Știați că vinetele conțin nicotină? Ce alte alimente te ajută să te lași de fumat

Ultima actualizare:

    Roșiile, ardeii grași și vinetele conțin nicotinăFOTO: Unsplash.com
Roșiile, ardeii grași și vinetele conțin nicotinăFOTO: Unsplash.com

Probabil că există puține personae cărora să nu le placă vinetele. Folosite salată, pe grătar, zacuscă, umplute sau ca ingredient într-o mâncare tradițională, aceste legume sunt în topul preferințelor multor oameni. Însă puțini sunt cei care știu că ele conțin nicotină și consumându-le este posibil să renunți la câteva țigări pe zi.

Încă mai poţi profita de beneficiile vinetelor. Acestea sunt prezente în galantare din mijlocul verii până la sfârşitul toamnei.

Potrivit profesorului de Gastronomie Moleculară de la USAMV Cluj, Dan Vondar, explică, într-o postare pe un cont de socializare că semințele de vinete conțin compuși din clasa alcaloizilor printre care și nicotina.

Câte vinete trebuie să consumăm pentru a înlocui o țigare

Profesorul Dan Vondar mai spune că un gram de vinete conține 100 nanograme de nicotină pe când o țigară conține aproximativ 2 grame de nicotină. Așadar, dacă sunteți fumători, ați putea consuma 20 de kg de vinete la micul dejun, pentru a sări peste țigara de dimineață”, notează profesorul pe Facebook.

Însă, vinetele au un aport ridicat de vitamine şi de minerale și sunt recunoscute mai ales datorită antioxidanţilor pe care îi conţin, cu efecte benefice în reducerea nivelului de colesterol şi prevenirea cancerului. Conţin fier, calciu şi alte minerale, nutrienţi esenţiali sănătăţii corpului nostru. Furnizează o bună parte din constituenţii complexului de vitamine B, precum acidul pantotenic (vitamina B5), piridoxina (vitamina B6), tiamina (vitamina B1) şi niacina (vitamina B3). Organismul are nevoie de aceşti nutrienţi din surse externe, pentru metabolizarea eficientă a grăsimilor, proteinelor şi carbohidraţilor.

Cercetătorii au descoperit că vinetele conţin cantităţi importante de fitochimicale numite antocianine, un tip de antioxidanţi care protejează organismul împotriva cancerului, îmbătrânirii premature, inflamaţiilor și bolilor neurologice.

5 motive pentru care să îți faci provizii de vinete

Vânăta conţine anumiţi fitonutrienţi esenţiali care îmbunătăţesc circulaţia sângelui şi hrănesc creierul. Iată câteva motive pentru a-ți face provizii de vinete:

1. Conţinutul crescut de fibre din vinete protejează tractul digestiv, împiedicând astfel apariţia cancerului de colon.

2. Vinetele sunt recomandate şi în dietă, deoarece sunt sărace în calorii. O singură vânătă conţine 35 de calorii. Nu conţin grăsimi dar au, în schimb, un conţinut mare de fibre care te ajută să te saturi repede fără să mănânci mult.

3. Timp de câteva secole, vinetele au fost folosite pentru a controla diabetul. Cercetările recente i-au validat acest rol, datorită cantităţii mari de fibre şi a nivelului scăzut de carbohidraţi solubili din vinete.

4. Vinetele au grijă şi de inima noastră. Cercetările arată că pot reduce nivelul de colesterol “rău”, dar trebuie gătite în aşa fel întât să beneficiezi de toate calităţile lor. Vinetele prăjite în ulei lasă foarte multă grăsime şi sunt greoaie pentru stomac. În schimb, coapte la 400 de grade, acestea au un gust mult mai bun şi nici nu îngreunează digestia. De asemenea, vinetele sunt bogate în bioflavonoide, antioxidanţi puternici care au rolul de a regla tensiunea arterială.

5. Un consum regulat de vinete ne scapă de cheagurile de sânge, datorită vitaminei K şi a bioflavonoidelor, care întăresc vasele de sânge. Astfel este redus semnificativ riscul de infarct şi accidente vasculare cerebrale.

Alte alimente care conțin nicotină

Nicotina se găsește, de asemenea, și în ardeii grași, în vinete, în tomate și în cartofi. Deși unele persoane au declarat că le-a crescut brusc apetitul pentru aceste alimente în prima perioadă de după ce au renunțat la fumat, cantitatea de nicotină pe care acestea o conțin este totuși considerată a fi mult prea mică pentru a produce efecte. Cu toate acestea, există posibilitatea că organismul aflat în sevraj să sesizeze conținutul de nicotină din legumele respective și să declanșeze „pofta”, ca modalitate de a obține măcar puțin din substanța de care este dependent, potrivit stopfumatul.ro.

În cantități mici nicotina are efecte relaxante și de stimulare, reduce apetitul și accelerează metabolismul; în cantități mari poate fi fatală. Cu toate că nu este cancerigenă, creează dependență și, cum este în general consumată prin arderea țigărilor, aduce cu sine încă aproximativ 4000 de substanțe dintre care o mare parte sunt cancerigene.

Citește și:Cinci legume de sezon: ce beneficii aduc sănătăţii

Reţete de la cititori: Vinete gratinate – Adina Stoica

image
image
image
image
image
image
shutters 7304728 1280 jpg
rosii cultura tomate shutterstock 1009167631 jpg
Mireasa furioasa FOTO Shutterstock jpg
Acţiune Poliţie Rutieră Sibiu - în trafic Foto IPJ Sibiu
FotoJet (7) jpg
FotoJet (6) jpg