╚śtia╚Ťi c─â vinetele con╚Ťin nicotin─â? Ce alte alimente te ajut─â s─â te la╚Öi de fumat

5 noiembrie 2021
image
Ro╚Öiile, ardeii gra╚Öi ╚Öi vinetele con╚Ťin nicotin─âFOTO: Unsplash.com

Probabil c─â exist─â pu╚Ťine personae c─ârora s─â nu le plac─â vinetele. Folosite salat─â, pe gr─âtar, zacusc─â, umplute sau ca ingredient ├«ntr-o m├óncare tradi╚Ťional─â, aceste legume sunt ├«n topul preferin╚Ťelor multor oameni. ├Äns─â pu╚Ťini sunt cei care ╚Ötiu c─â ele con╚Ťin nicotin─â ╚Öi consum├óndu-le este posibil s─â renun╚Ťi la c├óteva ╚Ťig─âri pe zi.

├Änc─â mai po┼úi profita de beneficiile vinetelor. Acestea sunt prezente ├«n galantare din mijlocul verii p├ón─â la sf├ór┼čitul toamnei.

Potrivit profesorului de Gastronomie Molecular─â de la USAMV Cluj, Dan Vondar, explic─â, ├«ntr-o postare pe un cont de socializare c─â semin╚Ťele de vinete con╚Ťin compu╚Öi din clasa alcaloizilor printre care ╚Öi nicotina.

C├óte vinete trebuie s─â consum─âm pentru a ├«nlocui o ╚Ťigare

Profesorul Dan Vondar mai spune c─â un gram de vinete con╚Ťine 100 nanograme de nicotin─â pe c├ónd o ╚Ťigar─â con╚Ťine aproximativ 2 grame de nicotin─â. A╚Öadar, dac─â sunte╚Ťi fum─âtori, a╚Ťi putea consuma 20 de kg de vinete la micul dejun, pentru a s─âri peste ╚Ťigara de diminea╚Ť─âÔÇŁ, noteaz─â profesorul pe Facebook.

├Äns─â, vinetele au un aport ridicat de vitamine ┼či de minerale ╚Öi sunt recunoscute mai ales datorit─â antioxidan┼úilor pe care ├«i con┼úin, cu efecte benefice ├«n reducerea nivelului de colesterol ┼či prevenirea cancerului. Con┼úin fier, calciu ┼či alte minerale, nutrien┼úi esen┼úiali s─ân─ât─â┼úii corpului nostru. Furnizeaz─â o bun─â parte din constituen┼úii complexului de vitamine B, precum acidul pantotenic (vitamina B5), piridoxina (vitamina B6), tiamina (vitamina B1) ┼či niacina (vitamina B3). Organismul are nevoie de ace┼čti nutrien┼úi din surse externe, pentru metabolizarea eficient─â a gr─âsimilor, proteinelor ┼či carbohidra┼úilor.

Cercetătorii au descoperit că vinetele conţin cantităţi importante de fitochimicale numite antocianine, un tip de antioxidanţi care protejează organismul împotriva cancerului, îmbătrânirii premature, inflamaţiilor și bolilor neurologice.

5 motive pentru care s─â ├«╚Ťi faci provizii de vinete

V├ón─âta con┼úine anumi┼úi fitonutrien┼úi esen┼úiali care ├«mbun─ât─â┼úesc circula┼úia s├óngelui ┼či hr─ânesc creierul. Iat─â c├óteva motive pentru a-╚Ťi face provizii de vinete:

1. Conţinutul crescut de fibre din vinete protejează tractul digestiv, împiedicând astfel apariţia cancerului de colon.

2. Vinetele sunt recomandate ┼či ├«n diet─â, deoarece sunt s─ârace ├«n calorii. O singur─â v├ón─ât─â con┼úine 35 de calorii. Nu con┼úin gr─âsimi dar au, ├«n schimb, un con┼úinut mare de fibre care te ajut─â s─â te saturi repede f─âr─â s─â m─ân├ónci mult.

3. Timp de c├óteva secole, vinetele au fost folosite pentru a controla diabetul. Cercet─ârile recente i-au validat acest rol, datorit─â cantit─â┼úii mari de fibre ┼či a nivelului sc─âzut de carbohidra┼úi solubili din vinete.

4. Vinetele au grij─â ┼či de inima noastr─â. Cercet─ârile arat─â c─â pot reduce nivelul de colesterol ÔÇťr─âuÔÇŁ, dar trebuie g─âtite ├«n a┼ča fel ├«nt├ót s─â beneficiezi de toate calit─â┼úile lor. Vinetele pr─âjite ├«n ulei las─â foarte mult─â gr─âsime ┼či sunt greoaie pentru stomac. ├Än schimb, coapte la 400 de grade, acestea au un gust mult mai bun ┼či nici nu ├«ngreuneaz─â digestia. De asemenea, vinetele sunt bogate ├«n bioflavonoide, antioxidan┼úi puternici care au rolul de a regla tensiunea arterial─â.

5. Un consum regulat de vinete ne scap─â de cheagurile de s├ónge, datorit─â vitaminei K ┼či a bioflavonoidelor, care ├«nt─âresc vasele de s├ónge. Astfel este redus semnificativ riscul de infarct ┼či accidente vasculare cerebrale.

Alte alimente care con╚Ťin nicotin─â

Nicotina se g─âse╚Öte, de asemenea, ╚Öi ├«n ardeii gra╚Öi, ├«n vinete, ├«n tomate ╚Öi ├«n cartofi. De╚Öi unele persoane au declarat c─â le-a crescut brusc apetitul pentru aceste alimente ├«n prima perioad─â de dup─â ce au renun╚Ťat la fumat, cantitatea de nicotin─â pe care acestea o con╚Ťin este totu╚Öi considerat─â a fi mult prea mic─â pentru a produce efecte. Cu toate acestea, exist─â posibilitatea c─â organismul aflat ├«n sevraj s─â sesizeze con╚Ťinutul de nicotin─â din legumele respective ╚Öi s─â declan╚Öeze ÔÇ×poftaÔÇŁ, ca modalitate de a ob╚Ťine m─âcar pu╚Ťin din substan╚Ťa de care este dependent, potrivit stopfumatul.ro.

├Än cantit─â╚Ťi mici nicotina are efecte relaxante ╚Öi de stimulare, reduce apetitul ╚Öi accelereaz─â metabolismul; ├«n cantit─â╚Ťi mari poate fi fatal─â. Cu toate c─â nu este cancerigen─â, creeaz─â dependen╚Ť─â ╚Öi, cum este ├«n general consumat─â prin arderea ╚Ťig─ârilor, aduce cu sine ├«nc─â aproximativ 4000 de substan╚Ťe dintre care o mare parte sunt cancerigene.

Citește și:Cinci legume de sezon: ce beneficii aduc sănătăţii

Re┼úete de la cititori: Vinete gratinate ÔÇô Adina Stoica

bianca dragusanu
BeFunky collage (10) jpg
catalin eva maruta jpg
Ce face si cum arata acum Liviu Arteni fostul sot al celebrei Israela Vodovoz 1024x576 webp
anda adam
BeFunky collage (7) jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image png
rau teleorman jpg
Elevii care vor medita┼úii, vor putea face acest lucru ├«n cadrul ┼čcolii
bnr jpeg
regina elisabeta a II-a
accident botosani png