru echilibrul florei intestinale.
  • Astfel, include în dietă: varza acră, castraveţi muraţi, chefir, iaurt sau ceai Kombucha.
vica blochina si bianca patrichi jpg
Gabriela Cristea poza principala jpg
astrolog madalina manole jpg
caine jpg
cub oana niculescu mizil png
cub andi moisescu png
cub gina pistol smiley png
Victor Piturca la DNA  Foto Inquam Photos George Calin (5) jpg
image
image
image
image
image
image
whatsapp 2105015 960 720 jpg
cele mai bune telefoane pana in 1 1170x644 jpeg
v1 jpg
Victor Piturca la DNA  Foto Inquam Photos George Calin (5) jpg
Imagine WhatsApp 2023 02 01 la 14 39 01 jpg
Talibanii nu mai vor să vadă femei nicăieri jpg